Diagnostic Policy Service wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:32
Hoi,

Ik zit met een probleem. Op het moment weigert internet het te doen. Er is wel verbinding met een netwerk maar Vista geeft constant een beperkte verbinding aan. Als ik ook maar iets probeer in de richting van probleemoplossing of herstel van iets dan krijg ik meteen de melding: Netwerkcontrole kan niet worden uitgevoerd omdat de service Diagnostic Policy niet wordt uitgevoerd.
Natuurlijk was mijn eerstvolgende stap deze service handmatig aanzetten, maar dit ging niet. Ik kreeg de volgende foutmelding: Kan de Diagnostic Policy service op de Lokale computer niet starten.
Fout 5: Toegang geweigerd.
Zelfs als ik inlog op het Administrator-account krijg ik nog dezelfde foutmelding.

Wat heb ik geprobeerd:
CHKDSK /r (krijg de melding dat er geen fouten in het bestandssysteem zitten en daarom begint hij ook niet aan een recovery)
Verschillende virusscanners gedraaid: MalwareBytes' Anti-Malware, McAfee en ComboFix. Allen gaven geen geïnfecteerde objecten weer.
Drivers van de netwerkkaart geüpdatet. Dit geeft ook geen verschil.

Op de laptop draait Windows Vista Premium.
Verder had de laptop eerst ook BSOD's met de melding Memory_management. Ik heb toen Memtest gedraaid en daaruit bleek dat er een module kapot was. Deze heb ik er dus uitgehaald en dit verhielp de BSOD's.

Ik wil eigenlijk zo meteen ook de recovery cd van Asus gaan gebruiken, maar ik heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Wat doet deze cd eigenlijk?

Mvg,
Lars93

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 23:40
Ik heb hetzelfde probleem met een media center dat op Vista 32 bit draait. Mijn kleinste dochter heeft de neiging om de mediacenter wel eens aan/uit te drukken. Ik vermoed dan ook een corrupte file of zoiets.

Heeft iemand hier inmiddels al een oplossing voor?

Ik heb op internet allerlei topics over dit probleem gelezen die allemaal doelen op rechten van gebruikers e.d. Alle gesuggereerde 'oplossingen' hebben mij niet geholpen.

Ik sta op het punt om een nieuwe install te doen, maar dat is zoveel werk en dat doe ik dus liever niet.

Hopelijk weet iemand iets.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"vroeger" was er geen diagnotsiche service.

Wat krijg je als je van de command prompt "ipconfig /renew" opgeeft?

Zo'n cd brengt hem meestal terug naar de staat zoals die was toen je hem kocht. dus danmoet je een goede backup hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door leuk_he op 12-12-2009 09:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:32
Geen enkele oplossing heeft bij mij toen geholpen. Heb toen gewoon een fresh install moeten doen om het probleem te verhelpen.
Het was iemand anders zijn laptop en hij kon de bestanden wel missen dus een fresh install was geen probleem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens keer misschien niet zo op vista en al zijn tips en diag meuk vertrouwen, maar eerst zelf de wortel op zoeken ;)
Het enig wat je nu wist was dat er 'iets' niet werkte en dat Windows daar een melding over gaf - wat er nu daadwerkelijk aan de hand was kon ik nl. niet terugvinden in je TS.

Tijd voor een nieuwe sig..