Geen geluid A7N8X 2.0 icm nVidia soundstorm

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 13:45

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb hier een oude PC staan met een Asus A7N8X 2.0 plank erin. Nou heb ik nieuwe boxjes gekocht voor deze pc maar hier komt gewoon geen geluid uit.

De NvMixer application geeft gewoon aan dat er geluid afspeeld maar de speakers geven gewoon geen geluid. Ik heb alle poorten geprobeerd maar ook uit de overige (anderen dan groen) poorten komt geen geluid.
Ik heb 2 setjes met speakers geprobeerd die het op de TV prima doen. Hier kan het probleem ook niet in liggen.
Ik gebruik de laatste drivers. Uit de driver remix van nForcersHQ.com. Zowel WHQL als beta drivers lossen niks op.

Ik kan niks vinden dat op mute staat.

Ik krijg het idee dat de minijack aansluiting misschien naar de knoppen is.. maar dit komt relatief zo weinig voor.. en ik weet niet hoe ik dit kan testen.

Overige systeem specs:

AMD Athlon XP 3000+ (standaard clocks)
Asus A7N8X (rev 2.0)
2x 1GB Kingston ValueRAM DDR PC3200 (standaard clocks)
nVidia TNT2 Ultra 32MB (komt spoedig een TI4200 voor)
2x 120GB WD

Iemand nog enig idee wat dit probleem kan zijn?

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
NvMixer? Zit volgens mij een Realtek geluidskaartje op dus ik denk dat je de verkeerde drivers hebt.

[quote]Audio Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier[/quote]

EDIT: Oeps, titel over het hoofd gezien. :$

Heb zelf een A7N8X-E Deluxe gehad met een Realtek geluidskaartje, vandaar.

* chim0 heeft wat meer koffie nodig

[ Voor 34% gewijzigd door chim0 op 11-07-2009 07:17 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
En wat gebeurt er als je er een koptelefoon o.i.d. inprikt? Krijg je dan wel geluid? Overigens zou ik gewoon de drivers van nVidia.com gebruiken, want die moeten hoe dan ook werken. Zo kan je uitsluiten dat het aan de drivers van de door jou genoemde website ligt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:46
Heb je op het mainboard een front audio aansluiting ingeprikt? Zoniet dan moeten vaak twee aansluitingen met een jumper overbrugd worden anders hoor je op de achteraansluiting helemaal niets, zie hiervoor de handleiding.

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:51
Ik had met ditzelfde moederbord min of meer dezelfde problemen, ik kreeg met WinXP of Vista alleen geluid uit de achterspeaker uitgang en/of een heel beroerd geluid (weet niet meer precies uit welke poorten wel of geen geluid kwam weet in ieder geval dat het niet om aan te horen was.
Diverse drivers geprobeerd maar mocht allemaal niet helpen.

Kort geleden Win7 erop gezet en tot mijn grote verbazing deed het geluid het ineens weer prima dus ik weet niet welk OS jij nu erop hebt staan maar misschien is het de moeite waard om het eens te proberen.

Overigens lijkt mijn A7N8X 2.0 sinds vorige week echt dood te zijn gezien ik nu nieteens meer enig beeld tevoorschijn kan krijgen dus wellicht was het allemaal een voorbode :p

Updating..............

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Enthroned schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:10:

Kort geleden Win7 erop gezet en tot mijn grote verbazing deed het geluid het ineens weer prima dus ik weet niet welk OS jij nu erop hebt staan maar misschien is het de moeite waard om het eens te proberen.
Whehe dat is wel een hele drastische oplossing, je besturingssyteem veranderen. :P

Ik zou dan zeggen dat het een driverprobleem is.

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:51
Ja ik weet het maar in mijn geval is het me nooit gelukt om met andere drivers weer (goed) geluid te krijgen en aangezien het voor mij maar een pc was waar ik regelmatig een ander OS op uitprobeerde kwam ik erachter dat dit voor mijn A7N8X de oplossing bracht.

Ik was eigenlijk al overtuigd dat de soundstorm chip overleden was en was ook niet op zoek om hem weer aan de praat te krijgen (ik had er zelfs al een oude geluidkaart ingestopt om het geluid te verzorgen)

Updating..............

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03

Cheezus

Luiaard

Nielson schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:15:
Heb je op het mainboard een front audio aansluiting ingeprikt? Zoniet dan moeten vaak twee aansluitingen met een jumper overbrugd worden anders hoor je op de achteraansluiting helemaal niets, zie hiervoor de handleiding.
Inderdaad, controleer of de 2 blauwe jumpers iets linksboven het AGP slot zitten zoals op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.thetrailingedge.com/images/products/asus-a7n8x-big.jpg

Dat de 'soundstorm chip' defect zou zijn lijkt me sterk aangezien deze gewoon in de southbridge zit, de DA converter zou nog kunnen, dit is het vierkantje chipje linksboven de witte cd-rom audio header. Als deze heel heet wordt of (bruin) is verkleurd door hitte heb je pech :P

Heb zelf ook een A7N8X bordje gehad en een msi variant, was toch een lekkere chipset die nForce 2 :7
Pagina: 1