Een Prometeia Mach 2 GT op GTX 280 videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• xavierk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Omdat de stockkoeler van mijn XFX GTX 280 stuk is of zo (laat me niet overclocken, GPU gaat in de 100 graden). Ik heb geprobeerd de koelpasta te verwijderen en te vernieuwen (je zou niet geloven hoe veel er op zat), maar dat hielp niet.

Ik was dus aan het denken, met de games van vandaag die meer en meer GPU-intensief worden zou het handiger zijn om de videokaart dan de CPU te phase changen, toch?

Helaas zijn er een paar problemen waar ik over na moet denken voordat ik dit kan realiseren:
1. De 'tube' van de Prometeia Mach II GT die ik heb staan wil niet buigen. Hij is te lang en daarom is het onmogelijk om hem aan de VGA te bevestigen. Hoe kan ik de lengte veranderen en hem misschien meer buigbaar maken?
2. Condensatie, hoe voorkom ik dit? Ik heb een Duniek mount en hij heeft me wat isolatiemateriaal toegestuurd (een soort rubber), en ik heb heel veel sealstring, maar hoe beveilig ik daarmee de GTX 280 tegen condensatie?
3. temperaturen, kan de GPU de temperaturen overleven die de Mach II GT produceert?
4. geheugen / VRM koeling?

Ik heb op dit moment een perpecte phase-change unit in mijn kamer staan die niks doet. Ik ben ook een gamer. Dit lijkt me dus een logisch project.

Hebben jullie ideeen of adviezen? Er is namelijk op internet zeer weinig over GPU's phase changen te vinden, en dat vind ik nogal raar.

Mvg,
XavierK.

[ Voor 16% gewijzigd door xavierk op 10-07-2009 22:45 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

rivatuner opendoen en de fanspeed n beetje omhoog zetten? mijn graka liep ook tegen de 120 graden load aan, maar dat was puur omdat de fan snelheid zo laag bleef staan. bugje in de software, of n poging om de kaart zo stil mogelijk te houden..

je moederbord platleggen en/of de bodem uit je kast halen, die slamg ombuigen is waarschijnlijk niet zo'n slim idee..