Toon posts:

FurMark waneer ben ik te ver met overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu bezig met overclocken van de coreclock.600 MHz en zit nu op 674 MHz. De temperatuur word zo'n 49/50 graden. Nu is mijn vraag als ik FurMark 10 minuten laat draaien blijft hij afentoe hangen maar gaat dan na 30 seconden weer door. Ben ik dan al te ver met overclocken of niet?

Gr. geR

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En ehh, wát ben je aan het overclocken dan? Is wel handig om te weten.
Ook de middelen die je gebruikt voor de koeling en verdere specs van je PC zouden ook handig zijn.
Met name merk en type voeding zijn hier in cruciaal.

Als je checkerboards of vage (ver)tekeningen ziet, weet je dat je te ver bent met OC'en.
Dan moet je dus of de core clock terugklokken, of die van het geheugen.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2009 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met mijn Core clock te overclocken. Ik had gelezen dat je hiermee moet beginnen en daarna de memory clock maar pas doen als de core clock stabiel is.

Specs
processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ ~2.2GHz
moederbord: Abit NF-M2S
videokaart: ASUS EN8800GT
koeler: Eminent EM3901 450 Watt

probleem is dat FurMark soms haperingen heeft en nu weet ik niet of ik een stapje terug moet of niet. Ander ding is dat de shaderclock via RivaTuner aan de coreclock gekoppeld zit. Maar de shader clock is belangrijk voor je FPS dus zou je die ook niet kunnen linken en daarna, na de core clock moeten overclocken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wáárvan probeer je de core clock te overclocken, dat was mijn vraag meer, zei dat verkeerd. Aangezien je ook met RivaTuner bezig bent, ga ik uit van de videokaart.

Met ATi tray tools kan je geloof ik automatisch de hoogste clocks op laten zoeken, of dat met RivaTuner ook kan weet ik niet.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2009 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb alleen geen ATI kaart hé, heb van Asus, 8800 GT is van Nvidia...

Toevallig een ander programma wat ook de top precies kan uitzoeken, scheelt een hoop tijd!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 14:30 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
ATITool heet het programma. En je kunt er veilig vanuit gaan dat de mensen hier wel weten dat een 8800GT van nVidia is. Zoek het programma eerst eens op op google.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn ervaring is dat ATITool niet altijd even betrouwbaar is. Misschien is het een idee om je tests niet op 1 programma te baseren. Je kunt ATITool prima gebruiken om naar artifacts te scannen, maar gebruik daar naast ook FurMark en 3DMark bijvoorbeeld, als uit alle 3 blijkt dat je instellingen geen problemen veroorzaken weet je dat je goed zit.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar toen ik Ati tray downloaden kon het ik het niet openen omdat er geen ATI kaart gedecteerd werd.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:59:
Ja maar toen ik Ati tray downloaden kon het ik het niet openen omdat er geen ATI kaart gedecteerd werd.
Ah, ik was in de war met ATiTool, zoals Depep aangaf. :) Met ATiTool kan je naar mijn weten ook gewoon nVidia-based kaarten overclocken. Maar biedt RivaTuner niet een dergelijk iets? :)

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-01 22:52
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:21:
Heb alleen geen ATI kaart hé, heb van Asus, 8800 GT is van Nvidia...

Toevallig een ander programma wat ook de top precies kan uitzoeken, scheelt een hoop tijd!
Gewoon atitool gebruiken. Kubusje tijdje laten draaien. Dan een tijdje 'scan for artifacts'. Kan niet misgaan. Werkt ook met Nvidia kaarten. Furmark stressed onrealistisch zwaar is mijn ervaring.

Je kan ook even zoeken tot hoever anderen de kaart hebben kunnen overklokken, zonder voltmods en dergelijke. Dan heb je een indicatie. En kan je rond die clockspeeds een beetje gaan pielen.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:59:
Excuus, ik dacht dat je niet eens een poging gedaan had. ATITool artifact scan is prima om mee te testen, maar zoals ik al zei, vertrouw niet op de automatische overclock functie. Vaak zie je ook gewoon artifacts die niet gedetecteerd worden.

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over Overclocking & Tweaking horen thuis in.... Overclocking & Tweaking :z

Move VB -> OT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1