dubbele versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb n vraagje over autoversterkers, weet dus eerlijk gezegd niet of ik hier goed zit(A)
daarom probeer ik t maar.

Ik heb sinds 1 jaar ongeveer een JBL 500Watt versterker in mn auto zitten. Deze staat op bridget en hier is de sub op aangesloten.

Nu heb ik van een collega een 2e versterker gekregen. Groundzero 200Watt, en deze wil ik aansluiten voor de achter speakers.

maar nu is mijn vraag,, hoe kan ik dit het beste aansluiten?
Is het het makkelijkste/beste om alles opnieuw te leggen. Dus accukabel, en de geluidskabel met tulp/remote vanaf de radio te splitten, en dan achter in de kofferbak alles aansluiten.
of is het mogelijk dat ik de versterkers aan elkaar koppel.

Dus versterker A doorlussen naar versterker B.
incl remote kabel, spanning, aarde, etc etc.

Hopelijk kan iemand me helpen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Eea ligt een beetje aan de draaddikte die je nu hebt lopen vanaf de accu (en weer naar massa). Na die kabel komt een splitter (van 25 naar 2x 10 kwadraat bijvoorbeeld).

Geluid en remote kan je goed splitten, of als je versterker een uitgang heeft kan je daisy-chainen. Voordeel: minder draden trekken. Nadeel: als je je geluid wil afregelen moet je je kofferbak in.

Overigens, ik maak hieruit op dat je een sub en achterspeakers versterkt hebt, en je voorspeakers niet. Terwijl die voorste nu juist de belangrijkste zijn. Of zit je thuis/bij een concert ook met je rug naar het geluid? :+

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 10-07-2009 19:28 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:28:
Eea ligt een beetje aan de draaddikte die je nu hebt lopen vanaf de accu (en weer naar massa). Na die kabel komt een splitter (van 25 naar 2x 10 kwadraat bijvoorbeeld).
Vanaf de accu naar versterker, en van versterker loop een 8mm kabel. Hier zit een zekering van 25amp op.
Dit moet toch inp. wel goed en zwaar genoeg zijn?
teacher schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:28:
Overigens, ik maak hieruit op dat je een sub en achterspeakers versterkt hebt, en je voorspeakers niet. Terwijl die voorste nu juist de belangrijkste zijn. Of zit je thuis/bij een concert ook met je rug naar het geluid? :+
Euhz, ja, eerlijk gezegd heb je daar wel gelijk in:P.. maar ik heb voor in mn auto maar 4" speakers zitten van 75 watt. Deze zijn eigenlijk aangesloten op mijn parot (en ook radio) maar achterin heb ik 2 x 250 watt speakers van 12" zitten.. Hier zie ik meer nu in om deze te versterker dan die van voor in de auto.

Dusja, ik zit met me rug na het geluid toe