Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe vaak kan ik Vista installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 12:16
Hallo,

Mijn vraag is hoe vaak ik vista legaal kan installeren.
Kan ik bijvoorbeeld een nieuwe laptop/pc kopen ZONDER os
en daar mijn Vista OEM HomePremium dvd legaal voor gebruiken die al op een andere pc staat.

En wat als een keer mijn Hard disk van mijn huidige pc crashed, dan moet ik een nieuwe kopen
maar heb ik dus andere hardware. Kan ik dan gewoon weer legaal vista installeren?

En hoe werkt dat 'genuine' systeem, via ip ofzo?

Olaf

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

OEM is maar voor 1 PC, de PC waar hij meegeleverd wordt.
Op een andere PC mag volgens de licentievoorwaarden niet.

Als je schijf crasht, kan je die wel gewoon vervangen en Vista opnieuw installeren met dezelfde code, gezien de PC nog steeds dezelfde PC is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 15:07
Olaff3 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:13:
Hallo,

en daar mijn Vista OEM HomePremium dvd legaal voor gebruiken die al op een andere pc staat.

En wat als een keer mijn Hard disk van mijn huidige pc crashed, dan moet ik een nieuwe kopen
maar heb ik dus andere hardware. Kan ik dan gewoon weer legaal vista installeren?

En hoe werkt dat 'genuine' systeem, via ip ofzo?

Olaf
Legaal houdt in dat je per computer een licentie nodig hebt. Aangezien je je licentie al gebruikt op een andere computer, is bovenstaande situatie dus niet toegestaan.

Op het moment dat je harde schijf crashed, neem ik aan dat je alleen je harde schijf vervangt. Op dat moment is het gewoon toegestaan om Vista opnieuw te installeren, aangezien het feitelijk nog dezelfde pc betreft.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hallo,

Ja, mits je een extra licentie koopt. Je mag niet 2 of meer computers op 1 licentie hebben, lijkt me nogal logisch. Maar dat is al erg vaak besproken, even zoeken en het wordt allemaal uitgelegd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat is niet volgens de gebruikersovereenkomst die je bij aanschaf en ingebruikname aangaat.

En aangezien dit best wel heel erg vaak en duidelijk aan bod komt, zou een klein beetje zoeken - desnoods bij de bron zelf, dus de Microsoft site - je al je antwoord hebben gegeven.

We zien hier graag wat meer dan een vraag-maar-raak-voor-een-knaak topic, neem de aanmeldingsvoorwaarden van dit forum nog eens door? :)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 10-07-2009 17:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.