Hey tweakers,
Ik ben bezig om een bestel formulier te maken.
Nu moeten er een aantal opties moeten worden gekozen.
Aan de hand van deze optie word een bedrag er bij op getelt nu is het zo dat die wel op telt maar hij haalt het er niet meer af als je een anderen optie kiest.
Ik heb op het internet het volgende gevonden:
object.checked
Maar hoe ga ik deze hier in verwerken?
Kan iemand mij verder op weg helpen ?
Ik heb de volgende code al:
Ik ben bezig om een bestel formulier te maken.
Nu moeten er een aantal opties moeten worden gekozen.
Aan de hand van deze optie word een bedrag er bij op getelt nu is het zo dat die wel op telt maar hij haalt het er niet meer af als je een anderen optie kiest.
Ik heb op het internet het volgende gevonden:
object.checked
Maar hoe ga ik deze hier in verwerken?
Kan iemand mij verder op weg helpen ?
Ik heb de volgende code al:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| var totaal = 0; function optellen($field, $waarde){ $totaal = parseFloat(document.getElementById('startwaarde').value); if ($field.checked){ $totaal += $waarde; } else { $totaal -= $waarde; } document.getElementById('startwaarde').value = $totaal; document.getElementById('veld').innerHTML = $totaal ; } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <form action="" method="get"> <input name="startwaarde" id="startwaarde" type="hidden" value="90" /> <input name="asd" type="checkbox" value="0" onchange="optellen(this, 100)" /> <input name="asasd" type="checkbox" value="0" onchange="optellen(this, 100)" /> <input name="asaad" type="checkbox" value="0" onchange="optellen(this, 300)" /> <input name="affsd" type="checkbox" value="0" onchange="optellen(this, 100)" /> <input name="aggsd" type="checkbox" value="0" onchange="optellen(this, 100)" /> <input id="test" name="test" type="radio" value="123" onchange="optellen(this, 100)" /> <input id="test" name="test" type="radio" value="44" onchange="optellen(this, 110)" /> <input id="test" name="test" type="radio" value="24" onchange="optellen(this, 120)" /> <input id="test" name="test" type="radio" value="667" onchange="optellen(this, 130)" /> <input id="test" name="test" type="radio" value="55" onchange="optellen(this, 140)" /> </form> <div id='veld'></div> |
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 10-07-2009 19:57 . Reden: code blokken ]