Ik heb sinds een dag het probleem dat mn MacBook (uit September 2007) niet meer opstart. Nadat hij een aantal dagen gewoon in slaap op mn bureau had gestaan wilde ik hem weer wekken, maar dat lukte niet. Het scherm blijft zwart, en hij geeft geen teken van leven. Toen heb ik hem uitgezet met de aan/uit knop en weer opnieuw aangezet waarbij wel het lichte flikkertje weergaf wat hij altijd bij opstarten doet, maar daar bleef het ook bij. Toen de apple+alt+P+R combi geprobeerd maar dat haalde niks uit, net als de batterij eruit en aan/uit knop indrukken reset. Aansluiten op extern scherm werkt ook niet.
Ik heb vervolgens mn DDR en HDD gewisseld, maar daar lag het allebei niet aan, die doen het prima.
Vervolgens opgestart met mn OS X cd, maar dat heeft ook geen effect gehad, sterker nog, die wil er nu niet meer uit komen...
Toen ik ging zoeken zag ik dat Pro's hier vaker last van hebben (nVidia probleem) maar bij de 'gewone' MacBook ben ik het nog niet tegengekomen.
Ik dacht dus in eerste instantie dat mn GPU misschien kapot is, maar het lijkt me dat hij dan ook het kleine flikkertje aan het begin niet geeft
Iemand misschien enig idee wat ik kan proberen/doen?
Saillant detail: ik heb net 2 weken geleden mn topcase laten vervangen, kan ik die gasten niet aansprakelijk stellen?
Ik heb vervolgens mn DDR en HDD gewisseld, maar daar lag het allebei niet aan, die doen het prima.
Vervolgens opgestart met mn OS X cd, maar dat heeft ook geen effect gehad, sterker nog, die wil er nu niet meer uit komen...
Toen ik ging zoeken zag ik dat Pro's hier vaker last van hebben (nVidia probleem) maar bij de 'gewone' MacBook ben ik het nog niet tegengekomen.
Ik dacht dus in eerste instantie dat mn GPU misschien kapot is, maar het lijkt me dat hij dan ook het kleine flikkertje aan het begin niet geeft
Iemand misschien enig idee wat ik kan proberen/doen?
Saillant detail: ik heb net 2 weken geleden mn topcase laten vervangen, kan ik die gasten niet aansprakelijk stellen?