Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data Archivering en Ordening

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-11 04:15
Hallo,

Iedereen heeft er denk ik wel last van, althans de meeste die ik ken wel: Slingerende bestanden op je computer. Bij mij zijn het er schat ik een stuk of 3000, in alle gaten en hoeken. Nu het probleem: ik wil dit geordend hebben. Zoeken op het internet/forums levert niet veel op: ik kom overal terecht bij het opruimen van overbodige tijdelijke bestanden en Windows bestanden, hetgeen waar ik geen last van heb. Er zijn verschillende ideeen in mij opgekomen:
  • Een programma dat er voor zorgt dat alle bestanden ingedeeld worden (automatisch)
  • Voortaan een Image file gebruiken, die als partitie mounten, en voortaan daar al mijn rotzooi en downloads daarop zetten.
  • Dat laatste, en dan daar een archiverings programma over laten draaien
Echter: Ik kan er geen software voor vinden. Weet iemand raad? Ik denk dat dit veel mensen zou kunnen helpen ;)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Waarom zou je dit doen als je met een simpele zoekactie toch alles terug kunt vinden?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Archiveren en ordenen is een kwestie van zelfdiscipline. Je moet gewoon zelf je zooi ordenen en zaken die je download e.d. direct op de goede plek zetten. Dat kan een programma niet voor je doen, tenzij je alleen maar zoiets simpels wilt als groeperen op bestandsformaat e.d.

Als je niet wilt sorteren dan is een goed zoekprogramma de enige optie. En daarvan zijn er een heleboel.

• Joseph
OK, maar is er toevallig wel een programma waarmee ik image files kan maken en mounten als partitie?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Leg eens uit wat volgens jou het voordeel is van een image file. volgens mij blijft het probleem hetzelfde, alleen dat op niveau van je Windows bestandssysteem de zaak netter lijkt, terwijl in die imagefile dezelfde ongeorganiseerde bende blijft.

Verwijderd

Met Ultraiso kun je images maken. Deze kun je weer mounten met bijvoorbeeld Daemon tools o.i.d.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sef24 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:55:
OK, maar is er toevallig wel een programma waarmee ik image files kan maken en mounten als partitie?
Volop. Er zijn verschillende programma's waarmee je ISO's kunt mounten en lezen/beschrijven. Je kunt denken aan TrueCrypt al is dat officieel meer op encryptie gericht.
Vanuit Windows 2008 kun je VHD-images (met een apart tooltje) direct mounten en in Windows 7 kan dat volgens mij ook. Misschien dat het met Vista ook wel lukt.

• Joseph
Hmmm, excuus, maar op het internet kon ik echt niets vinden. Misschien verkeerde zoektermen? Nouja, ik ga eens naar VHD images kijken

Edit: Kan ook hier niet uitvinden hoe ik ze aanmaak. Over mounten vinden ik wel dingen vinden, maar over aanmaken niets :(

Edit2: Al gevonden in DiskManagement. Bedankt voor jullie hulp ;)

Zou ik dit ook in Windows XP kunnen doen?

[ Voor 49% gewijzigd door Joseph op 11-07-2009 17:28 ]

Pagina: 1