Toon posts:

GeForce 7 SLI zeer wazige issues

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wijze tweakers,

Ik zit sinds 2 dagen met een probleem wat ik nog niet eerder heb mogen zien. Ik heb 2 GeForce 7600 GT SLI deluxe kaarten. Alles ging goed tot ik in eens tijdens het booten allerlei verwrongen pixels in beeld kreeg. Het is een beetje te vergelijken met dat effect uit de matrix, maar dan (meestal) statisch en in allerlei kleuren.

Soms kom ik het booten goed door. Ik heb al enkele keren een blue screen meegemaakt, waarin meldingen worden gegeven betreffende display drivers. Dit gebeurt vooral als ik applicaties start die intensief DirectX/OpenGL gebruiken. Na enkele minuten draaien, verdwijnen bijvoorbeeld eerst 3D modelen in games, waarna het scherm groen verpixelt en daarna crasht. Ook in windows wil het hele zooitje nog wel eens op zijn bek gaa. Ik draai nu in veilige modus met netwerk mogelijkheden en er is niks aan de hand, behalve dat ik mijn resolutie niet kan verzetten.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Enig idee hoe ik zou kunnen troubleshooten? Ik heb tot nu toe aleen geprobeerd nieuwe drivers te installeren en het mocht niet baten 8)7
Siem

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 16:45 ]

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:39

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

heb je al een keer naar de temperaturen gekeken als de pc vast liep?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Heb je al eens gekeken wat er met 1 kaart gebeurd?
Als het aan de videokaarten ligt lijkt het me sterk dat ze allebij tegelijkertijd zijn gesneuveld, als je ze dus 1 voor 1 test kun je uitsluiten of daar het probleem zit.

Als je tijdens het booten problemen krijgt ligt het altijd aan de hardware (bijv. temperatuur), niet aan de software (drivers).

[ Voor 22% gewijzigd door Cheezus op 11-07-2009 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep ik heb eens een van de kaarten eruit gehaald en blijkbaar is er eentje on the fritz. Nice.. Tijd om te upgraden ondertussen. Maar wat kan dit veroorzaken? Stof of misschien harde resets van de PC?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Stof in de koeler en daardoor wordt de kaart te heet.
Als je geluk hebt loopt het 1 keer vast en kun je de koeler schoonmaken en werkt het weer goed, als je pech hebt is het al zo ver heen dat de kaart stuk is.
De soldeercontacten op/onder de chip worden steeds slechter bij hoge temperatuur schommelingen (aan/uit) waardoor ze op een gegeven moment gewoon los gaan zitten..
Heb helaas net hetzelfde gehad met m'n 8800gt, zat ook vol met stof en crashte een paar keer, heb nu de koeler helemaal uitgeblazen maar hij blijft vreemde dingen doen in 3D..