[Vista] HP Wireless Assistant geeft geen Wifi meer aan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Hoi,

Ik heb een HP Pavilion TX1127. Deze is enige tijd geleden gevallen, beeldscherm is toen door de verzekeraar vervangen, daarbij is Windows Vista Home Premium opnieuw geinstalleerd.

Ik krijg echter op geen enkele manier verbinding met draadloze netwerken.

Als ik via Netwerkcentrum > "Verbinding met een netwerk maken" kijk, geeft Vista aan dat "Er kunnen geen netwerken worden gevonden."

Dit is ook na het installeren van de volgende drivers:
- HP Wireless Assistant 3.00 I
- nVidia nForce ChipsetNetwork Drivers

In HP Wireless Assistant zie ik ook enkel onder "geïnstalleerde apparaten voor draadloze communicatie": "Bluetooth". Hier kijk ik van op, hier stond vroeger namelijk ook WiFi.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Staat 'ie wel in apparaatbeheer, je wlan kaart?

Staat je wireless switch aan? ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03

WTM

Ja, ik krijg stiekem het idee dat in je nieuwe beeldscherm de wlan card niet is aangesloten of dat deze er niet inzit. Check apparatenbeheer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
WTM schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:05:
Ja, ik krijg stiekem het idee dat in je nieuwe beeldscherm de wlan card niet is aangesloten of dat deze er niet inzit. Check apparatenbeheer inderdaad.
Hij stond er bij Apparaatbeheer inderdaad niet bij.
Een herinstallatie van Vista heeft opgeleverd dat ie er nu wel bij staat en dat het weer werkt zoals het hoort. Thanks voor de reacties, topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Heel erg raar.
Nadat ik een keer met de wireless knop onder aan de laptop heb gezeten (om zowel bluetooth als wifi uit te zetten) en toen nog een keer (om het weer aan te zetten), werkt WiFi weer niet...

In HP Wireless Assistant werd weergegeven dat de wifi adapter gedeactiveerd was in Windows Apparaatbeheer. Daar aangekomen stond de hele wifi adapter er niet meer... Volgens de help functie van HP kon dat komen doordat er iets in de Computer Setup (f10 tijdens opstarten) iets verkeerd ingesteld zou zijn. Dus daar heb ik bij Boot Options ingesteld dat de Internal Network adapter enabled moest worden bij het booten (stond op disabled), maar sindsdien is de wifi adapter niet meer in Windows apparaatbeheer, maar ook (weer) niet meer in HP Wireless Assistant te zien.

Ik word een beetje moedeloos.. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
ik zou bijna gaan denken dat de wifikaart niet meer goed is, wellicht dat die een tikje heef gekregen bij het vervangen van het scherm ofzo.

je zou kunnen overwegen om te kijken of de kaart wel goed in het mobo zit, maar dan moet je het apparaat meestal wel aardig open schroeven

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Rupie schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:27:
ik zou bijna gaan denken dat de wifikaart niet meer goed is, wellicht dat die een tikje heef gekregen bij het vervangen van het scherm ofzo.

je zou kunnen overwegen om te kijken of de kaart wel goed in het mobo zit, maar dan moet je het apparaat meestal wel aardig open schroeven
Zou kunnen, maar waarom heeft ie het daarstraks dan wel gewoon gedaan nadat ik windows terug heb laten gaan naar de fabrieksinstellingen? Sindsdien heeft de laptop de hele tijd in dezelfde positie gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
dat is wel een goed punt opzich ja ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Heb zojuist voor de derde keer vandaag Windows terug laten gaan naar fabrieksinstellingen. En nu werkt wifi dus weer. Maar ik weet dat op het moment dat ik de knop voor wifi zal gebruiken dat het vanaf dan niet meer werkt.. Iemand nog enig idee?

//Edit: Heel bizar... Na een simpele reboot werkt het ook niet meer.... Ik word crazy.

[ Voor 15% gewijzigd door rjongen op 11-07-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
nobody's got a clue?

[ Voor 5% gewijzigd door rjongen op 15-07-2009 18:49 ]

Pagina: 1