[ASP.Net AJAX] Hoe het volgende op te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik ben een beetje aan het spelen met ASP.Net AJAX (is nieuw voor mij), en nu heb ik jullie hulp nodig om me in de juiste richting te helpen hoe ik het volgende op moet gaan zetten:

Ik heb een pagina met een lege GridView. Als ik op een knop druk, wordt deze GridView gevuld met een lijst van items (aangeleverd door een webservice):
C#:
1
2
3
4
5
class Item
{
  public string Name {get;set;}
  public bool IsProcessed {get;set;}
}

Tot zover is het gelukt. Nu wil ik dat als er op een andere knop gedrukt wordt dat items waar IsProcessed false is, naar de WebService gestuurd worden om geprocessed te worden. De server doet dit multithreaded, dus ik wil eigenlijk alle Items in een keer sturen en dan een berichtje ontvangen als een item klaar is en het grid updaten. Hier loop ik een beetje vast, moet ik dit vanuit javascript gaan doen of kan het ook vanuit C#? Ik zit al een paar uur Screencasts te kijken maar ik ben nog geen vergelijkbare toepassing tegengekomen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Wat je zou kunnen doen is dat als je client de server aanroept met de lijst van items die verwerkt moeten worden. Dat de client dan een uniek guid ofzoiets terugkrijgt van de server en dan om de x tijd aan de server vraagt of het verwerkings proces voor guid X al beëindigd is.

Je kan niet vanuit de server een bericht naar je browser sturen zonder dat de browser dit geïnitieerd heeft.