Intel Wi-Fi Link 5100 Internet weg na enkele minuten.

Pagina: 1
Acties:

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:49
Hoi iedereen,

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een Lenovo Thinkpad SL-500 in mijn bezit, op mijn oude windows installatie werkte alles naar behoren en had ik nergens last van. Uiteindelijk toen de laptop een beetje vervuild werd, heb ik windows xp er opnieuw op geinstalleerd.

Nu kamp ik met het volgende probleem:
In de laptop is een Intel Wi-Fi Link 5100 aanwezig, ik heb de nieuwste drivers van de intel site geplukt en deze geinstalleerd.
Als ik via de Intel Pro-Wireless tool een verbinding maak functioneert alles naar behoren. Maar op het moment dat ik windows de verbinding laat beheren. "Bevriest" de connectie.
Ik heb wel een netwerkverbinding, en ben in staat om elke website die ik maar wil te pingen. Maar ik ben niet in staat om een website te bezoeken. Het is alsof ergens de pakketjes worden geblokkeerd.

Het bizarre hieraan is, dat ik op mijn oude winxp installatie hier geen last van had. En op die installatie de wireless-zero van microsoft werd gebruikt om de netwerken te configureren.

Heeft iemand enig idee waarom de intel tool wel werkt, en de microsoft tool niet? Want het probleem is zo bizar dat ik er zelf niet uitkom op dit moment.

Alvast veel dank voor jullie input!