Toon posts:

Duitse rekening = probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw heeft via een nederlandse site adres etiketten besteld. voor haar eenmanszaakje
De bevestigings email kwam 2 dagen na de bestelling aan en was van een duitse drukkerij?

Ze houd er niet van om geld naar het buitenland over te maken en dat wil ze dan ook niet.
Dat was ook de bedoeling niet.
Nergens op de website (weet ff niet welke) staat dat je zaken doet met duitsland.

Na ontvangst van die mail een mail gestuurd naar die duitse firma.
Dat dit niet de bedoeling was. (niet betaald)
Ze zeggen nu dat alles al geprint e.d. en dat we maar moeten betalen..

Ze hebben dus geprint zonder dat er betaald was.
raar? wat doen we hier mee.... krijg allemaal aanmaningen per email

(vrouw ligt in zkh en ik doe de mail,.. en we hebben dus nooit een bevestiging gehad van die nederlandse site.. vandaar dat ik zo 123 niet weet welke website we het hier over hebben.)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat maakt het nou uit dat het een Duitse rekening is? Dat kost niks extra.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als er gewoon IBAN-gegevens in de mail staan, dan is het overmaken toch geen probleem?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

heb je de etiketten , wel al binnen? of moet je vooruit betalen ? klinkt een beetje dubieus ja

Verwijderd

Kost niks extra en is ook niet gevaarlijker normaal gesproken. Als je het bedrijf zelf maar vertrouwt, of het nu een Nederlandse of een Duitse rekening heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 14:26 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 17:13

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Overmaken is idd geen probleem.

Weet ook niet hoe het in dit soort zaken zit mbt de wet kopen op afstand.
Denk overigens dat je niet verplicht bent om te btalen hoor. Als je foto's niet bevallen kun je ze ook terug sturen.

[ Voor 35% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-07-2009 14:26 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Daarnaast, wat zoek je hier nu? Allereerst kun je zonder siteadres al niets...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Moet je mij toch eens vertellen wat het probleem is van geld over te maken naar een Duitse rekening. Is niet veel meer aan als eentje naar een Belgische / Nederlandse, je hebt gewoon een IBAN/BIC nodig en dan is dat in orde.

En dat gebeurt wel meer dat je geld moet overmaken naar een buitenlande rekening bij bedrijven. Zij hebben vaak wel een filiaal / website in dat land maar daarom geen rekening.

En zolang je Euro > Euro doet zijn er nog niet eens extra kosten!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:58
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:23:
Nergens op de website (weet ff niet welke) staat dat je zaken doet met duitsland.
Zoek dat eens uit dan?

Als je zo kieskeurig bent, waarom doe je dan zaken met een bedrijf zonder eerst b.v. het vestigingsadres of KvK-nummer op te zoeken?
raar? wat doen we hier mee.... krijg allemaal aanmaningen per email.
Meldt ze dat je bij leverering betaalt; dat is vrij gebruikelijk. Dat zij al kaartjes gedrukt hebben, is niet jou probleem.

Verder zie ik het probleem niet zo: als dat Duitse bedrijf de bestelling gewoon levert wat is dan precies het probleem?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Floris-K schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:25:
Overmaken is idd geen probleem.

Weet ook niet hoe het in dit soort zaken zit mbt de wet kopen op afstand.
Koop op afstand lijkt mij hier sowieso niet van toepassing omdat het geen consumentenkoop betreft.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Laat ze toch lekker leveren en ga dan betalen. betalen in euro landen kost tegenwoordig niks meer extra toch?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:23:

Ze zeggen nu dat alles al geprint e.d. en dat we maar moeten betalen..

raar? wat doen we hier mee.... krijg allemaal aanmaningen per email
Da's raar...
Dus ik zou daar nu gewoon een bestelling voor m'n buurman kunnen doen (zonder medeweten van m'n buurman) en die dus opzadelen met facturen en aanmaningen?

Maargoed, in de eerste instantie zou ik ook zeggen; niet zeuren gewoon betalen.
Maar de opdringerigheid die volgt en aanmaningen zetten mij persoonlijk op scherp en ga ik al snel aan scam denken.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 10-07-2009 14:32 ]

Alles kan stuk.

• MrAngry
  • Nu online
kwiebus schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:28:
[...]

Koop op afstand lijkt mij hier sowieso niet van toepassing omdat het geen consumentenkoop betreft.
En anders betreft het maatwerk en valt het ook niet onder die wet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jep, dat kan al jaren ook in Nederland hoor :| Ik verhandel regelmatig netwerk producten binnen europa en dat gaat altijd gewoon goed. Ik heb ook een nederlandse en belgische rekening en overschrijvingen er tussen duren ongeveer drie dagen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
remco_k schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:32:
[...]

Da's raar...
Dus ik zou daar nu gewoon een bestelling voor m'n buurman kunnen doen (zonder medeweten van m'n buurman) en die dus opzadelen met facturen en aanmaningen?

Maargoed, in de eerste instantie zou ik ook zeggen; niet zeuren gewoon betalen.
Maar de opdringerigheid die volgt en aanmaningen zetten mij persoonlijk op scherp en ga ik al snel aan scam denken.
Ja kan ook een webhosting op iemand zijn naam registreren. Het wordt direct geactiveerd en gefactureerd. Je hebt natuurlijk een bepaalde tijd om weer op te zeggen, maar als iemand dit als spam ziet en er niks met doet (of net met vakantie is oid) dan is hij de lul.

March of the Eagles

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hacku schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Ja kan ook een webhosting op iemand zijn naam registreren. Het wordt direct geactiveerd en gefactureerd. Je hebt natuurlijk een bepaalde tijd om weer op te zeggen, maar als iemand dit als spam ziet en er niks met doet (of net met vakantie is oid) dan is hij de lul.
Nou ja, in feite hebben ze nog steeds een handtekening nodig voor abonnementen (wel of niet digitaal) en die zal er dan niet zijn.

/▌

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:34
Internetdrukkers zijn vaak actief in meerdere landen en laten ondertussen de dingen in Polen drukken ofzo. Vaak kom je er pas achter als je problemen hebt of half, gebrekkige Duitse mails krijgt met instructies. Eerste keer dat ik de gok waagde viel het eigenlijk wel mee en was het een kleine bestelling om gewoon eens te proberen. Daarna bleek de drukker ondanks de wat gebrekkige communicatie echt prima kwaliteit af te leveren en laat ik er regelmatig wat drukken.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
nou ja,.. het is ook geen schokkend bedrag,.. 30 euro ofzo.
de bevestigingsmail is van etikettenprint.de

Ze heeft niet betaald omdat ze een nederlandse rekening met btw enzo verwacht had.
tis voor dr zaakje..
Ze wilde zakelijk iets bestellen,.. dit word meestal opgestuurd met factuur.
ik ben er niet heel erg in thuis.. maar die mail laat geen btw zien oid..
alleen een totaal bedrag, verzendkosten en waar de betaling heen moet.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:03:
nou ja,.. het is ook geen schokkend bedrag,.. 30 euro ofzo.
de bevestigingsmail is van etikettenprint.de

Ze heeft niet betaald omdat ze een nederlandse rekening met btw enzo verwacht had.
tis voor dr zaakje..
Ze wilde zakelijk iets bestellen,.. dit word meestal opgestuurd met factuur.
ik ben er niet heel erg in thuis.. maar die mail laat geen btw zien oid..
alleen een totaal bedrag, verzendkosten en waar de betaling heen moet.
Volgens mij geld voor bestellingen uit Duitsland ook gewoon het 0% BTW tarief voor bedrijven toch?

Verwijderd

Vraag om een factuur met BTW?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toch is het geen probleem: aangezien zij een btw nummer heeft voor haar zaakje, hoeft ze geen btw te betalen op buitenlandse rekeningen. Email uitprinten en als faktuur bewaren. Betalen gewoon via internet bankieren.

Trouwens die hele site is alleen in het duits of engels? Dus dan kun je toch verwachten dat het een buitenlandse site is?

Verwijderd

Topicstarter
de bestelling is dus gedaan bij een nederlandse site.. met een andere naam.
maar goed,. ik weet niet welke dat is.
Moet ik even aan haar navragen.
Ik hou even haar mail in de gaten op dit moment.....
Waarschijnlijk betaal ik t wel gewoon,.. maar ik denk ff vragen hoe t zit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Quantor schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:10:
Toch is het geen probleem: aangezien zij een btw nummer heeft voor haar zaakje, hoeft ze geen btw te betalen op buitenlandse rekeningen. Email uitprinten en als faktuur bewaren. Betalen gewoon via internet bankieren.

Trouwens die hele site is alleen in het duits of engels? Dus dan kun je toch verwachten dat het een buitenlandse site is?
Nou ja geen probleem. Ze betaald geen BTW in Nederland dus er valt ook niks terug te vragen. De BTW zal in Duitsland teruggevraagd moeten worden. Dat maakt het wel nodeloos ingewikkeld en verwacht je niet als je op een Nederlandse website iets besteld.

/▌

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11
Misschien omdat ze heeft aangegeven dat ze zakelijk wil dat ze sowieso de BTW achterwege laten. Verder eventjes zoeken naar ervaringen met het bedrijf in NL of DE, en dan gewoon overmaken. Kost niks, en is helemaal niet moeilijk (wijst zich vanzelf met IBAN nr etc).
Als je een boekhouder hebt weet hij het sowieso wel op de juiste manier in de administratie te zetten.

@Marzman, zoals ik al zei, misschien dus geen BTW omdat aangegeven is dat het zakelijk moet. Maar sowieso, BTW vraag je niet terug, dat verreken je met je BTW 'inkomsten'.
En voor de NL belastingdienst maakt het niet veel uit, ze stellen de Duitse BTW gelijk aan de Nederlandse. Dit is overal voor de EU, daarom hoef je dus ook geen invoerbelasting te betalen etc.

[ Voor 33% gewijzigd door !null op 10-07-2009 15:41 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het kan inderdaad dat de prijs gewoon excl. BTW is, dat zul je moeten vragen.

BTW terugvragen is gewoon de term die de belastingdienst zelf gebruikt. Invoerbelasting staat hier helemaal buiten, die betaal je niet omdat het een EU land is en er een vrij verkeer van goederen is. Voorwaarden voor het terugvragen staan op de site van de belastingdienst: http://www.belastingdiens...3/ob03-33.html#P322_43182

/▌

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hacku schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Ik heb hier en daar wat registraties gedaan, maar ik moet toch elke keer weer een kopie legitimatie en handtekening faxen.
Nou is dat ook niet helemaal waterdicht... Maar er moet toch wat meer voor worden gedaan dan slechts even klikken en een order plaatsen.

Alles kan stuk.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb hier en daar wat registraties gedaan, maar ik moet toch elke keer weer een kopie legitimatie en handtekening faxen.
Er zijn er ook die het niet doen, bij PCextreme heb ik nooit wat moeten faxen.

March of the Eagles

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 15:10

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Sommige bedrijven factureren uit principe al zonder BTW naar buitenlandse klanten. Dat scheelt een hele berg administratie en bewijsvoering achteraf. Bij ons werkt dat vrij goed.

Trouwens, dat etikettenprint.de, dat is toch van Vistaprint? Er zijn meer bedrijven, die zo werken met een bedrijfje in Duitsland. Opus onder andere.

Vooralsnog voorzie ik geen problemen met een buitenlandse factuur.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 17:46

Jiffy

God, you're ugly!

Het is 2009 en we hebben sinds (ongeveer) 1992 een vrije interne Europese markt. Duitsland was geen bananenrepubliek toen ik er de laatste keer doorheen reed en sindsdien heb ik geen vreemde dingen over het land in de krant zien staan. Betalingen binnen de Europese Unie zijn goedkoop, snel en betrouwbaar.

Waarom is het in vredesnaam een onoverkomelijk probleem dat het een Duitse rekening is? Ik zie eerlijk gezegd het hele probleem niet...

Dit is juist het hele voordeel van internet: wereldwijd bestellen bij het bedrijf/individu tegen de voor jou aantrekkelijkste voorwaarden.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1