Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:00

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Momenteel heb ik 1 printer. Graag zou ik multi-printen ofwel: Tegelijkertijd printen met meerdere printers. Ik heb plannen om mijn "printerpark" uit te bereiden van 1 naar 2 en later naar nog meer. De bedoeling is dat het allemaal dezelfde type printers worden. De bedoeling is om naar beide printers 1 opdracht te sturen en dat het zaakje tegelijkertijd uitgeprint word. Dit bespaard namelijk aanzienlijk veel tijd. Ik kom er alleen niet uit of windows vista/7 dit ondersteunen. Kun je überhaupt wel meerdere printers van hetzelfde type in gebruik hebben? Zo ja kan ik dan tegelijkertijd printen? Google en de search hebben niet direct iets opgeleverd. Enigste wat ik tegenkom is 1 opdracht naar 2 printers te sturen. En dat is niet wat ik zoek. Naar iedere printer moet een andere opdracht gestuurd kunnen worden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat heet "printer pooling". Als je op die term zoekt kan je wel hetgene vinden wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58
Je kan toch gewoon meerdere keren het programma waaruit je wilt printen starten en per programma de print opdracht naar een andere printer sturen :? of denk ik nou te simpel?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
urk_forever schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:17:
Je kan toch gewoon meerdere keren het programma waaruit je wilt printen starten en per programma de print opdracht naar een andere printer sturen :? of denk ik nou te simpel?
De vraag is of dit tegelijkertijd afgedrukt word of dat het in een queue beland waardoor er maar 1 printer aan het printen is. (Tevens identieke printers)

Printer pooling: Zag erbij staan dat het printen overgenomen word door de andere printer als de eerste jammed is. Dit is dus killing for me en dat mag dus NIET. 1 printer staat namelijk ingesteld op dvd's printen en de andere op papier. Of beide dvd's of beide papier. Dus overname van een opdracht is not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58
Elke printer die je extra installeert wordt een nieuwe printer queue die, denk ik, onafhankelijk van elkaar werkt en dus tegelijk kan printen.

Je zal dan meerdere printers krijgen in de trant van:

Epson C66
Epson C66 (kopie 1)
Epson C66 (kopie 2)

En per programma kies je dan de juiste printer. Volgens mij moet dat gewoon werken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
urk_forever schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:25:
Elke printer die je extra installeert wordt een nieuwe printer queue die, denk ik, onafhankelijk van elkaar werkt en dus tegelijk kan printen.

Je zal dan meerdere printers krijgen in de trant van:

Epson C66
Epson C66 (kopie 1)
Epson C66 (kopie 2)

En per programma kies je dan de juiste printer. Volgens mij moet dat gewoon werken.
Dat is dus wat ik hoop. Kan iemand dit bevestigen? Bij voorkeur iemand die het heeft geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:18
Je kan een pool maken van meerdere printers en die printers in windows 7 als 1 device laten zien aan de gebruiker.

Als je naar "Devices and Printers" gaat dubbel klikt op je printer en dan op "Customize your printer" klikt. Vervolgens naar het tabblad "Ports" gaat en daar je printers aanklikt of toevoegt en onderaan "Enable printer pooling" aanvinkt dan zou het moeten werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cobalt op 10-07-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Cobalt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:05:
Je kan een pool maken van meerdere printers en die printers in windows 7 als 1 device laten zien aan de gebruiker.

Als je naar "Devices and Printers" gaat dubbel klikt op je printer en dan op "Customize your printer" klikt. Vervolgens naar het tabblad "Ports" gaat en daar je printers aanklikt of toevoegt en onderaan "Enable printer pooling" aanvinkt dan zou het moeten werken.
Ik wil juist niet 1 device. Dat is voor mijn toepassing namelijk niet mogelijk. Wat heb ik nodig:

-2 printers of meer.
-iedere printer eigen queue.
-alle queues moeten tegelijkertijd afgehandeld worden.

Ik weet dus niet of windows op die manier werkt. Wat ik tot nu toe van pooling heb gevonden is niet wat ik nodig heb. (1 opdracht naar 2 printers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elke printer zal apart worden aangestuurt, ik draai hier regelmatig met 3 printers (installatie, test etc) en kan ze onafhankelijk maar wel gelijktijdig laten printen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:59:
Elke printer zal apart worden aangestuurt, ik draai hier regelmatig met 3 printers (installatie, test etc) en kan ze onafhankelijk maar wel gelijktijdig laten printen.
Dat is wat ik zocht. Is dat met of zonder pooling? Dezelfde type printers?
De kans is nu zeer groot dat het voor mij dan ook gaat werken. Dan bestel ik vandaag de 2e printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44
Met printer pooling kunnen meerdere printers worden aangestuurd vanuit een queue, echter windows doet niet opdracht 1 gaat naar printer A, opdracht 2 gaat naar printer B, enz tot de laatste printer een opdracht heeft om dan weer bij A te kijken of deze klaar is voor de volgende opdracht. Windows werkt volgens het overloop principe ofwel printer A krijgt alles totdat zijn buffer vol zit en dan krijgt printer B de volgende opdracht(en) en dan printer C. Echter op het moment dat printer A weer ruimte heeft gaat hij gewoon weer opdrachten naar deze printer sturen.

IMHO werkt printer pooling alleen goed bij printers die niet of nauwelijks buffer hebben of zodanig kan instellen dat er maar een printopdracht tegelijk in de buffer mag zitten. Echter bij highend (kleuren)-laserprinters met enorme buffers werkt het niet in de zin dat de eerste printer vrijwel al het werk toegespeeld krijgt van Windows.

Het gaat als volgt je installeert alle printers volgens installatie-instructie, nu heb je bv 3 met elk hun eigen queue. Vervolgens open je van een de printerinstellingen en vink je printer pooling aan, vervolgens kan je bij poorten de 2 andere printers aan vinken. Als je nu opdrachten naar die printerqueue stuurt zal hij volgens het hierboven beschreven methode verwerken.

[ Voor 17% gewijzigd door squaddie op 10-07-2009 19:16 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon kale XP prof installatie, 2-3 printers (HP 6 en 7xxx series) op de USB en gaan.

Als ik bv 2 documenten aan het afdrukken ben en dubbelklik op dat print-icoon krijg ik ook 2 aparte print-taak-schermen, onafhankelijk van elkaar.

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2009 19:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1