Situatie : asp.net pagina met updatepanel.
Relevante code:
Update panel:
Vervolgens wordt in de code behind dynamisch (aan het updatepanel) een usercontrol toegevoegd. Dit usercontrol bevat een button. Alles wordt prima weer gegeven, maar het click event van de button gaat niet af. Ik heb de volgende trigger toegevoegd:
btnSave is dus de button in de usercontrol, die weer in het updatepanel staat.
Deze code staat in de Page_Load van de user control, samen met de code die kijkt of het usercontrol in een updatepanel zit, wat uiteindelijk het volgende geeft:
Beetje "
" code maar goed. Had het eerst in de code behind staan na het stuk wat de user control creeert, dit had echter ook geen effect. Wat doe ik verkeerd?
-EDIT-
Ik bedenk me zojuist dat de toegevoegde trigger in het updatepanel natuurlijk het id van de button van z'n lang zal ze leven nooit kan vinden?
Ik heb het overigens ook al geprobeerd met ControlID = btnSave.ClientID in de trigger parameter.
Relevante code:
Update panel:
C#:
1
| <asp:UpdatePanel runat="server" ID="upSystemOverview" UpdateMode="Conditional" ChildrenAsTriggers="true"> |
Vervolgens wordt in de code behind dynamisch (aan het updatepanel) een usercontrol toegevoegd. Dit usercontrol bevat een button. Alles wordt prima weer gegeven, maar het click event van de button gaat niet af. Ik heb de volgende trigger toegevoegd:
btnSave is dus de button in de usercontrol, die weer in het updatepanel staat.
C#:
1
| var trigger = new AsyncPostBackTrigger {ControlID = "btnSave", EventName = "Click"}; |
Deze code staat in de Page_Load van de user control, samen met de code die kijkt of het usercontrol in een updatepanel zit, wat uiteindelijk het volgende geeft:
C#:
1
| ((UpdatePanel)Parent.Parent.Parent).Triggers.Add(trigger); |
Beetje "
-EDIT-
Ik bedenk me zojuist dat de toegevoegde trigger in het updatepanel natuurlijk het id van de button van z'n lang zal ze leven nooit kan vinden?
Ik heb het overigens ook al geprobeerd met ControlID = btnSave.ClientID in de trigger parameter.
[ Voor 10% gewijzigd door Wijnbo op 10-07-2009 19:24 ]