Computer probleem, videokaart eruit en weer erin = opgelost?

Pagina: 1
Acties:

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07-2025
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds kort loopt mn computer vast na uren gebruik (zeer verschillend). Als ik nu de computer weer herstart dan zie ik dat het beeldscherm geen contact maakt met de computer. Ook hoor ik de computer niet laden. Dus ik had eens voor de gein de videokaart eruit gehaald en weer erin gestopt. Toen deed de pc het weer maar na enige uren/dagen komt het probleem steeds weer terug. Zodra ik de videokaart er weer in zet dan doet de pc het weer.

Nu is mijn vraag, ligt dit nou aan mijn moederbord of aan de videokaart?

Specs:
AMD X2 4400+
Asus a8n
4x512 MB corsair

alvast bedankt!

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Verwijderd

Beschrijf eens wat "" ik hoor de computer niet meer laden " juist inhoud? doorloopt je PC z'n post niet ?

Beschikt jouw type mobo over een onboard GPU? zo ja haal dan je videokaart er ff uit, en stel in je bios in om je onboard gpu te gebruiken, en test eerst is even of je systeem zo boot / stabiel werkt als je vermoed dat je videokaart brak is.

Heb je overigens je ramgeheugens al eens getest dmv memtest?

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Wat voor videokaart gebruik je?
Heb je misschien de mogelijkheid een videokaart van iemand te lenen om mee te testen? En wat voor voeding gebruik je?

@tim. Ik denk dat hij inderdaad bedoelt dat de PC de post niet doorloopt.

• Excellence1
AE86 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:54:
Wat voor videokaart gebruik je?
Heb je misschien de mogelijkheid een videokaart van iemand te lenen om mee te testen? En wat voor voeding gebruik je?

@tim. Ik denk dat hij inderdaad bedoelt dat de PC de post niet doorloopt.
@tim
Inderdaad de pc doorloopt zn post niet en tegelijkertijd geeft hij niks door aan het beeldscherm.

Het gaat hier om een 8600GT 512MB Passief gekoeld
En nee, jammer genoeg heeft mn moederboard geen onboard GPU.
De geheugen doet het normaal. Daar is niks mis mee.

Jammer genoeg kan ik nergens een videokaart van iemand lenen.
iemand nog tips?

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Je geheugen kan het wel 'normaal' doen, maar een nachtje memtest kan nooit kwaad hoor, misschien zit er toch ergens een fout

Verwijderd

Hmm als je werkelijk van niemand een videokaart kan bemachtigen;

test dan eens je systeem in stappen op gehoor ?

maw , beginnen met enkel met je moederbord te booten, daarna mobo+cpu, daarna mobo+cpu+ram, vervolgens mobo+cpu+ram+graka , als het dan fout gaat weet je al veel...

Als dit je iets te ver gaat kan je mss eens zien in V&A op tweakers voor een goedkoop 2dehands test kaartje

Verwijderd

Bevat je systeem overigens voldoende airflow om de warmte af te voeren van je passieve 8600 GT?

• Excellence1
Jawel jongens, de moederbord was kaduuk.
Dus ik moest een nieuwe moederbord, processor en ram gaan halen. Duur geintje van 270 euro.
Heb een Phenom X3 720 Black edition gehaald, Gigabyte moederboard en 4 GB ram.
Thnx voor jullie hulp!

Verwijderd

Waarom koop je een nieuwe processor en ram als je moederbord alleen kapot is?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Aha, dus als je mobo kapot is moet je ook een nieuwe cpu & ram halen? Aan het 'duur geintje' te horen, lijkt het alsof je dit niet wou :p Waarom doe je het dan toch? Haal dan gewoon een nieuw moederbord. Veel minder duur

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gratz met de "nieuwe" pc, hou de airflow van je vid kaart goed in de gaten (temperatuur meten in windows) Hoop dat het hiermee opgelost is!

• Excellence1
Awsom schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:09:
Aha, dus als je mobo kapot is moet je ook een nieuwe cpu & ram halen? Aan het 'duur geintje' te horen, lijkt het alsof je dit niet wou :p Waarom doe je het dan toch? Haal dan gewoon een nieuw moederbord. Veel minder duur
Thnx jongens!!
In de winkels verkopen ze geen s939 socket mobo's dus ik moet er dan 1tje 2e hands halen. En straks gaat die weer kapot dan zit ik met lege handen. Dus ik dacht, het is beter om te upgraden, dan kan ik zo met de tijd mee en heb dan ook gelijk garantie ;)

Pagina: 1