Toon posts:

sata schijf wordt wel herkend, ide schijf niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wie kan mij helpen met het volgende probleem:

heb sata schijf 500gb met verloop op ide moederbord aangesloten en xp erop geistalleerd.
zat reeds ide 200gb in. Deze moet als slave gaan werken, maar wordt nergens herkend.
Koppel ik sata schijf af en zet ide als master dan wordt ide schijf wel herkend.
alvast bedankt.
sorry als het onduidelijk is, is eerste keer inlog. :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

De IDE hoef je helemaal geen Slave te maken, je moet alleen even onder het kopje 'Hard disks' in je BIOS instellen vanaf welke harde schijf je op wilt starten.

Sata-schijf op de 1e sata-poort op je moederbord
IDE-schijf als Master instellen
In de BIOS instellen dat je als bootschijf de sata-schijf wilt hebben.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik begrijp je verhaal :)

Je moet je 'sata' schijf als master instellen, en je IDE schijf als slave, alleen heeft sata daar de jumpers niet voor.. Zitten er op de converter daar geen jumpers voor?

@Wiethoofd, hij heeft zijn sata schijf met een verloop op IDE aangesloten

[ Voor 16% gewijzigd door t1mmy op 11-07-2009 00:13 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

t1mmy schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:13:
@Wiethoofd, hij heeft zijn sata schijf met een verloop op IDE aangesloten
Daar had ik even overheen gelezen, maar het lijkt me dan toch handiger om de sata zonder verloopstuk aan te sluiten. Is dit niet mogelijk, dan zou ik voor een extra IDE-schijf gaan om de sata-schijf te vervangen, dat is 1. makkelijker en 2. je hebt geen verloopstuk nodig, wat nooit gegarandeerd werkt!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik denk dat hij het verloop stuk perse nodig heeft omdat hij geen sata heeft..

Heb je niet toevallig 2 ide connectors?
Heb je een linkje naar de desbetreffende converter?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aller eerst welkom op GoT, het volgende is niet om je af te schrikken, maar wel om aan te geven wat er op dit forum gebruikelijk is.

Met een beetje moeite moeten de antwoorden op de gestelde vraag(en) makkelijk terug gevonden kunnen worden met de GoT search, dit onderwerp is namelijk al wel veel vaker aan bod geweest. Daarnaast is de werking van P-ATA en S-ATA terug te lezen in de FAQ's.

Overigens is IDE zowel P-ATA als S-ATA, helaas wordt er te vaak IDE geschreven als men P-ATA bedoeld.

Zoal reeds genoemd werkt P-ATA met master en slave instellingen. Wanneer je een S-ATA <> P-ATA converter gebruikt zal er op de converter een mogelijkheid aanwezig moeten zijn om deze op slave dan wel master in te stellen. Zoals iemand al opmerkte hebben S-ATA hardeschijven geen jumper hier voor.

Hier op Got verwachten wij van een ieder ook enig eigen initiatief te tonen. Dit kun je doen door duidelijk in de openingspost aan te geven wat je reeds zelf hebt geprobeerd of hebt nagezocht bijvoorbeeld in de handleiding (Je mag aannemen dat er bij de converter ook enig begeleidend schrijven is meegeleverd), FAQ's of met de GoT Search. Dit mis ik in jouw openingspost daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.