upc in gouda ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave_e
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Zal me eerst ff vorrstellen, Ik ben dus dave en woonachtig in gouda. Ik kom regelmatig op dit forum maar heb me nooit eerder aangemeld. Volgens mij is hier aardig veel kennis aanwezig dus vandaar dat ik mn vraag hier stel.

Ik zit met een probleempje ...

Ik heb nu internet via online 20mb, waarvan ik er tussen de 8 en 9 haal. Ik wilde sneller internet omdat ik redelijk veel download via nieuwsgroepen.
Ben dus op zoek gegaan naar internet tv en bellen via de kabel en kwam bij upc uit.
Ik heb alles ingevuld en toen kwam ik bij mijn postcode uit, deze ook ingevuld en toen kreeg ik een pop-up dat ik contact op moest nemen met de helpdesk. Ik gebeld en daar kreeg ik te horen dat het mogelijk was en alles in orde gemaakt zou worden. Het gehele pakket zou opgestuurd worden en dan kon ik aan de slag.

Ongeveer 3 dagen later heb ik weer met ze gebeld omdat ik een wijziging wilde aanbrengen. Ik wilde geen hdtv omdat het bij elkaar wel een beetje duur zou worden. Mij werd verteld door de helpdesk dat het helemaal niet mogelijk was om uberhaupt het pakket te bestellen. ! Dus ik had er flink de balen in mede omdat ik al mn contracten per 1 augustus had laten aflopen.

Gisteren maar weer eens gebeld en nagevraagd of de annulering was doorgekomen, werd me vetreld dat het wel mogelijk is om het hele pakket te ontvangen !!! :?

Nou ben ik op het internet een beetje rond gaan kijken waar het misschien aan zou kunnen liggen. Ik was in de veronderstelling dat het met de kabel hetzelfde zou zijn als met adsl en dat dat gewoon altijd kon en ik niet afhankelijk ben van 1 provider.

Nou is het zo dat in Gouda er een unieke situatie is waarin er 2 kabelaars op 1 net zitten (rekam en caiway). Zou het daardoor komen dat ik het wel kan krijgen omdat het is opengesteld ?
Of zit er iets niet goed bij de upc administratie waardoor ze het zelf niet weten ?
Wie o wie kan me wat meer duidelijkheid verschaffen ?

Ps Mijn bedoeling met dit topic is niet om een discussie uit te lokken over upc of wat dan ook ben gewoon op zoek naar antwoorden op mn vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dave_e schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:58:
[...]

Ik heb alles ingevuld en toen kwam ik bij mijn postcode uit, deze ook ingevuld en toen kreeg ik een pop-up dat ik contact op moest nemen met de helpdesk. Ik gebeld en daar kreeg ik te horen dat het mogelijk was en alles in orde gemaakt zou worden. Het gehele pakket zou opgestuurd worden en dan kon ik aan de slag.
WTF? Heb je wel je adres in Gouda doorgegeven? Dat is buiten UPC gebied, dus zijn UPC producten er niet leverbaar en kunnen ze je niet eens in het systeem zetten...
Ongeveer 3 dagen later heb ik weer met ze gebeld omdat ik een wijziging wilde aanbrengen. Ik wilde geen hdtv omdat het bij elkaar wel een beetje duur zou worden. Mij werd verteld door de helpdesk dat het helemaal niet mogelijk was om uberhaupt het pakket te bestellen. ! Dus ik had er flink de balen in mede omdat ik al mn contracten per 1 augustus had laten aflopen.
Dan heb je sowieso iets gedaan wat je duidelijk niet moet doen. In NL is het zo (ongeacht telecom provider) dat als je overstapt voor telefonie, je *NIET* zelf de boel moet opzeggen, maar dat de provider waar je naar overstapt dat (mbv een machtiging die jij opstuurt) voor je moet regelen.
Gisteren maar weer eens gebeld en nagevraagd of de annulering was doorgekomen, werd me vetreld dat het wel mogelijk is om het hele pakket te ontvangen !!! :?

Nou ben ik op het internet een beetje rond gaan kijken waar het misschien aan zou kunnen liggen. Ik was in de veronderstelling dat het met de kabel hetzelfde zou zijn als met adsl en dat dat gewoon altijd kon en ik niet afhankelijk ben van 1 provider.
Als je je even verdiept in de materie (gewoon in dit subforum op GoT rondneuzen zou genoeg moeten zijn) kun je lezen dat die veronderstelling fout is. Muv een paar kleinere gebieden waar soms twee of drie aanbieders op hetzelfde netwerk actief zijn, zit je qua kabel vast aan de kabelaar waar je woont als aanbieder van diensten over die kabel.
Nou is het zo dat in Gouda er een unieke situatie is waarin er 2 kabelaars op 1 net zitten (rekam en caiway). Zou het daardoor komen dat ik het wel kan krijgen omdat het is opengesteld ?
Zo uniek is dat niet, in Harderwijk en Dokkum heb je het bijv ook. Maar je zegt hier al zelf, Rekam en CaiW zijn er actief, niet UPC.
Of zit er iets niet goed bij de upc administratie waardoor ze het zelf niet weten ?
Iemand zit afgrijselijk te prutsen als ze jou -wetende dat je in Gouda woont- in proberen te voeren. Maar het probleem zit dan niet in de administratie, maar in de callcenter agent met wie je spreekt.
Wie o wie kan me wat meer duidelijkheid verschaffen ?

Ps Mijn bedoeling met dit topic is niet om een discussie uit te lokken over upc of wat dan ook ben gewoon op zoek naar antwoorden op mn vragen
Je hebt het antwoord zelf al gegeven. Rekam en CaiW zijn in Gouda actief. Niet UPC.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In gouda is het simpel, enkel Caiway heeft internet via de kabel, UPC, athome, ziggo etc kan je hier niet krijgen, dus duidelijk een fout aan de kant van UPC (helpdesk). Wil je meer halen uit dan die (bedroefende - ik haalde ook maar 11mbit max) adsl verbinding, is Caiway de enige oplossing.

Maargoed, zolang jij niets krijgt van UPC, hoef je ook verder weinig te doen mi. Ze kunnen jou niets leveren hier, geen enkele grond voor enkel contract. Caiway kan je trouwens best snel aanvragen, de Caiway shop zit in de korte groenedaal, daar kan je dan je modem ophalen en gaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2009 14:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
dion_b schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:33:
[...]

[...]

Zo uniek is dat niet, in Harderwijk en Dokkum heb je het bijv ook. Maar je zegt hier al zelf, Rekam en CaiW zijn er actief, niet UPC.

[...]
In Harderwijk kun je alleen nog Caiway aanvragen. UPC gebruikt (nog) com21, maar UPC wordt (is) uitgefaseerd in Harderwijk.

Alleen voor specifieke doeleinden wordt het coaxnetwerk nog wel eens gebruikt voor andere providers naast caiway, maar voor de consument is het tegenwoordig caiway-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In Dokkum is er 1 kabelprovider die 3 internetproviders en 2 telefonieproviders over hun netwerk aanbiedt. Bij Ziggo wil dat nog wel eens vreemde taferelen veroorzaken bij de helpdesk, aangezien ze er niks van snappen als je wel internet, maar geen basis TV abonnement bij ze afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave_e
Ik dacht dat ik een mooi pakketje bij elkaar had voor een mooie prijs.Ik ben er nu inmiddels achter dat t niet gaat upc in Gouda. Ik ben gaan zoeken omdat ze heel erg goedkoop zijn in vergelijking met caiway. Caiway bied 16 mb voor 37,40 en upc 30 mb voor 30 euro. Ik had gezocht via google, als je intikt upc en gouda komt er een ( naar nu blijkt ) misleidende advertentie naar voren. Over het wel of niet zelf opzeggen ... Had geen zin om als het bijvoorbeeld niet goed gaat van het kastje naar de muur gestuurd te worden ... Heb zulk soort dingen liever zelf in de hand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Dave,

Ik kom zelf ook uit Gouda en heb zelf een keer een mail gestuurd naar UPC en Ziggo of zij de intentie hebben om hun diensten te gaan leveren in Gouda.
Van UPC een kort en bondig NEE, van Ziggo kreeg ik dit antwoord:

"Geachte heer/mevrouw ,

Via de website heeft u een vraag gesteld over Ziggo in Gouda. Ziggo is bezig met het leveren van diensten in heel Nederland. Echter kan het nog duren dat we in Gouda beschikbaar zijn. Onze excuses daarvoor. Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Soyuguzel, Volkan
Afdeling Klantenservice
Ziggo
"

Jammer maar helaas want ik zou graag één van de mooie pakketten willen hebben van de bovengenoemde kabelaaars dus wordt het hier waarschijnlijk dan vanaf oktober dit jaar een Caiway-Ultra 32mbit down, 4 mbit up voor 50 Euries indien leverbaar uiteraard vanwege aanpassingen in de wijkkasten om dit mogelijk te maken.

Een andere optie is de uitrol van het all-ip glasvezel netwerk in Gouda.
Dit wordt een open netwerk en toegangkelijk voor meedere aanbieders (geen kabel providers).
Deze is weer uitgesteld volgens betrouwbare bronnen (Nacap en KPN winkel) tot december 2009.
Er liggen 5 glasvezel ringen in Gouda en de bedoeling hiervan is om iedereen te kunnen aansluiten op de nieuwe wijkkasten (glasvezel tot aan de wijkkast en het laaste stukje koper tot in de woning: VDSL2)

Na vele testen is gebleken dat het netwerk niet genoeg stabiel is, te veel aansluitingen zouden storingen kunnen veroorzaken grrrrrrrrrrr.
Oplossing volgens bron: software aanpassing en de hardware moet vervangen worden (locatie Boelekade).

Een hoop tekst Dave maar ik hoop jou en een aantal Gouwenaars met deze info van dienst te kunnen zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave_e
Als je op de site van de opta kijkt zie je dat ze bezig zijn om het kabelnetwerk open te stellen voor andere gebruikers ( behalve kpn ).Het enige waar t nu op blijft ''hangen" is : Wat ga je aan de kabelbeheerder betalen als je via een andere provider op zijn netwerk zit ? Ik hoop dat t daardoor niet onduidelijk wordt met allemaal verschillende rekeningen. We wachten t wel af .... Ik heb mn oude abbo weer in laten gaan en heb gelukkig niet weer een jaar maar een maand om op te zeggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dave_e schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:45:
Als je op de site van de opta kijkt zie je dat ze bezig zijn om het kabelnetwerk open te stellen voor andere gebruikers ( behalve kpn ).
Dat gaat alleen over analoge kabeltelevisie, niet over internet of telefonie een OPTa besluit waar ik trouwens niets van snap aangezien analoge TV volledig EOL is. Had dan digitale TV of data/voicediensten opengegooid...
Het enige waar t nu op blijft ''hangen" is : Wat ga je aan de kabelbeheerder betalen als je via een andere provider op zijn netwerk zit ? Ik hoop dat t daardoor niet onduidelijk wordt met allemaal verschillende rekeningen.
Nee, je betaalt gewoon aan degene met wie je een overeenkomst aangaat. Bovenstaande gaat om het gesteggel mbt hoeveel zij per klant aan de netwerkeigenaar afstaan.
We wachten t wel af .... Ik heb mn oude abbo weer in laten gaan en heb gelukkig niet weer een jaar maar een maand om op te zeggen .
Je kunt lang wachten. De OPTa telecomnotas gaan over een periode van 3 jaar. Tot 2012 gaat dus *alleen* de analoge TVmarkt geliberaliseerd worden. In 2012 kijkt de OPTa verder. Voor 2012 ga je dus 99.9% zeker geen UPC in Gouda kunnen bestellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dion_b schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:24:
Dat gaat alleen over analoge kabeltelevisie, niet over internet of telefonie een OPTa besluit waar ik trouwens niets van snap aangezien analoge TV volledig EOL is. Had dan digitale TV of data/voicediensten opengegooid...
Analoog/digitaal is in gouda helemaal een ramp - daar in de ogen van Rekam analoog nog steeds alive and kicking is, het is dat Caiway recent een extra 'actie' heeft toegevoegd, anders was het helemaal niets.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Caiway gaat het Arris docsis 3.0 modem leveren aan hun Ultra abonnees per 1 oktober '09.
Zojuist te horen gekregen in de Caiway shop.

Ik ga de overstap maar wagen dan want het wordt wel tijd voor meer snelheid in ons stadje.
KPN laat het afweten met de uitrol van het VDSL netwerk want het wordt pas volgend jaar dus Caiway here we come :)

Modem link: http://www.arrisi.com/pro.../listers/index.asp?id=429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

hier nog een gouwenaar. ;)
je hebt iid rekam en caiway, maar rekam is de eigenaar van het kabelnet, caiway alleen hun bekabeling.
durf eigenlijk niet te zeggen hoe het met de doorgifte zit van andere bedrijven.
geen optie om caiway als internet-aanbieder te nemen ?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:03:
hier nog een gouwenaar. ;)
je hebt iid rekam en caiway, maar rekam is de eigenaar van het kabelnet, caiway alleen hun bekabeling.
durf eigenlijk niet te zeggen hoe het met de doorgifte zit van andere bedrijven.
geen optie om caiway als internet-aanbieder te nemen ?
Hallo Tinus, het is juist de bedoeling ja om over te stappen naar Caiway.
Ik woon in postcode gebied 2807....ik heb telfort 8mbit kan helaas niet sneller.
Alleen krijg ik geen duidelijkheid of het kabelnetwerk en de kabel wijkkasten al geschikt zijn gemaakt voor het snelste Ultra abonnement (32mbit down/4mbit up).
Ik heb in het verleden ooit Kabelfoon internet gehad, wat een drama was dat, dus een beetje huiverig ben ik wel ja qua stabiliteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kabelfoon, inderdaad zeg :D Tegen 6 uur s'avonds zakte het compleet in en zo tegen 11 uur s'avonds kwam het weer beetje terug :P Ik zit al weer bijna jaartje bij caiway, overstap van ADSL. Tja het niet de goedkoopste, maar wat je betaald per effectieve mbit (ik haalde maar 11/12 op adsl) valt het best wel mee gezien ik nu wel de volledige 24mbit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:29:
Kabelfoon, inderdaad zeg :D Tegen 6 uur s'avonds zakte het compleet in en zo tegen 11 uur s'avonds kwam het weer beetje terug :P Ik zit al weer bijna jaartje bij caiway, overstap van ADSL. Tja het niet de goedkoopste, maar wat je betaald per effectieve mbit (ik haalde maar 11/12 op adsl) valt het best wel mee gezien ik nu wel de volledige 24mbit haal.
Dat klinkt positief dan, ik heb een aantal vragen aan je SinergyX als je het niet erg vind.

1.Volledige 24mbit wow dat is mooi dan en de up snelheid ?
2.Stap jij over naar Ultra 32 mbit in oktober ?
3.Hoe is de stabiliteit en de volledige snelheid de gehele dag ?
4.Welke router gebruik jij, ik heb namelijk niet zo'n geweldige ervaring met een losse router achter een modem in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Upstream schijnt meer afhankelijk te zijn van je signaalsterkte, zelf zit ik rond de 100-150kb/sec, maar zit nu zonder versterker dus is niet zo representatief meer (20m kabel). Ik ga ook over naar de 32, dus benieuwd hoe die 4mbit upload gaat worden, al gebruik ik toch amper upload is het altijd handig :P

Zonder versterker heb ik wat dipjes, maar dit is gelijktijdig met mijn TV signaal, als de nieuwe snelheid er is begin ik ook weer aan nieuwe versterker. Ik gebruik de Linksys errr naamkwijt (die mooi zwarte platte) en draait al maanden probleemloos. (enkel het activeren was even probleem vanwege mac adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:00:
Upstream schijnt meer afhankelijk te zijn van je signaalsterkte, zelf zit ik rond de 100-150kb/sec, maar zit nu zonder versterker dus is niet zo representatief meer (20m kabel). Ik ga ook over naar de 32, dus benieuwd hoe die 4mbit upload gaat worden, al gebruik ik toch amper upload is het altijd handig :P

Zonder versterker heb ik wat dipjes, maar dit is gelijktijdig met mijn TV signaal, als de nieuwe snelheid er is begin ik ook weer aan nieuwe versterker. Ik gebruik de Linksys errr naamkwijt (die mooi zwarte platte) en draait al maanden probleemloos. (enkel het activeren was even probleem vanwege mac adres).
De modem zal hier geplaatst worden in de meter kast waar het tv signaal als eerste binnenkomt dus zal een versterker hoop ik niet nodig zijn.
Wat betreft de (wireless) router lees ik in de ziggo/upc topics dat deze ontzettend goed/snel is:

http://www.paradigit.com/info.php?group=17&art=10018720

Kan bijna niet wachten op m'n nieuwe aansluiting, half september vraag ik Ultra aan.

Een nieuwe Caiway (Ultra) topic over twee maanden kunnen we misschien wel gaan starten om onze bevindingen te gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie modem type die Caiway gaat leveren, dit moet zijn:

http://www.arrisi.com/pro...ecsheet/090713_TM722B.pdf

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorige topics over Caiway waren trouwens dichtgegaan, klein selectief groepje liep enkel te bashen op alles wat van hun was. Goed, ze zijn wat duurder, maar euro/mbit ratio ben ik nu wel stuk goedkoper uit dan met een adsl lijntje.

Had alleen gister flinke ping/lacenty problemen richting alles buiten europa, maar hopelijk vandaag weer beter.

Wel leuk dat het toch modems zijn met voip mogelijkheden, mischien toch maar weer gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:52:
...hoop tekst...

Een hoop tekst Dave maar ik hoop jou en een aantal Gouwenaars met deze info van dienst te kunnen zijn :-)
Zeker goede info! Tnx!
Maar we zitten inmiddels in December 2009, heb je toevallig nog wat nieuwe (insider) info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, maar vergeleken met andere kabelaars is Caiway met zijn internet peperduur!!!

Ook de alles in één pakketten bij Caiway zijn niet echt voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was de bump nodig? Zet eens wat cijfers naast elkaar?

Pagina: 1