Hitachi NLD te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
2 weken geleden heeft mijn Hitachi Travelstar 7K200 zelfmoord gepleegd.
In het kader daarvan wilde ik vandaag gebruik maken van de garantie en heb dus via de .com - site een RMA aangemaakt.
Nu wilde ik even contacten met Hitachi NLD (althans, de toko waar ik hem naar toe moet sturen) en heb dus een poging gedaan met ze te bellen.

De site van Hitachi zegt dat ik mijn hdd moet sturen naar:

Hitachi Global Storage Technologies US
Incorporated
c/o UPS Supply Chain Solutions
Marie Curieweg 20
6045 GH Roermond
NETHERLANDS

Nu heb ik daarvan het telefoonnummer achterhaald: 0475-528790

Deze heb ik dus gebeld, maar krijg een antwoordapparaat die ik nauwelijks kan verstaan,
welke zegt dat ik contact moet opnemen met Garry Bradner
Telefoon: 442392415330

Zodoende heb ik dus bovenstaand nummer gebeld, waarvan mijn iPhone zegt dat dit nummer niet bestaat.
Hebben jullie enig idee wat hier gebeurt???

misschien nog tips / trucks?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Ook +442392415330 geprobeerd?

Waarom moet je ze trouwens opbellen? Het adres heb je toch?

_██_
(ಠ_ృ)

• whitehouse
wilde ff weten wat er met mijn schijf gebeurt ;)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Misschien dat er wat onderdelen gerecycled worden. Ze gaan echter echt niet proberen de schijf te fixen en te zien wat er voor data op staat. Veels te duur.

Je krijgt gewoon een nieuwe. Hopelijk goed verpakt en niet los in een doos gemikt zoals ik wel eens met Samsung meegemaakt heb.

_██_
(ಠ_ృ)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je stuurt het ding naar een Hitachi depot waar UPS de afhandeling verzorgt. Kost voor Hitachi veel minder moeite dan overal een point of presence aan te houden.

UPS zorgt dus voor een omruiling uit de stock die Hitachi voor dit soort dingen aanlevert. Daar bij UPS in Roermond hebben nog veel meer bedrijven een stock pile liggen om dit soort acties uit te voeren. Denk aan Dell, Compaq/HP en anderen.

Je originele schijf krijg je dus NIET terug.

https://discord.com/invite/tweakers

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Waarom stuur je de harddisk niet terug naar de winkel waar je de harddisk hebt gekocht?

• whitehouse
zou niet meer weten waar dat is ;) (heb hem volgens mij online gekocht)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Cobalt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:05:
Waarom stuur je de harddisk niet terug naar de winkel waar je de harddisk hebt gekocht?
Omdat "rechtstreeks" met de fabrikant waarschijnlijk ook nog eens sneller en goedkoper is.

https://discord.com/invite/tweakers

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klopt, voor mijn MSI werd door de leverancier aangeraden om rechtstreeks met MSI contact op te nemen, aangezien MSI zelf de haal en breng regeld via UPS. Als het via de leverancier zou gaan, dan zou het mij verzendkosten kosten voor het versturen naar de leverancier.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:02
megatronics schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:37:
Klopt, voor mijn MSI werd door de leverancier aangeraden om rechtstreeks met MSI contact op te nemen, aangezien MSI zelf de haal en breng regeld via UPS. Als het via de leverancier zou gaan, dan zou het mij verzendkosten kosten voor het versturen naar de leverancier.
Dat is achterlijk, voor zover ik weet moet dit kostenloos gaan binnen de garantieperiode.

En daarnaast, ze mogen wel een alternatief aanprijzen, maar ze zijn ook verplicht om de garantie afhandeling te doen als de klant hierom vraagt (en wederom, zie mijn eerste regel)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb een tweetal jaar geleden ook mijn HDD (T7K250) rechtstreeks bij Hitachi afgeleverd en netje retour gekregen. Niets mis mee en scheeld eeen hoop tijd.
Pagina: 1