Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe layout nieuwsbrief

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:02
Ik las net op het weblog van Rob Erwts dat er een nieuwe nieuwsbrief layout is gemaakt.

Link: Rob_Erwts Weblog: V&A en nieuwsbrief layout

Hij ziet er netjes en gelikt uit, zie de online variant:
http://tweakers.net/my.tnet/nieuwsbrief/output

Alleen 1 maar .... waarom forum posts/topics rechtsonderin?

Die wisselen elke halve seconde op de frontpage doordat mensen nieuwe posts of topics plaatsen. Kan die niet worden weggelaten?

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenzelle op 10-07-2009 12:46 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:22

rob_erwt

What does this button do?

Zoals ik ook al aanstipte in de reacties op mijn tweakblog: de nieuwsbrief wil een afspeigeling zijn van alles wat er de afgelopen 24 uur plaats heeft gevonden op Tweakers.net. Dus daar hoort ook het fourm bij.

Natuurlijk heb je gelijk dat het verloop van topics op het forum veel hoger is. We pakken in de nieuwsbrief dan ook de meest actieve topics van het afgelopen etmaal. Natuurlijk nog steeds een redelijke random set, maar het zegt wel iets over de onderwerpen die op dat moment 'hot' zijn op GoT.

Natuurlijk kan je, als je genoeg karma hebt, de optie 'Custom nieuwsbrief' aanschaffen in de karmastore en daarna de sectie 'Forum' uitschakelen bij de nieuwsbrief instellingen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

rob_erwt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:55:
Zoals ik ook al aanstipte in de reacties op mijn tweakblog: de nieuwsbrief wil een afspeigeling zijn van alles wat er de afgelopen 24 uur plaats heeft gevonden op Tweakers.net. Dus daar hoort ook het fourm bij.

Natuurlijk heb je gelijk dat het verloop van topics op het forum veel hoger is. We pakken in de nieuwsbrief dan ook de meest actieve topics van het afgelopen etmaal. Natuurlijk nog steeds een redelijke random set, maar het zegt wel iets over de onderwerpen die op dat moment 'hot' zijn op GoT.

Natuurlijk kan je, als je genoeg karma hebt, de optie 'Custom nieuwsbrief' aanschaffen in de karmastore en daarna de sectie 'Forum' uitschakelen bij de nieuwsbrief instellingen.
Ik zou het zo met Jeroenz eens zijn, maar "meest actieve topics uit een etmaal" is eigenlijk wel een leuke optie en het verloop is dan ook een stuk minder groot.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:02
Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:00:
[...]
Ik zou het zo met Jeroenz eens zijn, maar "meest actieve topics uit een etmaal" is eigenlijk wel een leuke optie en het verloop is dan ook een stuk minder groot.
Dat wist ik niet ;), dat het meest actieve topics is.

Bedankt voor het snelle antwoord!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik denk dat het een foutje is, maar de nieuwsbrief die ik vanochtend kreeg (om 07:00 uur / plain text) had een verkeerd subject!

headers: (iets aangepast ivm privacy)
Received: from localhost (localhost [127.0.0.1]) by mail.erknet.nl (Postfix) with ESMTP id C6AC36805E for <mijn-email-adres-stond-hier>; Wed, 15 Jul 2009 07:10:15 +0200
Received: from mail.erknet.nl ([127.0.0.1]) by localhost (lancelot.erknet.nl [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024) with ESMTP id 4+7LW6Uk3+f4 for <mijn-email-adres-stond-hier>; Wed, 15 Jul 2009 07:10:15 +0200
Received: from adonis.tweakers.net (adonis.tweakers.net [213.239.154.11]) by mail.erknet.nl (Postfix) with ESMTP id 85D286805D for <mijn-email-adres-stond-hier> Wed, 15 Jul 2009 07:10:15 +0200
Received: from localhost.localdomain (localhost [127.0.0.1]) by adonis.tweakers.net (Postfix) with ESMTP id 72BFF5DC26B for <mijn-email-adres-stond-hier>; Wed, 15 Jul 2009 07:10:15 +0200
Date: Wed, 15 Jul 2009 07:10:15 +0200
To: <mijn-email-adres-stond-hier>
From: =?us-ascii?Q?Tweakers.net_Nieuwsbrief?= <mailbot@tweakers.net>
Subject: Gigabyte toont eerste micro-atx-bord met P55-chipset
Message-ID: <06f4d38ae1e58196bb9997aa597978df@localhost.localdomain>
X-Priority: 3
X-Mailer: Tweakers.net mailbotje / PHP v.5.2.0-8+etch11
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-15
body:
Tweakers.net Nieuwsbrief - Editie persoonlijk - Woensdag 15 juli 2009 07:00
---------------------------------------------------------------------------

INHOUD VAN DEZE NIEUWSBRIEF
---------------------------

1. REVIEWS
2. NIEUWS
3. ACHTERSCHERMEN
4. STATISTIEKEN

1. REVIEWS
----------

Dinsdag 09:00 - Corsair P256 solid state drive getest
De Corsair P256 is een van de eerste ssd's met de nieuwe controller van Samsung. In deze review bekijkt Tweakers.net of de Corsair P256 niet alleen sterke specs en een aantrekkelijke prijs heeft, maar ook goed presteert.
reviews: Corsair P256 solid state drive getest

2. NIEUWS
---------

* Di 18:29 - Nieuwe Logitech-speakers sturen geluid in alle richtingen uit
nieuws: Nieuwe Logitech-speakers sturen geluid in elke richting
* Di 17:42 - Japanners werken aan kunstmatige insectenbreinen
nieuws: Japanners werken aan kunstmatige insectenbreinen
* Di 17:15 - Gigabyte toont eerste micro-atx-bord met P55-chipset
nieuws: Gigabyte toont eerste micro-atx-bord met P55-chipset
* Di 16:44 - Windows Marketplace ook beschikbaar voor Windows Mobile 6.1
nieuws: Windows Marketplace ook beschikbaar voor Windows Mobile 6.1
* Di 16:17 - 'Armani-telefoon met Windows Mobile heeft 800MHz-cpu'
nieuws: 'Armani-telefoon met Windows Mobile heeft 800MHz-cpu'
* Di 15:44 - Bedrijven kunnen Windows 7 al vanaf september krijgen
nieuws: Bedrijven kunnen Windows 7 al vanaf september krijgen
* Di 15:12 - Mislukt laser-experiment levert toch lichtpuntje op
nieuws: Mislukt laser-experiment levert toch lichtpuntje op
* Di 14:58 - Sony brengt Walkman met oled-scherm toch in Nederland uit
nieuws: Sony brengt Walkman met oled-scherm toch in Nederland uit
* Di 14:14 - Zwitserse postdienst scant snailmail in
nieuws: Zwitserse postdienst scant snailmail in
* Di 13:48 - Adobe geeft publieke testversie ColdFusion 9 vrij
nieuws: Adobe geeft publieke testversie ColdFusion 9 vrij
* Di 13:14 - Russen: Windows 95 draait op iPhone 3G
nieuws: Russen: Windows 95 draait op iPhone 3G
* Di 12:49 - MSI rust R4890 Cyclone uit met grote koeler en 1GHz-kloksnelheid
nieuws: MSI rust R4890 Cyclone uit met grote koeler en 1GHz-kloksnelheid
* Di 12:19 - 'RIM is bezig met muziekwinkel voor Blackberry's'
nieuws: 'RIM is bezig met muziekwinkel voor Blackberry's'
* Di 11:46 - 'Ps/2-keyboards af te luisteren via stopcontact'
nieuws: 'Ps/2-keyboards af te luisteren via stopcontact'
* Di 11:20 - Nexus toont fulltower Edge-behuizing
nieuws: Nexus toont fulltower Edge-behuizing
* Di 10:51 - Heavy Rain, Mafia II en BioShock 2 verschijnen pas in 2010
nieuws: Heavy Rain, Mafia II en BioShock 2 verschijnen pas in 2010
* Di 10:23 - Nokia kondigt Symbian-telefoon met qwerty-toetsenbord aan
nieuws: Nokia kondigt Symbian-telefoon met qwerty-toetsenbord aan
* Di 10:02 - 'Acers netbook met zowel Android als XP verschijnt in augustus'
nieuws: 'Acers netbook met zowel Android als XP verschijnt in augustus'
* Di 09:35 - Kroes verdenkt fabrikanten lcd-schermen van kartel
nieuws: Kroes verdenkt fabrikanten lcd-schermen van kartel
* Di 09:24 - Hitachi introduceert schok- en waterbestendige externe harde schijf
nieuws: Hitachi introduceert schok- en waterbestendige externe harde schijf

3. ACHTERSCHERMEN
-----------------

Laatste crew .plans:

* 14-07 Fotoverslag serveronderhoud 10-07-2009 (plan: Fotoverslag serveronderhoud 10-07-2009)

4. STATISTIEKEN
---------------

Tweakers.net werd gisteren bezocht door 168.874 unieke bezoekers, die gezamenlijk 2.197.399 pagina's bezochten en per persoon gemiddeld 13,0 pageviews genereerden. De servers hadden hier absoluut geen moeite mee, getuige de gemiddelde processorbelasting van 4,9 procent en 10,5 procent op respectievelijk de database-servers en de webservers.

In de afgelopen 24 uur werd het grootste aantal reacties gepost door Sysosmaster (Sysosmaster). In zijn uppie was hij verantwoordelijk voor 19 posts, die werden beoordeeld met een gemiddelde score van 1,1. In totaal werden er 1.870 nieuwe reacties op de site geplaatst.

Je ontvangt de Tweakers.net Nieuwsbrief omdat je hebt aangegeven deze te willen ontvangen, bijvoorbeeld bij het aanmaken van je account of op onze website. Om je af te melden of je instellingen te wijzigen kun je http://tweakers.net/my.tnet/nieuwsbrief bezoeken.

• rob_erwt

rob_erwt

Subject: Gigabyte toont eerste micro-atx-bord met P55-chipset
Bedoel je dat daar het stukje 'Tweakers.net nieuwsbrief:' niet staat of dat hij uberhaupt dat subject heeft?

Dat laatste is namelijk net nieuw (sinds gisteren) en was op verzoek van de redactie. Het onderwerp van de email is vanaf nu de titel van het nieuwste fpa (front page aankondiging) artikel of, als er geen nieuwe fpa was de afgelopen 24 uur, de titel van het nieuwste nieuwsbericht.

Mocht je via de custom nieuwsbrief optie het nieuws helemaal uitgezet hebben, dan krijg je een default onderwerp (net zoals vroegâh).

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dan moet ik waarschijnlijk nieuws uitzetten of de gehele nieuwsbrief, want dit is totaal onhandig. Sowieso dacht ik eerst dat het spam was en had hem bijna direct weggegooit. Ik laat deze nieuwsbrieven namelijk automagisch in een subfolder moven aan de hand van het subject. Het datum element in het subject was ook wel handig...

Nee, ik kan deze beslissing van de redactie niet begrijpen, want dit subject had totaal niets te maken met de inhoud van het mailtje, het enige wat er dus over stond was exact diezelfde titel met een linkje naar het artikel.

Goed, ik weet genoeg, geen bug dus :) tnx

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Kan er een optie komen om de oude nieuwsbrief titel terug te krijgen zonder het nieuws uit te schakelen? Ik vind de huidige vorm namelijk behoorlijk onduidelijk.

Signature

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

rob_erwt schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:23:
Mocht je via de custom nieuwsbrief optie het nieuws helemaal uitgezet hebben, dan krijg je een default onderwerp (net zoals vroegâh).
Nee dus, ik heb de optie nieuws uitstaan en nog krijg ik dit subject: "Ballmer uit twijfels over Googles Chrome OS-plannen"

Als ik het goed begrijp is dit dus wel een bug?

offtopic:
Maargoed, zonder de nieuwskoppen is het sowieso niet bruikbaar meer waar ik het voor wilde hebben, dus bij mij gaat de nieuwsbrief vooralsnog uit, jammer, maar aan de andere kant scheelt dat weer load op de servers :+

• rob_erwt

rob_erwt

Nou ja, er hoort sowieso 'Tweakers.net nieuwsbrief:' voor het onderwerp te staan. Als dat niet zo is, is dat ook een bug. En het uitzetten van het nieuws hoort dus idd een default onderwerp te genereren. 2 bugs dus schijnbaar... Beide bugs zijn nu gefixed. :)

Overigens is het niet de bedoeling om de oude titel mogelijk te gaan maken. En zolang dat eerste stukje er in staat maakt dat mijn inziens ook niet zoveel uit: daar valt dan namelijk prima een filtertje op te schrijven in vrijwel alle emailclients.

[ Voor 4% gewijzigd door rob_erwt op 16-07-2009 12:35 . Reden: bugs gefixed ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

*Schopje*

Sinds de 8e van deze maand mist het "Tweakers.net Nieuwsbrief " weer.

Signature

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

pasta schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 01:41:
*Schopje*

Sinds de 8e van deze maand mist het "Tweakers.net Nieuwsbrief " weer.
Tsja, dat wilde onze hoofdredacteur per se, helaas geen bug..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.