Ik was zoals gewoonlijk cabal online aan het spelen , totdat opeens het beeld vastliep en bijna helemaal zwart werd , een stukje van 3 of 4 center bleef bovenin normaal maar er verschenen een paar witte puntjes.
Nadat ik m'n pc heb gereboot was er niets meer aan de hand , ongeveer 3 minuten na het vastlopen was de kaart 81 (!) graden volgens everest.
Zou het zijn dat mijn kaart te warm is geweest?
Specs (voor zover nodig)
CPU: Q6600
GPU: GainWard GeForce 9500GT 512MB
Ram: Kingston ValueRam 2x1GB 800MHz
Moederbord: Asus P5KPL-AM
1x 80MM in-take
1x 40MM out-take aan de zijkant
Mijn behuizing is nogal klein , dus zou geen extra fans kunnen plaatsen.
Ook ben ik een beetje huiverig om met hardware te klooien (andere koeler op de GPU zetten/alles in een andere kast zetten) omdat ik niet zomaar een nieuwe pc kan veroorloven en ik hem wel hard nodig heb.
Nu heb ik geen witte puntjes etc meer , uit schrik heb ik ook geen foto kunnen maken.
Ik heb zelf geprobeerd:
Fan speed aan te passen met rivatuner , maar er zit geen fan op mijn GPU , alleen heatsinks
Grote tafel ventilator erbij zetten , ook geen resultaat.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Edit: ik weet dat ik zelf meer moest proberen , maar ik zou echt niet weten wat.
Nadat ik m'n pc heb gereboot was er niets meer aan de hand , ongeveer 3 minuten na het vastlopen was de kaart 81 (!) graden volgens everest.
Zou het zijn dat mijn kaart te warm is geweest?
Specs (voor zover nodig)
CPU: Q6600
GPU: GainWard GeForce 9500GT 512MB
Ram: Kingston ValueRam 2x1GB 800MHz
Moederbord: Asus P5KPL-AM
1x 80MM in-take
1x 40MM out-take aan de zijkant
Mijn behuizing is nogal klein , dus zou geen extra fans kunnen plaatsen.
Ook ben ik een beetje huiverig om met hardware te klooien (andere koeler op de GPU zetten/alles in een andere kast zetten) omdat ik niet zomaar een nieuwe pc kan veroorloven en ik hem wel hard nodig heb.
Nu heb ik geen witte puntjes etc meer , uit schrik heb ik ook geen foto kunnen maken.
Ik heb zelf geprobeerd:
Fan speed aan te passen met rivatuner , maar er zit geen fan op mijn GPU , alleen heatsinks
Grote tafel ventilator erbij zetten , ook geen resultaat.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Edit: ik weet dat ik zelf meer moest proberen , maar ik zou echt niet weten wat.
[ Voor 4% gewijzigd door xPhantom op 14-02-2011 17:47 ]
het ronde met de gaatjes erin zit een blowhole aan de binnenkant , ongeveer op hoogte van de processor.