Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:52
Heb 18-06-2008 een Ipod Classic 80GB gekocht. Leuk ding werkt goed, maar helaas september 2008 ineens vervormd geluid.

Aangemeld bij Apple en kreeg een nieuwe Ipod. Perfecte service....

Maar helaas begin deze week weer geluid vervormd, snel factuur erbij gezocht. O net geen 20 dagen na garantie dat komt wel goed bij een bedrijf met goede producten..

Vandaag deze email ontvangen! :(
[/quote]
Dear Apple Customer,

iPod Serial Number: 2Z836******
Repair ID: D24292***

Thank you for sending the proof of purchase for your iPod to Apple.

Apple has reviewed your proof of purchase and your request to update the purchase date in our records. Your request was carefully considered. We regret to inform you that your request has been denied and the service request has been canceled.

Your request was denied because the date of purchase for your replacement iPod is the same as the date of purchase of the original iPod. The replacement iPod is entitled to the remaining warranty coverage from the original iPod.

Your iPod has the following date of purchase in our records: 6/18/08

You may still request service at <http://www.apple.com/support/ipod>. You will be responsible for covering the cost.

You may check the status of a service request any time at <http://www.apple.com/support/repairstatus>. If necessary, you may “Select Your Country/Location” on the right side of the page and click "Where do I find my serial number?"

Sincerely,

AppleCare Agreement Administration
Mijn reply naar Apple, kort maar krachtig.
Dan was dit mijn eerste en laatste aankoop van een product van Apple! 209 euro en 2x defect, eerst na een paar maanden en de vervangen Ipod dus ook geen jaar meegegaan.

Zeer slechte service en ik ben echt heel erg teleurgesteld in het merk Apple en de Ipod kwaliteit.

Ik ga dit dan ook zeker melden bij de consumenten organisaties, mijn Yoko walkman uit 1980 werkt zelfs nog!
[quote]
Als een product goed is laat ik het weten maar dit deel ik dus ook.

Ik ga nog kijken wat Mp3shop.nl wil doen maar ben bang dat ik pech heb. Maar niet geschoten is altijd mis.
Iemand dezelfde ervaring? 2 jaar europa garantie/aanbeveling kan ik daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum :)

AMD > SF

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 10-07-2009 23:53 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 16:36
Je zou eens kunnen proberen de klantenservice van Apple te bellen en te vragen om een coulance, omdat dit ook al een keer eerder is gebeurd.

Feitelijk gezien staat Apple wel in hun recht, echter is het natuurlijk niet netjes om geen garantie meer te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:28:
Ik ga nog kijken wat Mp3shop.nl wil doen maar ben bang dat ik pech heb. Maar niet geschoten is altijd mis.
Iemand dezelfde ervaring? 2 jaar europa garantie/aanbeveling kan ik daar wat mee?
Normaal gesproken: Ja!

Maar toen hij de eerste keer defect raakte heb je hem ook al direct naar apple gestuurd, denk ik? Geen slimme zet, want ik vermoed dat je daarmee je recht op garantie via mp3shop.nl verliest. Je huidige iPod heb je daar namelijk helemaal niet gekocht...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

alex3305 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:16:
Je zou eens kunnen proberen de klantenservice van Apple te bellen en te vragen om een coulance, omdat dit ook al een keer eerder is gebeurd.

Feitelijk gezien staat Apple wel in hun recht, echter is het natuurlijk niet netjes om geen garantie meer te leveren.
Volgens de wet mag je er toch wel degelijk vanuit gaan dat een portable muziek apparaat van 209 euro wel meer dan 1 jaar en een heel klein beetje mee gaat, dus je hebt wel degelijk recht op coulance, niet voor 100% maar wel voor een goed deel.
Apple staat helemaal niet in z'n recht maar vele elektronica producenten hebben nu eenmaal maling aan de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij Creative is het een familielid van me wel voorgekomen dat hij ieder half jaar een MP3 speler moest terugsturen. Volgens mij is er toen 5 keer een nieuwe (zen) teruggekomen. (schroefjes trilde telkens los)

Ik weet niet of je in de buurt van een Apple store woont maar daar zou je eens langs kunnen gaan. Deze mensen willen een blije klant en weten meer van Apples procedures af dan jij.

[ Voor 30% gewijzigd door Joolee op 11-07-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
GoldenSample schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:39:
[...]

Volgens de wet mag je er toch wel degelijk vanuit gaan dat een portable muziek apparaat van 209 euro wel meer dan 1 jaar en een heel klein beetje mee gaat, dus je hebt wel degelijk recht op coulance, niet voor 100% maar wel voor een goed deel.
Apple staat helemaal niet in z'n recht maar vele elektronica producenten hebben nu eenmaal maling aan de wet.
Ik ben het er mee eens dat er moet gekeken worden naar het product en de verwachte levensduur. Echter vind ik dat erg moeilijk bepalen bij zulk portable gear. De een gaat bijvoorbeeld heel netjes met z'n iPod om terwijl de ander heel slordig ermee omgaat.

Als ik bijvoorbeeld, mijn iPod al 3 keer heb laten vallen en deze gaat stuk, dan behoor ik het ook niet vreemd te vinden dat deze stuk is gegaan. Echter, zoals ik eerder al aangaf, zou Apple (of de leverancier) er in ieder geval uit coulance zeker één keer naar kunnen kijken en de staat van het apparaat.

Ook ben ik het wel met je eens dat elektronica fabrikanten zich er überhaupt te makkelijk vanaf proberen te maken over het algemeen met dit soort grapjes. Dat zie je de laatste tijd vooral vaak met Apple, welke zich ook vaak op vochtschade beroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Xander schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:36:
[...]

Normaal gesproken: Ja!

Maar toen hij de eerste keer defect raakte heb je hem ook al direct naar apple gestuurd, denk ik? Geen slimme zet, want ik vermoed dat je daarmee je recht op garantie via mp3shop.nl verliest. Je huidige iPod heb je daar namelijk helemaal niet gekocht...?
Dat heb ik gedaan na contact met Mp3shop.nl op 1-9-2008 8:23

[/quote]Naar aanleiding van uw melding over een probleem met uw, bij MP3shop.nl, gekochte producten onder nummer 1226**, stuur ik u uw hierbij de procedure om in aanmerking te komen voor de fabrieksgarantie. Apple neemt de garantie-afhandeling zelf voor haar rekening. U kunt als volgt het defect aanmelden voor reparatie/vervanging:

De snelste en gemakkelijkste oplossing voor uw probleem is de pick-up and return service van Apple.

Om van deze snelle oplossing gebruik te kunnen maken, dient u het volgende te doen:

1. Ga naar http://depot.info.apple.com/ipod/
2. Maak een nieuw account aan ( als u die nog niet had )
3. Als u een account heeft kunt u verder gaan met het aanmelden van uw Apple.
4. Binnen een aantal dagen komt er een koerier van UPS met een doos. In de doos vindt u een shipment label en de verdere instructies voor het verzenden naar Apple.

Voor Apple accessoires kunt u te bellen met het volgende nummer:
0900-7777703

Om de afhandeling te bespoedigen vragen wij u de aanwijzingen van Apple volledig op te volgen. Verpak u retourzending daarom zorgvuldig, zorg voor een kopie van uw aankoopfactuur en een duidelijke probleemomschrijving.
Mocht u geen gebruik willen maken van deze handige service via Apple, laat u het ons dan even weten. U bereikt onze helpdesk op (+31) (0)10 2125349, maar u kunt ook reageren via dit emailadres.

Met vriendelijke groet,

Coolblue B.V.
Afdeling Returns & repairs
Oudedijk 94
3061 AM Rotterdam
Tel: (+31) (0)10 2125349
Fax: (+31) (0)10 2122067

[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
alex3305 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 02:35:
[...]

Ik ben het er mee eens dat er moet gekeken worden naar het product en de verwachte levensduur. Echter vind ik dat erg moeilijk bepalen bij zulk portable gear. De een gaat bijvoorbeeld heel netjes met z'n iPod om terwijl de ander heel slordig ermee omgaat.

Als ik bijvoorbeeld, mijn iPod al 3 keer heb laten vallen en deze gaat stuk, dan behoor ik het ook niet vreemd te vinden dat deze stuk is gegaan. Echter, zoals ik eerder al aangaf, zou Apple (of de leverancier) er in ieder geval uit coulance zeker één keer naar kunnen kijken en de staat van het apparaat.

Ook ben ik het wel met je eens dat elektronica fabrikanten zich er überhaupt te makkelijk vanaf proberen te maken over het algemeen met dit soort grapjes. Dat zie je de laatste tijd vooral vaak met Apple, welke zich ook vaak op vochtschade beroept.
Dat vochtverhaal is inderdaad heel lastig. Werk zelf in met kopieer machines (het grote werk) en weet dus hoe makkelijk vocht in papier komt. Laat staan een Ipod in je zak, is dan al vochtig geweest. Maar daar moet dat ding toch wel tegen kunnen zou je zeggen.

Ben er erg voorzichtig mee (zit geen krasje op)

Mp3shop gemaild en zou binnen 4 uur reply krijgen.... wachten af
- edit
zag wel deze info op mp3shop https://beheer.thuiswinke.../index.asp?BedrijfId=2241

Komt wel goed dan zou je denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Turb0Turb0 op 11-07-2009 08:38 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 07:48:
[...]

Dat vochtverhaal is inderdaad heel lastig. Werk zelf in met kopieer machines (het grote werk) en weet dus hoe makkelijk vocht in papier komt. Laat staan een Ipod in je zak, is dan al vochtig geweest. Maar daar moet dat ding toch wel tegen kunnen zou je zeggen.

Ben er erg voorzichtig mee (zit geen krasje op)

Mp3shop gemaild en zou binnen 4 uur reply krijgen.... wachten af
- edit
zag wel deze info op mp3shop https://beheer.thuiswinke.../index.asp?BedrijfId=2241

Komt wel goed dan zou je denken.
Het gaat niet alleen om het vocht, ook of je het apparaat wel eens ooit hebt laten vallen, etc. Daarmee wilde ik zeggen dat dit moeilijker te bekijken is bij laten we zeggen een iPod dan een kopieermachine. Overigens wilde ik daar niet mee zeggen dat jij er slecht mee omgaat, maar alleen het punt maken dat dit nog wel eens lastig is te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas is het zo dat de garantie van Apple zeer strikt is. Ik kan hier dus melding van maken zodat u deze naar ons kunt sturen en wij deze kunnen opsturen naar Apple. Wel is het zo dat Apple dan vermoedelijk het product afkeurt of een prijs gaat bereken voor onderzoek. Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+31) (0)10 2170277. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit e-mailadres benaderen.

Met vriendelijke groet,

T** K*****
Coolblue B.V.

Heb mail gestuurd dat ik dat niet accepteer. Even afwachten weer. Maar U bent gewaarschuwd. Apple en Service gaat niet samen

[ Voor 8% gewijzigd door Turb0Turb0 op 13-07-2009 16:46 ]

Pagina: 1