Verwijderd

Topicstarter
Ben in het bezit van een 42pfl8404. . We hebben digitale video van Ziggo. Voorheen gebruik gemaakt van een philipsdecoder met ziggo kaart. Philips decoder bezit een video out scart aansluiting. Op deze aansluiting zat mijn DVD recorder. Nu kijk ik digitale tv via een cam kaart (ziggo) die direct in de tv wordt geplaatst. Dus geen extra decoder nodig. Echter nu wil ik opnemen maar ik krijg video signaal uit op de scart van de tv die naar de DVD recorder gaat. Heeft deze tv een video out signaal op de scart. Natuurlijk zit er een coax aansluiting op de recorder, maar dan kunnen enkel de zenders opgenomen worden die standaard analoog op de kabel zitten. de programma's die gecodeerd zijn komen niet via het analoge coax signaal.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen.

Verwijderd

Ik heb dezelfde tv pas aangeschaft.
En liep tegen het probleem aan met het geluid.
Ik wilde graag het geluid via mijn homecinemaset beluisteren.
Op de scart aansluitingen van de tv zijn geen uitgangssignalen aanwezig.
Alleen op de video en audio uit (tulp) staat een uitgangssignaal.
Dit signaal is wat je op dat moment aan het kijken bent.
Meer uitgangssignalen zitten er niet op helaas.
Met vr. gr. JacoH.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt annders ook van die scart-blokjes (male-female) waar gewoon audio-out op zit. Zet die er tussen en je kan het geluid naar de stereo gooien.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.elekhomica.nl/images/SCART060.gif

Ey!! Macarena \o/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:18:
Ik heb dezelfde tv pas aangeschaft.
En liep tegen het probleem aan met het geluid.
Ik wilde graag het geluid via mijn homecinemaset beluisteren.
Op de scart aansluitingen van de tv zijn geen uitgangssignalen aanwezig.
Waarom zou je geluid via scart naar buiten loodsen als de tv gewoon een analog audio out en een S/PDIF heeft? Gewoon een digitale coax kabel halen als je home cinema dat ondersteunt en anders met RCA aan de slag.
RaZ schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:24:
Je hebt annders ook van die scart-blokjes (male-female) waar gewoon audio-out op zit. Zet die er tussen en je kan het geluid naar de stereo gooien.

Zoiets dus:
[afbeelding]
Dan moet de tv dat wel ondersteunen. Er zijn al merken / types die niets meer uitvoeren via scart en scart alleen nog maar als ingang zien. Dit omdat elke tv tegenwoordig wel een audio out heeft in de vorm van analoge uitgangen, S/PDIF en hoofdtelefoon.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.