Toon posts:

ps3 op computerscherm via hdmi?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het mogelijk is de ps3 via hdmi aan te sluiten op een gewoon computerscherm met VGA aansluiting.
Ik zou dan eerst met een kabel van HDMI naar DVI gaan. ( http://www.dynavector.com.au/images/HDMI-DVI-D_cable.jpg )
Vervolgens op de DVI-aansluiting een convertertje (dat je meestal ook bij VGA schermen of bij grafische kaarten krijgt) aansluiten dat van DVI naar VGA gaat. ( http://www.jham-trading.nl/images/AOpen/DVI_VGA_ADAP.jpg )
Denken jullie dat dit zou werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 20:52 ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Probeer het ?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:45

the mod man

iets van beeldmaker

Nope je ps3 zend via hdmi een digitaal signaal uit.. vga is analoog.

I can't wait to shoot!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
the mod man schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:30:
Nope je ps3 zend via hdmi een digitaal signaal uit.. vga is analoog.
Ik heb zelf geen PS3, maar hoe verklaar je dit snoertje dan?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 03:51
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:29:
Ik vraag me af of het mogelijk is de ps3 via hdmi aan te sluiten op geen gewoon computerscherm met VGA aansluiting.
Beetje onduidelijke zin. 'Geen gewoon computerscherm' kan ook een wasmachine of lanaarnpaal zijn. ;)
Ik zou dan eerst met een kabel van HDMI naar DVI gaan, en vervolgens op de DVI-aansluiting een convertertje (dat je meestal ook bij VGA schermen of bij grafische kaarten krijgt) aansluiten dat van DVI naar VGA gaat.
Denken jullie dat dit zou werken?
Neen. Tenzij je een debug-console hebt, versleutelt de PS3 signalen over de HDMI-uitgang met HDCP, een techniek die zich niet zo thuisvoelt in VGA-kabeltjes. Bovendien moet jouw monitor in staat zijn om de data weer te decoderen en dat is hier duidelijk niet het geval. Als je je PS3 op die monitor aan wilt sluiten, zul je gebruik moeten gaan maken van een apparaatje dat de encryptie eruit sloopt, of van een andere video-uitgang.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:22
Het kan wel, maar dan krijg je zo'n koppelstuk ertussen:
http://www.hdfury.nl/
Afbeeldingslocatie: http://www.curtpalme.com/images/HDFury_dongle_small.jpg

Hier gaat aan de ene kan DVI in, en aan de andere kant komt er VGA uit, en het is DVI-D dat erin gaat, niet DVI-I ;).

Edit: En zoals je hier ziet, kost zo'n dingetje €110,-, dus ik vraag me af of je dan niet beter in een nieuw scherm kan investeren, zoals bijv. een Dell S2409W. Die kost €211,- en is denk ik een betere investering dan die HD fury, en ik heb het scherm ook, en gamed heerlijk icm een PS3 met HDMI kabel.

[ Voor 51% gewijzigd door AlexV op 10-07-2009 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties.
Ik heb mijn eerste post nog wat aangepast ter verduidelijking.
Spijtig dat het zo duur is om het zo te laten werken.
Momenteel sluit ik de ps3 nog aan op mijn pc via een tv-tuner die ook video input heeft maar de kwaliteit hiervan is niet zo goed.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:22
Een HDMI->DVI->VGA zal nooit werken, omdat HDMI->DVI digitaal is, ook wel DVI-D, en DVI->VGA is analoog, ook wel DVI-I, dit zijn verschillende connectoren, dus het gaat sowieso niet werken. Daarbij is het een digitaal, en het ander analoog, de enige manier waarop dit dus zal werken, is met die HD fury, maar die is dus nogal duur, dus ik denk dat je dat geld beter kan investeren in een beter scherm ;)

• Cpt Placeholder
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Let erop dat je beeldscherm HDCP moet ondersteunen anders krijg je geen beeld van je PS3. Dit geldt niet alleen voor films maar ook voor de XMB interface.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf de moeite doet je in te lezen en je eigen vraag te beantwoorden voordat je op GoT hulp zoekt - en dat je duidelijk laat zien wat je zelf gedaan hebt als je er niet uitkomt en toch een topic opent.

In dit geval kun je met twee Wikipedia pagina's volstaan:
HDMI (High-Definition Multimedia Interface) is a compact audio/video interface for transmitting uncompressed digital data.
Wikipedia: HDMI
The term Video Graphics Array (VGA) refers specifically to the display hardware first introduced with the IBM PS/2 line of computers in 1987,[1] but through its widespread adoption has also come to mean either an analog computer display standard, the 15-pin D-subminiature VGA connector or the 640×480 resolution itself
Wikipedia: Video Graphics Array

Twee sleuteltermen in Wikipedia gooien hoort echt tot de eigen inzet die we van je verwachten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.