Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Problemen met recoveren

Pagina: 1
Acties:

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:12
Hallo luitjes,

Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Mijn zus heeft een Asus EEEPC 1000H, er is iets met haar opstartprodecure, ze krijgt een "NTDLR" missing.

Eerst probeer ik het met een bootable USB stick, een of ander reden pakt hij het niet, het werkt wel op mijn PC, maar niet op de EEEPC.

Maar ja verder zitten googlen

Uiteindelijk dit gevonden: http://blog.ryantadams.co...rror-on-windows-start-up/

Ah fijn, volgende stap, ik haal de harde schijf uit de laptop, zet het in mijn computer,ik zet een XP CD erin, gebruik de recovery. Komt er een vraag voor Administrator password, dus ik naar mijn, zij heeft geen enkel idee wat de password is, ik had paar dingen geprobeerd zoals admin en root, maar geen succes...

Zelfs ze EEEPC 1000g XP OndersteuningsDVD geprobeerd, doet ook echt helemaal niets....

Dus mijn vraag nu is, wat kan ik het beste doen?
XP opnieuw instaleren vanuit mijn PC ?( Ik weet niet of dat slim is, omdat het dan mijn hardware gebruikt )
Is er iets dat de password makkelijk kan resetten, ik zit op een Vista PC, en ik heb de hardeschijf aan mijn PC gekoppeld?
Of zijn er andere makkelijke workarounds hiervoor?

Bij voorbaat dank :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
er zijn opzich ook wel tools waarmee je het wachtwoord kan achterhalen hoor, denk alleen niet dat ik daar naar mag linken of iets dergelijks ;-)

Je had de EEEPC wel zo ingesteld dat die als eerste boot device naar de USB ging kijken?

Ik zou zelf niet zosnel proberen om xp vanaf jou systeem opnieuw te installeren, ik zou er dan eerder voor kiezen om de schijf te formatteren, terug te zetten en dan opnieuw te gaan installeren via usb of via een 'sata & IDE to USB adapter' als usb niet werkt

Desktop | Server | Laptop

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:12
Ik heb wat password recovery boot programma's geprobeerd, ook niet echt succes,

ik heb een vraag, ik neem aan dat de user/pass ergens is opgeslagen in de registry? Dus ook in een bestand ( Neem ik aan? )

Is het dan niet mogelijk om fysiek een bestand te vervangen editen, waarbij een user/pass in zit?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:21
Zelfde probleem op de laptop van mijn vriendin gehad 2 jaar terug. Mijn oplossing:
(EEE)pc booten van een bootable linux via USB
NTLDR bestandje van een werkende windows install naar USB stick kopiëren
Bootable partitie van je defecte windows writable mounten in linux
defect NTLDR bestand vervangen met de gekopieërde versie.
Reboot.

Via USB booten moet kunnen met een eeepc.

[ Voor 6% gewijzigd door Terror op 12-07-2009 22:41 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je de schijf toch in je eigen PC hebt hangen, dan kan je ook heel makkelijk die NTLDR even terug zetten.

Dan hoef je helemaal niet moeilijk te doen met USB sticks :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22
Als de NT boot loader ontbreekt/corrupt is dan is er vaak wat meer aan de hand. Als je die harddisk nu kan benaderen dan is stap 1:

BACKUPPEN!!!

en pas bij stap 2: proberen te fixen

Als je alles goed gebackupped is, dan is een recovery wellicht sneller door gewoon de fabriekssituatie te herstellen, en dan de bestandjes terug te zetten.

User/pass is uiteraard versleuteld opgeslagen. Je zou naar het opensource project ophcrack kunnen kijken, maar bij mij heeft dat nooit gewerkt. Maar dat ligt eerder aan de moeilijkheid van de gekozen passwords. :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1