Toon posts:

Games op iPod Touch werken opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een iPod Touch, 8Gb. Volgens mij een 2e Generatie.

Toen ik hem kocht, deden alle spellen het die erop stonden. Hoeveel het er zijn, weet ik niet, maar echt pagina's vol om door heen te scrollen.

Als ik nu op een icoontje klik, lijkt het spel op te starten, maar komt ie vervolgens weer in het begin scherm terecht waar alle icoontjes staan. Dit is met de meeste spellen zo.

Wat is er aan de hand? Waarom kan ik nu de spellen niet meer spelen die ik voorheen wel kon spelen?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:55:
Hallo,

Ik heb een iPod Touch, 8Gb. Volgens mij een 2e Generatie.

Toen ik hem kocht, deden alle spellen het die erop stonden. Hoeveel het er zijn, weet ik niet, maar echt pagina's vol om door heen te scrollen.

Als ik nu op een icoontje klik, lijkt het spel op te starten, maar komt ie vervolgens weer in het begin scherm terecht waar alle icoontjes staan. Dit is met de meeste spellen zo.

Wat is er aan de hand? Waarom kan ik nu de spellen niet meer spelen die ik voorheen wel kon spelen?

Iemand een idee?
Waarschijnlijk heb je de via itunes (per ongeluk?) de firmware geupgrade,en was deze voorheen gejailbreak'ed.

Kwestie van een jailbreak installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is ie niet geupgrade.

Maar als wel: Hoe doe ik dat jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 08:01
Ik heb dit ook gehad, maar dan met de iPhone en met alle apps die een beetje zwaar zijn.

Ik heb het gefixed door een restore te doen.
Dus eerst synchroniseren en daarna restore en je laatste backup selecteren.

Reboot hielp toen ook niet.

Uitleg van Apple: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen back-up

Op ipod draait 2.2.1. Hoe kan ik deze dan jailbreaken?
Kan het niet vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:29:
Ik heb geen back-up

Als je in Google ''2.2.1 jailbreak'' in typt krijg je genoeg informatie.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd genoeg info. Maar welke heb IK nodig. Ben niet technisch ofzo.
firmware upgraden hoeft niet, puur en enkel jailbreaken....

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:46:
Idd genoeg info. Maar welke heb IK nodig. Ben niet technisch ofzo.
firmware upgraden hoeft niet, puur en enkel jailbreaken....

Iemand?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 11-07-2009 21:26 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:29:
Ik heb geen back-up

Zodra je dus synchroniseert maakt ie automatisch een backup van je Touch, dat staat dus omschreven in die link...
In die pagina staat zelfs letterlijk: "Backing up your iPhone or iPod touch" :O

[ Voor 10% gewijzigd door DjCoke op 12-07-2009 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 19:22
DjCoke schreef op zondag 12 juli 2009 @ 07:01:
[...]

Zodra je dus synchroniseert maakt ie automatisch een backup van je Touch, dat staat dus omschreven in die link...
In die pagina staat zelfs letterlijk: "Backing up your iPhone or iPod touch" :O
Instellingen e.d. worden gebackupt, maar programma's niet. Ik denk dat dit wellicht ook het probleem is, omdat de iPod vol stond met programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
rclahsen schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:48:
[...]

Instellingen e.d. worden gebackupt, maar programma's niet. Ik denk dat dit wellicht ook het probleem is, omdat de iPod vol stond met programma's.
Dat is vaag... Dat wist ik niet. Ik meen mij te herinneren dat apps gewoon teruggezet werden. Maar ja dan nog, kan je de apps gemakkelijk opnieuw installeren.

Maar als TS de games heeft verkregen dmv een Jailbreak, zal hij bij een restore inderdaad waarschijnlijk opnieuw moeten Jailbreaken en apps moeten (her)installen via Cydia of Installer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 11:03

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Geweldig dat er meteen wordt aangeraden een jailbreak te installeren...

Ik had in ieder geval hetzelfde met mijn iPhone, opeens werkten alle apps niet meer; bleek dat de "terms and conditions" veranderd waren. Download een nieuw spel / nieuwe app via de AppStore en accepteer de nieuwe terms and conditions. Alvorens em onnodig te jailbreaken zou ik eerst dit eens proberen.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Sappie schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Ik had in ieder geval hetzelfde met mijn iPhone, opeens werkten alle apps niet meer; bleek dat de "terms and conditions" veranderd waren. Download een nieuw spel / nieuwe app via de AppStore en accepteer de nieuwe terms and conditions. Alvorens em onnodig te jailbreaken zou ik eerst dit eens proberen.
Klopt dat had ik een tijdje geleden ook moeten doen. Maar dat zou betekenen op het moment dat de terms veranderen je dus een nieuwe app moet installeren en dat je de oude apps niet meer kunt gebruiken?
Dat lijkt mij nogal onwenselijk :(

Maar weer on topic: Heeft de TS nog nieuws en is het inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niets van kennelijk. Ik heb nu Quick Freedom gebruikt. Na de installatie is mijn internet verbinding weg en mijn usb poorten werken niet meer. Na systeemherstel van mijn pc weer wel.

Ik kom niet verder.

Maar ik begrijp iets niet. Waarom vertelt iemand niet gewoon hoe het moet, ipv verwijzigingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:07:
Ik snap er niets van kennelijk. Ik heb nu Quick Freedom gebruikt. Na de installatie is mijn internet verbinding weg en mijn usb poorten werken niet meer. Na systeemherstel van mijn pc weer wel.
Ik ken Quick Freedom persoonlijk niet :?
Maar heb je hem al gesynchroniseerd zoals ik geopperd had met iTunes? Heb je hem daarna gerestored?
Heb je de suggestie van Sappie al uitgevoerd?

En voor het Jailbreaken: Heb je deze tutorial gevolgd? En zo ja bij welke stap ging het dan fout?

Voor het overige zou een dergelijke programma bij het installeren niets aan de internet verbinding noch aan de usb poorten moeten veranderen.
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:07:

Ik kom niet verder.

Maar ik begrijp iets niet. Waarom vertelt iemand niet gewoon hoe het moet, ipv verwijzigingen etc.
Ja kijk, ik kan niet in je hoofd kijken om te zien wat je niet begrijpt en "iets" is zo weinig zeggend... 8)7
En nee we vertellen juist wel hoe het moet, maar we gaan niet alles herhalen. In de verwijzingen staat alles wat je moet weten en hoe je het moet doen. Je moet er wel voor gaan zitten en de stukken tekst eerst doorlezen en dan stap voor stap uitvoeren. O-)
Pagina: 1