Toon posts:

Paardenkrachten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit het artikel over de 'vleesetende robot':
"De gevormde stoom werd voldoende geacht om een generator aan te drijven, die goed is voor zestien paardenkrachten."

Paardenkrachten moet echt wel gewoon paardenkracht zijn volgens mij. PK is een eenheid en eenheden zijn altijd enkelvoud.

zou dus moeten zijn:
"De gevormde stoom werd voldoende geacht om een generator aan te drijven, die goed is voor zestien pk."
of
"De gevormde stoom werd voldoende geacht om een generator aan te drijven, die goed is voor zestien paardenkracht."

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:48:
"De gevormde stoom werd voldoende geacht om een generator aan te drijven, die goed is voor zestien paardenkracht."
Dit klinkt in ieder geval voor geen meter... "16 pk" is duidelijk, bij uitschrijven zou ik er wel meervoud van maken.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Aangepast, in "..aan te drijven, die 16pk kan leveren. .."

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:56:
[...]

Dit klinkt in ieder geval voor geen meter... "16 pk" is duidelijk, bij uitschrijven zou ik er wel meervoud van maken.
Sja, je zegt ook 140 newtonmeter en niet newtonmeters :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:56:
[...]

Mja, het klopt dat het totaal niet klinkt maar 'paardenkrachten' vloekt in mijn ogen zo mogelijk nog harder :P

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Afgezien van de mogelijk bedoelde analogie-stijlfiguur is het tegenwoordig gangbaar om vermogen uit te drukken in kW.
En als we dan toch aan het insektencopuleren zijn: pk != HP (uit het originele bronartikel)
Paardenkracht @wikipedia

[ Voor 42% gewijzigd door Henk007 op 12-07-2009 00:33 ]

Verwijderd

DIN of SAE? Als je dan toch met mieren bezig bent :P

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Druk het dan ineens uit in Watt, dan zijn ineens al deze problemen van de baan ;)

16 HP = 11 931.1979 watts
Bron: http://www.google.com

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1