Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista - gebruikers rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik kijk vaak op dit forum maar lees het alleen het post nooit iets maar goed. Een vriend van mij vroeg gisteren of ik naar zijn laptop kon kijken aangezien hij geen live messenger kon installeren ik dacht dat zal vast aan zijn rechten liggen. Ik gekeken en inderdaad hij had geen rechten om op te slaan.

Wat rond gekeken, hij had administrator rechten en met dat account kan je toch vrij veel. Hierbij heb ik via cmd prompt het administrator account (administrator) geactiveerd. Op dat account kon ik het zelfs niet geinstalleerd krijgen.

Weet iemand waar het aan kan liggen?
bedankt O-)

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

UAC enabled? Zet die eens uit, ga naar configuratiescherm -> Users -> en klik op user account beheer uitschakelen :) (aan de linkerkant)

[ Voor 13% gewijzigd door Neodymium op 11-07-2009 15:21 . Reden: FF stappen toegevoegd ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Verwijderd

Topicstarter
Die staat dus al uit :P, dat is het eerste doe als ik op iemand anders zijn pc zit

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Ook goed voor de beveiliging...
Maar als je het achteraf terug inschakelt ok..
En heb je al rechtermuisknop rechten gedaan op bv heel de C schijf of waar de wilt instaleren, kan je ze meestal aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
ja alle rechten tijdelijk open gezet zodat ik het kon installeren...

• robin5210
Heb je al geprobeerd een nieuw admin acount aan te maken, doet soms wonderen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook al gedaan.

Later kwam ik er ook nog eens achter er visual studio niet geinstalleerd was. Hierbij wou ik deze installeren en dat kon ik ook al niet doen, zelfs tijdelijke bestanden werden geweigerd.

• robin5210
Dus eigenlijk komt her er op neer dat vista alle schrijf acties weigerd?

En ben je zeker dat je eigenaar bent van de schijf?
(Geavanceerd bij beveiling)

Verwijderd

Topicstarter
yup alles gecontroleerd alle beveilingen zelfs uitegeschakeld om er voor te zorgen dat hij nergens naar kijkt en het er gewoon neerzet. Maar hij blijft het constant weigeren.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
hij geeft verder geen melding waarom hij niet kan installeren?
komen er gene meldingen tevoorschijn in het eventmrg?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
dat moet ik even nakijken, komt alleen een pop up omhoog dat hij geen rechten heeft om het er neer te zetten niet in de temp. folder maar ook niet in je eigen documenten.
Pagina: 1