[MacBook] Scherm blijft zwart bij opstart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:04
Ik heb sinds een dag het probleem dat mn MacBook (uit September 2007) niet meer opstart. Nadat hij een aantal dagen gewoon in slaap op mn bureau had gestaan wilde ik hem weer wekken, maar dat lukte niet. Het scherm blijft zwart, en hij geeft geen teken van leven. Toen heb ik hem uitgezet met de aan/uit knop en weer opnieuw aangezet waarbij wel het lichte flikkertje weergaf wat hij altijd bij opstarten doet, maar daar bleef het ook bij. Toen de apple+alt+P+R combi geprobeerd maar dat haalde niks uit, net als de batterij eruit en aan/uit knop indrukken reset. Aansluiten op extern scherm werkt ook niet.

Ik heb vervolgens mn DDR en HDD gewisseld, maar daar lag het allebei niet aan, die doen het prima.
Vervolgens opgestart met mn OS X cd, maar dat heeft ook geen effect gehad, sterker nog, die wil er nu niet meer uit komen...

Toen ik ging zoeken zag ik dat Pro's hier vaker last van hebben (nVidia probleem) maar bij de 'gewone' MacBook ben ik het nog niet tegengekomen.
Ik dacht dus in eerste instantie dat mn GPU misschien kapot is, maar het lijkt me dat hij dan ook het kleine flikkertje aan het begin niet geeft :?

Iemand misschien enig idee wat ik kan proberen/doen?

Saillant detail: ik heb net 2 weken geleden mn topcase laten vervangen, kan ik die gasten niet aansprakelijk stellen? 8)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 09:00
Hardware-diagnostics al geprobeerd?

Heb je nog een mac? Zou je Firewire Target Mode kunnen proberen.

[ Voor 77% gewijzigd door Fusajiro_x op 10-07-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Fusajiro_x schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:17:
Hardware-diagnostics al geprobeerd?

Heb je nog een mac? Zou je Firewire Target Mode kunnen proberen.
Hardware-diagnostics moet vanaf cd toch? Dat werkt dus niet.

Wat heeft Firewire Target Mode voor nut? Ik heb het nog nooit gebruikt namelijk. Mn huisgenoot heeft ook een MacBook dus in praktijk is het mogelijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
Bravebart schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:41:
[...]Wat heeft Firewire Target Mode voor nut? Ik heb het nog nooit gebruikt namelijk. Mn huisgenoot heeft ook een MacBook dus in praktijk is het mogelijk.
Je zou dan de HDD kunnen checken op fouten, maar lees net dat je er al een andere in hebt gehad dus dat zou ook niet helpen =[

Al gebeld met Apple? Ze kunnen je misschien vertellen waar je moet zoeken (ook al heb je geen garantie meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Fusajiro_x schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:50:
[...]

Je zou dan de HDD kunnen checken op fouten, maar lees net dat je er al een andere in hebt gehad dus dat zou ook niet helpen =[

Al gebeld met Apple? Ze kunnen je misschien vertellen waar je moet zoeken (ook al heb je geen garantie meer)
Klopt, dat had ik al geprobeerd.

Nee nog niet gedaan, ik dacht: eerst even hier proberen, misschien komt het probleem vaker voor :) Dan ga ik maandag maar ff bellen :P
Ik zag bij de Pro reparatiekosten van 1000 euro; hopen dat het bij mij mee valt...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
Bravebart schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:02:
[...]

Klopt, dat had ik al geprobeerd.

Nee nog niet gedaan, ik dacht: eerst even hier proberen, misschien komt het probleem vaker voor :) Dan ga ik maandag maar ff bellen :P
Ik zag bij de Pro reparatiekosten van 1000 euro; hopen dat het bij mij mee valt...
1000 euro heb je nu bijna de 13" Pro voor dus dat zou niet echt opschieten :P

Misschien (lees hopelijk) ligt het probleem bij iets wat je gemakkelijk zelf zou kunnen oplossen, maar das altijd maar afwachten met dit soort symptomen :S

Ik ben benieuwd wat ze zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 21:43
Logic board (moederbord) zal waarschijnlijk vervangen moeten worden. Zal waarschijnlijk een betere keuze zijn om een nieuwe aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
dionys0s schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:55:
Logic board (moederbord) zal waarschijnlijk vervangen moeten worden. Zal waarschijnlijk een betere keuze zijn om een nieuwe aan te schaffen
Damn, en dat binnen 2 jaar -O- Ik knap qua hardware een beetje af op Apple inmiddels :{ Eerst al de bekende scheur in de topcase, maandje daarvoor al de harde schijf naar de knoppen en nu dit weer. Hardware technisch had ik wel wat meer verwacht voor dit geld...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bravebart schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Damn, en dat binnen 2 jaar -O- Ik knap qua hardware een beetje af op Apple inmiddels :{ Eerst al de bekende scheur in de topcase, maandje daarvoor al de harde schijf naar de knoppen en nu dit weer. Hardware technisch had ik wel wat meer verwacht voor dit geld...
Dat kan ik me erg goed voorstellen!
De reparatiekosten wegen dan, als het probleem ook het logic board is, niet meer op tegen de kosten een nieuwe aan te schaffen. ;(

Ik heb geen idee hoe handig je bent, maar zelf repareren is nog een goed alternatief. :)
Op eBay en iFixit zijn veel vervangingscomponenten te vinden voor je Mac. Bij de laatstgenoemde kun je zelfs online tutorials vinden die je stap voor stap verder helpen, al zijn de originele servicemanuals, naar mijn mening, beter.

Zorg wel dat je goed beslagen ten ijs komt: met goed gereedschap, een servicemanual, veel geduld en vooral de correcte componenten moet het wel lukken. Veel succes! :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Zegato schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:08:
[...]

Dat kan ik me erg goed voorstellen!
De reparatiekosten wegen dan, als het probleem ook het logic board is, niet meer op tegen de kosten een nieuwe aan te schaffen. ;(

Ik heb geen idee hoe handig je bent, maar zelf repareren is nog een goed alternatief. :)
Op eBay en iFixit zijn veel vervangingscomponenten te vinden voor je Mac. Bij de laatstgenoemde kun je zelfs online tutorials vinden die je stap voor stap verder helpen, al zijn de originele servicemanuals, naar mijn mening, beter.

Zorg wel dat je goed beslagen ten ijs komt: met goed gereedschap, een servicemanual, veel geduld en vooral de correcte componenten moet het wel lukken. Veel succes! :)
Wow, handig :D Ik ben zelf wel vrij handig met computers; al menig pc in elkaar gezet en het gereedschap kan ik ook wel aankomen. Maargoed, dan moet ik eerst weten wat er exact kapot is, dus ik hoop dat Apple me dat kan gaan vertellen :P

Ik was een paar weken terug bij een Apple Service Provider voor mn topcase en als ik zag wat zij voor tarieven rekenden voor reparaties, dan woog het inderdaad amper op tegen een nieuwe; rond de 120 euro per uur volgens mij :X

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Bravebart schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:12:
[...]

Wow, handig :D Ik ben zelf wel vrij handig met computers; al menig pc in elkaar gezet en het gereedschap kan ik ook wel aankomen. Maargoed, dan moet ik eerst weten wat er exact kapot is, dus ik hoop dat Apple me dat kan gaan vertellen :P

Ik was een paar weken terug bij een Apple Service Provider voor mn topcase en als ik zag wat zij voor tarieven rekenden voor reparaties, dan woog het inderdaad amper op tegen een nieuwe; rond de 120 euro per uur volgens mij :X
Ik had hier soortgelijke problemen, alleen dan met m'n MBP mid '07. Gelukkig werd m'n logic board wel vervangen, ook al was de garantie ruim 'n half jaar verlopen. Na reparatie bleek dat er enkele krassen op de top- en bottomcase en een deukje in de accu was gekomen. As we speak ligt de 15" MBP in het reparatiecentrum om die te laten vervangen en typ ik dit vanaf een (leen) MBP 17".

Zelf had ik al de HDD en het geheugen vervangen, dus eigenlijk zijn, na deze reparatie, alleen de optische drive, het airportkaartje, het toetsenbord en het monitorpaneel nog origineel 8)7
Ondanks de beschadigingen ben ik dus erg tevreden over de service van Apple: ik had er niet aan moeten denken dat ik bij de Dixons oid beschadigingen tijdens de reparatie had gekregen ;)
Toevallig de mazzel dat het nog buiten de garantie gerepareerd werd, maar één ding weet ik zeker: de volgende keer koop ik ook Applecare.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is het volgende:
1. Claimen dat het probleem zich sinds de reparatie voordoet, je hebt tenslotte ook garantie op reparaties
2. Het Europees consumentenrecht claimen: laptops hebben een minimale gebruiksduur van 3 jaar waarbinnen de fabrikanten garantie moeten bieden.

Het lijdt vaak tot een hoop gedoe, maar misschien haal je er wel (terecht) een gratis reparatie uit :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Zegato schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:29:
[...]

Ik had hier soortgelijke problemen, alleen dan met m'n MBP mid '07. Gelukkig werd m'n logic board wel vervangen, ook al was de garantie ruim 'n half jaar verlopen. Na reparatie bleek dat er enkele krassen op de top- en bottomcase en een deukje in de accu was gekomen. As we speak ligt de 15" MBP in het reparatiecentrum om die te laten vervangen en typ ik dit vanaf een (leen) MBP 17".

Zelf had ik al de HDD en het geheugen vervangen, dus eigenlijk zijn, na deze reparatie, alleen de optische drive, het airportkaartje, het toetsenbord en het monitorpaneel nog origineel 8)7
Ondanks de beschadigingen ben ik dus erg tevreden over de service van Apple: ik had er niet aan moeten denken dat ik bij de Dixons oid beschadigingen tijdens de reparatie had gekregen ;)
Toevallig de mazzel dat het nog buiten de garantie gerepareerd werd, maar één ding weet ik zeker: de volgende keer koop ik ook Applecare.

1. Claimen dat het probleem zich sinds de reparatie voordoet, je hebt tenslotte ook garantie op reparaties
2. Het Europees consumentenrecht claimen: laptops hebben een minimale gebruiksduur van 3 jaar waarbinnen de fabrikanten garantie moeten bieden.

Het lijdt vaak tot een hoop gedoe, maar misschien haal je er wel (terecht) een gratis reparatie uit :)
Ja, ik wilde het ook al op de reparatie gaan gooien, ze zijn immers (zover ik weet) vrij dicht bij het logic board in de buurt geweest bij de topcase vervangen en stel ze hebben per ongeluk een schroevendraaier laten vallen waardoor het board kapot is geraakt :P

Ik heb inderdaad ook al de hdd en het geheugen (en dus het toetsenbord) vervangen, dus mijne is straks ook bijna nieuw als ik een nieuw logic board kan regelen :D

Maargoed, hopen op een relaxte Apple medewerker, want daar moet je ook een beetje geluk mee hebben :P En Applecare, tja, 250 euro (zover ik zag) op een nieuwprijs van (destijds) 814 euro vind ik wel vrij fiks voor 2 jaar verlengde garantie, maar toch wel het overwegen waard volgende keer :Y

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Nou, ik heb net naar Apple gebeld en die dachten dat het, gezien mn problemen, wel een hardwareprobleem zou zijn :') Naja, hij zei dat ik maar naar een Reparatie service punt moet gaan en hem daar inleveren en dan gaan ze daar bekijken wat er stuk is, maar aangezien hij ouder dan 1 jaar is, zullen zowel de reparatiekosten als de materiaalkosten voor mijn eigen rekening zijn :{ Toen ik melde dat ik vond dat een ding van 1000 euro wel langer dan 1,5 jaar mee moet gaan zei hij zoiets van dat 'de meeste producten niet binnen die tijd kapot gaan en dat ze ergens een grens moeten stellen'

Ofwel, dat gaat een duur grapje worden, of ze moeten bij de diagnose nog een echte hardware fout tegenkomen, dan zijn de reparatie-/materiaalkosten (hoogswaarschijnlijk) niet voor mij, maar de onderzoekskosten alsnog wel :{

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Klinkt als een bekend probleem, onlangs is mijn logic board ook vervangen (weliswaar buiten garantie, maar wel met coulance). Van wat ze aan de telefoon zeggen niet al teveel aantrekken, die medewerkers zeggen volgens mij altijd dat eventuele kosten voor de klant zijn, terwjil dat dus lang niet altijd hoeft te zijn. Na een diagnose door een Apple Service Provider kan deze eventueel een procedure starten zodat je je op het consumentenrecht (wat ergens hierboven ook al genoemd is) kunt beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
manzana schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:28:
Klinkt als een bekend probleem, onlangs is mijn logic board ook vervangen (weliswaar buiten garantie, maar wel met coulance). Van wat ze aan de telefoon zeggen niet al teveel aantrekken, die medewerkers zeggen volgens mij altijd dat eventuele kosten voor de klant zijn, terwjil dat dus lang niet altijd hoeft te zijn. Na een diagnose door een Apple Service Provider kan deze eventueel een procedure starten zodat je je op het consumentenrecht (wat ergens hierboven ook al genoemd is) kunt beroepen.
Ik ga morgen maar eens langs die gasten in Den Haag :Y Hoe werkt dat precies dan? Zij doen een diagnose, melden mij wat er mis mee is en ik kan dan bepalen of ik het wil laten fixen of niet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-kay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2024

m-kay

kaas & aapjes

Zegato schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:29:
[...]

[..]
Ik zou juist voor het Nederlands consumentenrecht gaan:
In Nederland blijft de verkoper niet slechts tijdens de garantie, maar in feite onbeperkt aansprakelijk, zolang dat tenminste redelijkerwijze kan worden verlangt.

Stel dat een product een levensduur heeft van 10 jaar en na 7 jaar doet zich een gebrek voor, dan is de verkoper hierop volgens ons recht alsnog aan te spreken. Dit laatste is geregeld in artikel 17 van Boek 7 BW. Dat zegt dat degene die iets verkoopt (een artikel of een dienst) de plicht heeft een goed product te leveren.

Dit is het zogenaamde conformiteitbeginsel. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijze mag hebben. Zo mag je verwachten dat een wasmachine niet binnen drie jaar versleten lagers heeft.

De klant heeft dus ook rechten na (buiten) de garantietermijn. Maar; dit betekent niet dat het altijd volledig kosteloos moet. Ook de klant zal een deel van de kosten redelijkerwijs moeten dragen, perslot van rekening heeft het apparaat een tijd goed gefunctioneerd.
Bron: http://www.conformiteit.nl

I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Haha dat Nederlandse consumentenrecht is wel heel soepel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Bravebart schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Ik ga morgen maar eens langs die gasten in Den Haag :Y Hoe werkt dat precies dan? Zij doen een diagnose, melden mij wat er mis mee is en ik kan dan bepalen of ik het wil laten fixen of niet?
Bij mij was het een kwestie van USB-hdd aankoppelen, paar toetsen bij het opstarten ingedrukt houden zodat een errorlogje erop gezet werd, uitlezen op een andere Mac en klaar was de diagnose :)
m-kay schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:42:
[...]

Ik zou juist voor het Nederlands consumentenrecht gaan:

[...]

Bron: http://www.conformiteit.nl
Bedankt voor je uitgebreide informatie, erg interessant. :)

Neem het artikel eens mee naar de winkel Bravebart?
Bravebart schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:08:
Dat 'de meeste producten niet binnen die tijd kapot gaan en dat ze ergens een grens moeten stellen'
is natuurlijk geen argument wat aan de wet getoetst kan worden...

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Zegato schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:45:
[...]

Bij mij was het een kwestie van USB-hdd aankoppelen, paar toetsen bij het opstarten ingedrukt houden zodat een errorlogje erop gezet werd, uitlezen op een andere Mac en klaar was de diagnose :)
Ok :D Nou ik ben benieuwd. Ik zal ze inderdaad eens wijzen op dat artikel van m-kay, ook al zullen ze dat zelf maar al te goed kennen; ik ben niet de eerste die met een kapot product aankomt en die wel heel snel kapot vindt gaan :P
[...]

is natuurlijk geen argument wat aan de wet getoetst kan worden...
Klopt, maar volgens mij zijn de mensen die aan de telefoon zitten ook maar simpele blokschema-mensen, met alle respect :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Zo, net bij de LJS in Den Haag geweest. Knaap heeft hem aan een extern beeldscherm gehangen en melde vervolgens dat hij inderdaad niks deed, wat mij een lichte :') op mn gezicht deed toveren, maar dat terzijde :P Ze hebben hem nu ingenomen en gaan kijken wat er mis mee is, wat ik over/binnen ongeveer een week zal horen :) Wat er daarna gaat gebeuren heb ik nog geen idee van :P

NB: Wat ik wel frappant vind is dat, ondanks dat ik buiten de Apple-garantie van 1 jaar val, er toch op mn afgiftebewijs staat "Reparatie onder garantie" :o

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Net door LJS gebeld; het blijkt dat 1 van de 2 geheugenslots op het moederbord defect is en dat hij daardoor niet meer opstart. Wat dus als consequentie heeft dat alsnog mn hele moederbord vervangen moet gaan worden. En de man die ik aan de lijn had kwam zelf al met het Europese Garantie verhaal, maar hij zei ook zoiets van 'dat heb je niet, maar dat moet je claimen' of iets dergelijks. Maar dat gaan zij voor mij proberen te claimen bij Apple, dus hopen dat ze wat coulant zijn :P

Aangezien 1 van de 2 slots kapot is, zou ik die niet gewoon leeg kunnen laten (of evt. hardware uit kunnen schakelen) en dan een 2 GB module in dat ene, werkende slot stoppen? Scheelt me namelijk een complete reparatie mocht Apple het niet vergoeden...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 10:34
Bravebart schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:25:

Aangezien 1 van de 2 slots kapot is, zou ik die niet gewoon leeg kunnen laten (of evt. hardware uit kunnen schakelen) en dan een 2 GB module in dat ene, werkende slot stoppen? Scheelt me namelijk een complete reparatie mocht Apple het niet vergoeden...
ik denk dat dat wel zou werken maar het kan ook zijn dat als je hem leeg houd hij dan ook stoort.
maar je kan het dan het beste in de winkel vraagen die vent van de winkel zal het getest hebben en weeten of dat wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

heb je al probeert met een zak lamp op het scherm te kijken? misschien is de itl of inverter kapot. ALs je heel vaag wel iets op je scherm ziet dan is de backlight kapot.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
wvdburgt schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:29:
heb je al probeert met een zak lamp op het scherm te kijken? misschien is de itl of inverter kapot. ALs je heel vaag wel iets op je scherm ziet dan is de backlight kapot.
Bravebart schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:25:
Net door LJS gebeld; het blijkt dat 1 van de 2 geheugenslots op het moederbord defect is en dat hij daardoor niet meer opstart.[...]

[ Voor 36% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 18-07-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
sk1nny666 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:23:
[...]

ik denk dat dat wel zou werken maar het kan ook zijn dat als je hem leeg houd hij dan ook stoort.
maar je kan het dan het beste in de winkel vraagen die vent van de winkel zal het getest hebben en weeten of dat wil of niet.
Klopt, ga ik zo nog ff vragen :Y Het schijnt aan de revisie van je moederbord te liggen of hij het wel of niet pakt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Zo, net mn gefixte MacBook opgehaald en hij is 100% gratis gefixt _O_ Zelfs geen onderzoekskosten enzo :D

Ik vroeg nog aan de knaap van de winkel hoe het dan zat met de 1-jarige garantie van Apple en de Europese garantie enzo, en hij zei dat ze een jaar extra (bovenop de 1 jaar van Apple zelf) kunnen claimen bij Apple, door die Europese richtlijn. Dus blijkbaar toch echt maar 2 jaar...

Maargoed, d:)b voor de service van Apple!

En ze hebben de topcase maar weer vervangen, ondanks dat hij amper 1 maand oud was :')

[ Voor 10% gewijzigd door Bravebart op 31-07-2009 17:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Ik had dezelfde issue na de 10.5.8 update en alles wijst op het door Apple erkende Nvidia probleem met de GeForce 8600M GT (boot normaal, zowel van hd als dvd, target disk mode werkt, maar geen beeld op display of DVI-uit). Ik had hier even de link willen posten naar TS2377 maar hij is echt nét offline gehaald? Gelukkig staat ie nog wel in de Google cache.... Gelijk maar even een screenshot gemaakt van die pagina, je weet maar nooit... Zouden soms meer MacBook Pro's ermee zijn gestopt na 10.5.8 update en dat er nu een run is ontstaan naar de Apple Store(s)?
Als de grafische processor van NVIDIA in uw MacBook Pro niet langer functioneert binnen drie jaar na de oorspronkelijke aankoopdatum, wordt een gratis reparatie uitgevoerd, zelfs indien de garantie van uw MacBook verlopen is.
Ik hoop -en verwacht- eigenlijk dat ik hem binnenkort gewoon onder die 3 jaar waranty weer terugkrijg met een nieuw Logic Board... Mijn MBP is van juli 2007 dus moet binnen de garantie regeling vallen...

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 10-08-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Bravebart schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:02:
Zo, net mn gefixte MacBook opgehaald en hij is 100% gratis gefixt _O_ Zelfs geen onderzoekskosten enzo :D

Ik vroeg nog aan de knaap van de winkel hoe het dan zat met de 1-jarige garantie van Apple en de Europese garantie enzo, en hij zei dat ze een jaar extra (bovenop de 1 jaar van Apple zelf) kunnen claimen bij Apple, door die Europese richtlijn. Dus blijkbaar toch echt maar 2 jaar...

Maargoed, d:)b voor de service van Apple!

En ze hebben de topcase maar weer vervangen, ondanks dat hij amper 1 maand oud was :')
Dit zijn de berichten waar ik als 1 maand apple gebruiker zeer blij van wordt :o

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Anoniem: 75167 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:46:
Ik had dezelfde issue na de 10.5.8 update en alles wijst op het door Apple erkende Nvidia probleem met de GeForce 8600M GT (boot normaal, zowel van hd als dvd, target disk mode werkt, maar geen beeld op display of DVI-uit). Ik had hier even de link willen posten naar TS2377 maar hij is echt nét offline gehaald? Gelukkig staat ie nog wel in de Google cache.... Gelijk maar even een screenshot gemaakt van die pagina, je weet maar nooit... Zouden soms meer MacBook Pro's ermee zijn gestopt na 10.5.8 update en dat er nu een run is ontstaan naar de Apple Store(s)?

[...]

Ik hoop -en verwacht- eigenlijk dat ik hem binnenkort gewoon onder die 3 jaar waranty weer terugkrijg met een nieuw Logic Board... Mijn MBP is van juli 2007 dus moet binnen de garantie regeling vallen...
Volgens mij is de pagina gewoon (weer) up hoor :P

En ja, bij dat probleem wordt alles gewoon kosteloos vervangen :Y

Specs

Pagina: 1