Welke Fan's gebruiken i.c.m. Noise Isolator Fancontrol

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:59

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Topicstarter
Ik heb ooit eens een Noise Isolator 5.25" Fancontroller (Model: FC-525PW-BK) gekocht via een inkoopactie o.i.d. en wil hem nu gaan gebruiken in mijn Coolermaster CM590.

Aangezien ik de LED-fan en de nog lawaaierige fan achterin wil vervangen door echt goede en stille fans (Noctua of Nexus). Als ik de fans die er nu in zitten aansluit op de fancontroller beginnen ze te brommen en dan maken ze nog meer lawaai als dat ze zonder fancontroller doen.

Dus ik op zoek naar 120mm PWM fans voor de fancontroller en kwam bij Nexus uit, maar nu zag ik dat de Nexus D12SL-12 PWM een 4 pins aansluiting heeft en de fancontroller 3 pins. Dit terwijl ze beiden zeggen dat het met PWM werkt.

Ik vind het een beetje zonde als ik PWN fans ga kopen en deze niet stiller gaan werken met mijn fancontroller.

Kan iemand mij hierover uitsluiting geven of tips?

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

Verwijderd

Hier is al eens een topic over geweest (ondertussen al een hele tijd terug), conclusie was dat de Noise Isolator zijn de fanregeling met het PWM principe doet maar op een te lage frequentie wat de brom veroorzaakt. De brom werd erger naarmate je de fans trager liet lopen. Er waren meerdere typen fans die er last van hadden (ik denk dat het gewoon een kwestie is dat de ene er gevoeliger voor is dan de andere). Ik zal eens zien of ik dat topic kan vinden.

Edit> PWM signaal zorgt voor irritant geluid bij fan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 10:59 ]

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:59

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Topicstarter
Oké bedankt, ik had het topic niet gevonden in de search omdat ik van de 5,25" uit ging. Ik moet de volgende keer dus beter zoeken!

Ik denk dat ik die fancontroller maar niet ga gebruiken en alleen stille fans ga gebruiken in mijn CM590.

Nu daar nog een selectie voor gaan maken dan en deze gaan proberen en kijken/luisteren of deze minder lawaai maken.

P.S. jij hebt ook een noise isolator, maar welke fans heb jij daarop aangesloten en brommen die ook?

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 16:42
http://www.silentpcreview.com/

Kijk eens op deze website, hier worden fans met elkaar vergeleken en kun je zelf bepalen welke voor jou het beste is.

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04-2025
wouterdv schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:41:
http://www.silentpcreview.com/

Kijk eens op deze website, hier worden fans met elkaar vergeleken en kun je zelf bepalen welke voor jou het beste is.
Wow, bedankt voor deze link...
Ik ben momenteel een stille PC aan 't bouwen.
Deze info is echt de moeite.
Ik heb fan's van Noctua gekocht voor m'n Zalman case.
Ik ga de Zalmans vervangen door de Noctua ventilators en de Cpu koeler door een Noctua...
Daarom komt deze link goed uit om eens na te lezen. _/-\o_