alle home pcs gebruiken zelfde ip

Pagina: 1
Acties:

• sowbener
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
onze home server gebruikt zelfde ip als mijn desktop en nog een andere desktop heeft ook het zelfde ip addres hoe kan ik dit veranderen dat ze alle 3 een andere gebruiken?

ik heb een router en een switch die op de router is aangesloten kweet neit of dat uitmaakt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eerst kunnen controleren of de DHCP wel ingeschakeld is in je router, eventueel handmatig per computer bij de netwerkverbinding ip-adressen aanwijzen kan ook werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Bij de eigenschappen van je verbinding kan je het IP adres handmatig instellen. Apart dat je router dat niet doet trouwens.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Hoe controleer je het IP van deze machines? Toevallig via een website als www.whatismyip.com ?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe heb je precies gecontroleerd wat voor IP adres ze hebben? Als je naar een site als www.whatismyip.com gaat, dan zal hij voor alle computers altijd het zelfde IP adres geven. Hij geeft namelijk het IP adres van je internet verbinding, en niet van jouw computer zelf. Tenzij je een wat duurdere zakelijke internetverbinding hebt, dan heb je maar één IP adres.
Heb je het vanuit je command prompt gecontroleerd met ipconfig, of bij de eigenschappen van je netwerk kaart, dan staat er iets fout. Je router zal niet aan iedere computer op je netwerk het zelfde IP adres uitdelen, dus waarschijnlijk staat deze dan handmatig op iedere computer zo ingesteld. Bovendie zal je dan regelmatig een popup op je computers gehad moeten hebben met "IP addres conflict" omdat er al andere computers op je netwerk emt het zelfde IP adres zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Nvidiot schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:34:
Hoe controleer je het IP van deze machines? Toevallig via een website als www.whatismyip.com ?
Inderdaad. Dan is het nogal logisch dat je 3 maal hetzelfde ip ziet. Dat hoort dan zo.
Je test 3 maal het wan ip van je router.

In je netwerk hoor je wel 3 verschillende ip's te hebben. Als dat niet het geval is lijkt het me sterk dat je uberhaupt kan internetten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je IP adres op de drie machines niet begint met 192*, 172*, 10*, 169* dan zit je idd naar je WAN IP te kijken ;)

• sowbener
ik heb gekeken met ipchicken.com het geen wat ik dus wil is heb thuis 2 servers staan waar ik met alle 2 remote desktop naar toe kan met externe verbinding nu kan dat lijkt me niet omdat ik het zelfde ip heb voor alle 2 de servers als ik ipchicken.com kijk kan ik eventueel dat ip addres vervangen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kijkt dus naar het externe IP-adres, dit veranderd vrijwel altijd als je switcht van ISP.

Waar je even naar moet kijken is: [google=port forwarding] en [google=remote desktop connect]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ipchicken werkt hetzelfde als www.watismijnip.nl ; je kijkt naar je WAN adres.

Wellicht dat je je eerst beter kunt verdiepen in hoe IP adressen werken (basis) en RDP/VNC oid.
Naast dat zouden komma's je post beter leesbaar kunnen maken :)

• sowbener
ok, de porten staan open ok alle bij de servers dus hoe kan ik extern nou de ene connecte en de andere?

ze gebruiken zelfde externe ip namelijk

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

sowbener schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:27:
ik heb gekeken met ipchicken.com het geen wat ik dus wil is heb thuis 2 servers staan waar ik met alle 2 remote desktop naar toe kan met externe verbinding nu kan dat lijkt me niet omdat ik het zelfde ip heb voor alle 2 de servers als ik ipchicken.com kijk kan ik eventueel dat ip addres vervangen?
Ten eerste- Je kan kijken of je via je Provider een extra IP kan krijgen, maar dat kan meestal niet of, kost veel geld.
Ten tweede. de beide servers hebben allebei een ander IP adres, het enige IP adres dat je via de site ziet is dat van je router, dus verdiep je even in NAT-technologie(zie faq). en map 1 van de 2 servers op een andere poort.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En omdat een plaatje soms wat meer zegt...

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/6hmgio.jpg

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
om twee pc's te kunnen rdp'en moet je iets gaan doen met de poorten waarop ze luisteren naar RDP connecties.

Normaal verbindt RDP zich over poort 3389. Die kun je NAT'en in je router naar 1 PC. Op je router kun je dan nog een tweede NAT instellen, bijvoorbeeld 3388 die dan intern wordt doorgerouterd naar je tweede pc op poort 3389.

Wat je ook kan doen is de RDP luisterpoort op de tweede pc anders instellen, op die manier hoef je in je rotuer niet van poort A naar poort B te routen, je kunt dan van poort A naar poort A routen. Je verbindt in beiden gevallen in ieder geval naar die pc's door je ipadres in het remote desktop scherm in te vullen gevolgd door een dubbele punt met het poortnummer waarop RDP luistert. voorbeeldje:

www.xxx.yyy.zzz:3388

let op, er zijn dus meerdere wegen die naar Rome leiden, de eerste, met het laten NAT'en van poort A naar poort B is naar mijn mening de netste, maar de tweede zal net zo goed functioneren

• sowbener
Nielsl ik ga even kijken wat ik er mee kan bedankt

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
linkje dr bij om de luisterpoort van RDP te kunnen wijzigen:

How to change the listening port for Remote Desktop
Pagina: 1