koeling op je bp6

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
/me heeft nu zijn bp6 ingebouwd , 2x 366 erop met 2 hele el cheapo target koelers, daar redden ze de 550 niet mee, dus nu was ik benieuwd of pasta kan helpen en welke koelers julle gebruiken voor de 366 @ 550

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:42

Marc H

- - Is wakker - -

kijk hier eens!

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Dennism
hmmmmm volgende kut-probleem als ik hem op 550 zet zegt ie 550, 1cpu inplaats van 2 hoe kan dat?op 533 vind ie wel 2 cpu's
erg vaag dit, weet iemand de oorzaak cq oplossing

• DareDevil
  • Laatst online: 15-05 20:18
kijk anders ff in deze post
voor wat info wat ik heb gedaan om het te verhelpen

Paradigm: Shift happens.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
1 cpu trekt het dus duidelijk niet, probeer je het volgende

1) verhoog je voltage van 2.0 naar 2.1 a 2.2 a 2.3

2) nu ga je kijken of het werkt met goede koeling erbij (probeer je te benaderen). Gebruik hiervoor koelpasta, en maak een soortkoelmuurtje (dus kast open met wat fans erop gericht) dit zorgt voor een degelijke airstroom die gedeeltelijk in de buurt komt van een goede dure koeler.

werkt dit nu??? dan zou ik een dure koeler gaan kopen. bijv de 3dfxcool 7H0 alpha koeler die ik ook heb. Weer koelprut (de bijgeleverde is zeeeeeeer goed) en je zult zien dat dat zelfs beter koelt al dan je slechte namaak koelers met koelmuurtje.

wil je later kast dicht (wat ik ook nog moet doen) bij dan een klein koelmuurtje nog in met een gat in de zijkant van je kast, hiermee moet het dan lukken

allemaal mits je cpu het aan kan natuurlijk, je kan ook met een verrote pere cpu zitten

3kwp pvoutput

• Dennism
/me zal het staks een ff met wat betere koeling gaan proberen, (ik zit nu op stage, heb net wat pasta aangeschaft en 2xeen xtra fan om op het bestaande heatsink te bevestigen. Hopen dat het lukt, en anders e rotte celeron verkopen en een nieuwe 366 bestellen

Verwijderd

he dennism,
Wat dacht je van de GlobalWin FEP32, kijk bij: http://www.coolerguys.com/CPUCOOL/Socket7.htm
Ik heb er hier ook 2 van besteld..ze zijn speciaal gemaakt voor de Abit BP6 :)

Verwijderd

Ik heb ook een bp6'je met 2xC400.

Ik ben altijd een beetje bangig als het om overclocken gaat. Ik heb nog niet hoger dan 6*75 geprobeerd. De temp van de procs is dan al wel erg hoog (>50°C). Nu heb ik de bus weer teruggezet naar 66. Ik heb de intel-'in a box' coolers. Daar zit normaal een sticker voor de warmtegeleiding aan. Die heb ik er netjes afgehaald en een dun laagje koelpasta op de cpu's gesmeerd. Nog steeds is de temp van de proc's ongeveer 47° (afgelezen in het bios). Ik heb de Hdd en CDROM helemaal bovenin de big-tower gezet, omdat deze ook warmte produceren. Verder heb ik een Speedstar A90 kaartje met een exra fannetje erop (werd ook errug heet) en bovenin de kast twee 8cm fans (op 5V) die naar buiten blazen. Alle breekslotjes heb ik eruit gehaald, zodat er onderin verse lucht naar binnen kan. Ik heb de kast dicht, anders hebben die case-fans weinig nut, bovendien is de kast aan de zijkanten redelijk ingebouwd, aan de achterzijde heeft ie wel genoeg ruimte.

Is die hoge cpu-temp normaal? Hij loopt verder wel stabiel bij 6*75 (en misshien nog wel bij hogere bussen). Ik maak me alleen een beetje zorgen om die temp. Wat is zo'n beetje de maximaal veilige temp voor celerons? Ik zou 'm graag een beetje opklokken, maar heb geen zin om m'n celly's te mollen of voor veel geld exotische alpha-koelers te kopen.

Groeten van Vossie

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Koude lucht zou van voor-onder naar achter-boven moeten lopen, dus die slot-brackets zou ik weer terug zetten.

Heb je in die kast van jou een plek voor een fan in de achterkant ter hoogte van je procs? In de mijne (InWin Q500) zit daar een 80mm fan. Dat werkt erg goed.

Blaast je voeding ook naar buiten? Oude voedingen willen nog wel eens naar binnen blazen.

Doe je aan koeien? Anders zou je CPUIdle kunnen gebruiken.

50 graden is niet super-warm, maar het kan veel koeler. Als je dat wilt zul je echt in koeling moeten investeren. Het komt de levensduur van je procs wel ten goede.

Verwijderd

Bedankt voor de tips Tonne,

m'n voeding blaast naar buiten (de lucht is behoorlijk warm). Voor-onder zitten geen luchtgaten in de kast, daarom had ik die slot-brackets eruit gelaten. Ik kan nog wel een pan achter-onder bij de procs installeren. Ik heb ook nog een oude AT-voeding liggen. Zou het zin hebben om deze buiten de kast te laten en hier alle fans op aan te sluiten?

Ik draai inderdaad koeien (#12 van de dpc), veel anders doet ie eigenlijk niet. Omdat ie 24/7 aanstaan zal ik inderdaad maar wat investeren in fannetjes. Ik verbaas me er echt over dat anderen zelfs opgeklokte cpu's op een graadje of 30 hebben.

Verwijderd

ik heb zelf alpha heatsinks, en ik moet zeggen dat ze mega cool zijn (idle 26C, q2timedemoloop 32Cmax) en je krijgt er ook nog zo'n mooi stickertje bij : )
zijn te koop op bijv. www.millisec.com , heb er al eerder besteld, gaat perfect...
trouwens >45 graden is VEEL te hoog...
hij mag dan wel stabiel lijken, maar het is toch wel slim om hem onder de 40C te houden...

Greetz

Verwijderd

ow ja, die globalwin lijken wel beter omdat ze groter zijn, maar die alpha's zijn kleiner en even goed als die FDP32's...
en ze passen perfect op een BP6, echt perfecte dingen... alpha's zijn trouwens ook veel mooier... :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
Ik had ook effe een vraagje, ik heb nu een BP6 met dual 550 en 2 coolermaster coolertjes. De CPU's lopen op 2,05 en 2,2 V, en ze worden 32 en 37 graden. Als ik hem op 5.5 * 110 wil zet dan boot ie wel, maar in de windows startup hangt ie. Gaat dat lukken als ie beter gekoelt wordt?

Martijn

P.S. HDD op pio mode 4 zetten hielp niet

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Goede koelpasta (en goed uitsmeren) kan 10 graden schelen. (BP6)
Pagina: 1