Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KVM switch geeft muis&keyboard problemen

Pagina: 1
Acties:

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 22:52
Hallo,

Ik heb een Xbox 360 en mijn computer, beiden aangesloten op dezelfde monitor. Omdat ik niet telkens de VGA kabels wilde omwisselen heb ik vandaag een Sweex "2 port compact kvm switch usb with audio" switcher gekocht. Daar zit geen knop op om te wisselen tussen PC en console, daarvoor moet ik een toetsencombinatie indrukken, namelijk 2x Scroll Lock en dan ESC zodra het gewenste apparaat op scherm verschijnt.

Dit werkt goed met een probleem.

Nadat ik heb geswitched, dan reageren het keyboard en de muis zo'n 34 seconden lang niet.

Dus stel ik ben aan het MSN'en, en tegelijkertijd aan het spelen op mijn xbox 360. Ik switch naar de console en na een tijdje check ik even m'n msn, dus ik druk 2x op Scroll Lock, de KVM switcher wisselt om naar m'n PC, ik druk op ESC en voila. Ik zou meteen m'n keyboard en m'n muis moeten kunnen gebruiken maar nee... ze reageren niet! Na 34 seconden ineens wel. Het is alsof de computer pas een halve minuut na het switchen doorheeft dat er naar de PC is gewisselt, of zoiets.

Ik heb het met de muis al verholpen door de muis niet meer aan te sluiten op de KVM switcher maar op de PC zelf (aangezien ik de muis toch niet gebruik voor de xbox) maar dit gaat natuurlijk niet op voor het keyboard aangezien deze op de KVM switcher moet blijven aangesloten, anders ziet deze het scroll-lock-switch commando niet! En nu kunt u zich natuurlijk wel voorstellen dat het erg irritant is om een halve minuut na het wisselen nog geen keyboard te kunnen gebruiken.

Het is misschien ook handig om te weten dat beide apparaten (PC en xbox) nu zijn aangesloten aan de KVM switcher door middel van een VGA kabel en een USB kabel. Deze laatste zou dan zowel het keyboard als de muis regelen. zou ik bv de muis op de KVM switcher ipv op de PC aansluiten dan zou deze gewoon via de KVM switcher lopen, natuurlijk zou dan de muis óók 30 seconden bevriezen na elke switch... (en een aantal extra knoppen op de muis werken dan ook niet :S)

En omdat de KVM switch enkel wil werken als deze USB kabels zijn aangesloten op beide apparaten heb ik die van de xbox maar aan de voorkant van de xbox ergens in gestopt, volgens mij is het gewoon een poort bedoelt voor data transfer zoals muziek en andere data maar hey, zo doet de switcher het tenminste...

maar mijn vraag is nu, hoe stel ik het zo in dat m'n keyboard niet 34 seconden uitblijft na elke switch? vind het redelijk irritant namelijk! niet zo irritant als elke keer de VGA kabels voor de monitor handmatig veranderen maar dan nog...

Groet,
-MD