Toon posts:

LAN party netwerk, instellings problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus onlangs is de lan party begonnen, en dit is het probleem:

Bij alle spellen kunnen diegene op de Vista computers wel de XP users zien, maar niet andersom, maar als de Vista mensen een game willen joinen van XP komt er te staan: Connection timed out. Bij Join Direct IP krijg je hetzelfde.

Ook kan ik bij netwerken niemand anders zien in dezelfde werkgroep.

----
Ondanks dit alles hebben we wel allemaal connectie via het internet.

We gebruiken een 16poorts switch en we zitten allemaal op dezelfde werkgroep.

Iemand ideeën of tips?

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 19:11
Uac in Vista uit zetten, firewalls van Windows en anderen uit, alle deel onderdelen in netwerk centrum in Vista aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja schijnbaar was dit al bekend, dus dat is al allemaal gedaan.

• kwinvdv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Bij welk spel(len) is dit het geval en om hoe groot aantal PC's/mensen gaat het?

Ik ben zelf ook op een aantal LAN Party's geweest afwisselend van 6 tot 120 man, maar heb nog nooit dit probleem mee gemaakt. Wel gekloot dat je helemaal geen netwerk had door dat er geen DNS server draaide die IP-adressen uitdeelde.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kwinvdv schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 03:07:
Bij welk spel(len) is dit het geval en om hoe groot aantal PC's/mensen gaat het?

Ik ben zelf ook op een aantal LAN Party's geweest afwisselend van 6 tot 120 man, maar heb nog nooit dit probleem mee gemaakt. Wel gekloot dat je helemaal geen netwerk had door dat er geen DNS server draaide die IP-adressen uitdeelde.
Gelukkig maar dat de DHCP server dat doet dan! :P

https://discord.com/invite/tweakers

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heeft dat toevallig ook te maken met het knooppunttype? Die moet volgens mij op 'Hybride' staan.

Voor meer informatie bezoek http://www.woltersweb.nl/xpknooppunttypewijzigen.htm

Tevens even checken als ze uberhaupt wel in hetzelfde netwerk staan met command 'arp -a'

[ Voor 20% gewijzigd door Martine op 11-07-2009 03:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn knooppunttype staat op hybride, en met arp -a geeft deze één IP,

maar net met BF2 lukte het wel om een locale server aan te maken.

oh. het gaat om 7 man.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 04:51 ]

Pagina: 1