[PHP] Error met functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website nu geeft deze echter een error
Fatal error: Cannot redeclare getgroups() (previously declared in /customers/svenergy.net/svenergy.net/httpd.www/func_/func_getgroups.php:7) in /customers/svenergy.net/svenergy.net/httpd.www/func_/func_getgroups.php on line 17

func_getgroups.php is een php bestand dat wordt ge-required (_once) door verschillende bestanden. De code is alsvolgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
if(!is_dir('ini_'))
chdir('../');

require_once('use_/use_mysqlconnect.php');

function getgroups($id) {
    $groups=array();
    $query="SELECT groups FROM content WHERE id='$id'";
    $result=mysql_query($query) or die(MySQL_Error()); 

if(mysql_num_rows($result)!=0) {
        $groups=mysql_result($result,0,'groups');
        $groups=explode(',', $groups);
    }
    return $groups;
}
?>

17 lijnen code dus, en ik zie niet dat deze opnieuw wordt gedeclared. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Volgens mij word hij ergens toch echt 2x ge-required. Quick-fix is er if(function_exists('getgroups')) omheen te zetten, maar beter kan je gewoon op zoek gaan naar het punt waar hij voor de 2e keer word wordt ge-required in 1 request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een backup genomen en teruggezet, niet zo veel dingetjes kwijt dus het is nu gefixt. bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maar je weet nog niet waardoor de fout optrad dus eigenlijk is je probleem nog niet opgelost. Als je toch al een backup hebt kan je toch eenvoudig een diff maken van de relevante bestanden? Dan kan je zien wat je gewijzigd heb en dus kan je de hoeveelheid regels code die je moet controleren beperken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AtleX schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:38:
Maar je weet nog niet waardoor de fout optrad dus eigenlijk is je probleem nog niet opgelost. Als je toch al een backup hebt kan je toch eenvoudig een diff maken van de relevante bestanden? Dan kan je zien wat je gewijzigd heb en dus kan je de hoeveelheid regels code die je moet controleren beperken.
Dat kan domweg nergens anders in liggen dan een copy/paste van de functie óf een dubbele require (zonder _once). Lijkt me niet spannend genoeg om nou nog terug te gaan zoeken. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.