Vreemde RSSfeed die wel in IE maar niet elders werkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De RSS feed van waarbenjijnu.nl krijg ik niet in de praat in GoogleReader en als stream voor een website. Volgens de FAQ ziet een RSS stream er bij hun zo uit
code:
1
http://www.waarbenjij.nu/index.php?page=rss&strLogin=john

Deze stream werkt wel, maar andere weer niet :? Als ik deze willekeurige neem (heb ik gewoon vanaf de frontpage aldaar gepakt) dan krijg ik een foutmelding in GoogleReader en andere online readers.
code:
1
http://waarbenjij.nu/index.php?page=rss&strLogin=karlijninzuidafrika
IE pakt m wel goed. Is er hier iemand op de hoogte van verschillende feeds en waarom deze zo lastig is ?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
De hamvraag, hoe heeft dit iets met 'Programming' te maken? ;)

Geef eens een voorbeeld van een foute feed en wat de foutmelding precies is.

[ Voor 71% gewijzigd door Cascade op 10-07-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
*snip*

zojuist zelf getest in reader.google.com, en het werkt inderdaad niet.

[ Voor 70% gewijzigd door dutchminator op 10-07-2009 22:29 . Reden: suggestie zelf getest, werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Hier zou je verder mee moeten komen ;)
http://beta.feedvalidator...gin%3Dkarlijninzuidafrika

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Cascade schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:33:
De hamvraag, hoe heeft dit iets met 'Programming' te maken? ;)

Geef eens een voorbeeld van een foute feed en wat de foutmelding precies is.
Nou eh .. waar anders? Ik wil een paar RSSfeeds binnenhalen op een website, dus met een webapplicatie. Andere sites werken goed, alleen deze niet.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Niet lullig bedoeld, maar het is handig om glashelder te hebben wat je nou precies wil.

De validator zegt het al; de tags uit de geo namespace worden niet herkend, ookal staat er netjes een namespace binding op een ongebruikelijke maar volgens mij op een volgens de XML 1.0 specs legale plek. De validator, Google Reader en mogelijk (vele) andere readers kunnen blijkbaar niet omgaan met dit geval.

Als je jouw reader in orde wil hebben, zou ik me vooral concenteren op de feeds van waarbenje in combinatie met de specs (die van RSS 2.0 van Harvard (met flink wat gaten er in) maar ook die van XML 1.0 en alle betrokken namespaces in de feed). Validators en Readers zijn niet heilig, zeker niet bij een relatief gammele standaard als RSS 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zoals ik al zei: van feeds heb ik niet zoveel kaas gegeten. Ja de validator laat zien dat de tags idd niet goed zijn.

Wat ik wil? Gewoon, een aantal waarbenjijnu profielen koppelen aan een organic group in Drupal. Andere feeds lukt me ook (van nieuwssites).

==
hoi

Pagina: 1