Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcam online streaming mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Ik heb al redelijk wat gezocht maar wil toch nog even kijken of er hier mensen zijn die ervaring hebben met mijn vraagstuk en dus misschien betere software of tips hebben :)

Hardware:
Latop + simpele Logitech webcam
Internet verbinden waar ik niet bij kan (voor eventueel port forwarding/NAT e.d.)

Het zit namelijk zo ik ga op kamp en neem dan die laptop en webcam mee en wil dan de bonteavond gaan streamen. Het is te verwachten dat er misschien wel 50 mensen te gelijk hier naar gaan kijken.
Skype en MSN geven alleen de optie om 1:1 te videostreamen dus dat kan helaas ook niet.

Weet iemand hier iets voor wat goed/degelijk werkt?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Swanfield
Zit nog steeds te snuffelen :) Windows media encoder maar even geïnstalleerd en geprobeerd. Zou dat geschikt zijn voor mijn vraagstuk? Wat zijn jullie ervaringen?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

http://www.google.nl/sear...m+howto&btnG=Zoeken&meta= ;) (bijv. met VLC)

Graag de edit gebruiken als je in een korte tijd meer informatie wilt toevoegen, want anders kick je het topic in principe gewoon omhoog. Een topic kicken kan per 24 uur.

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 10-07-2009 12:12 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Ik ga er even vanuit dat mijn glazen bol me correct heeft verteld dat jij het naar "internet" wil streamen? Je hebt voor 50 concurrent streams wel flink wat uploadsnelheid nodig, waar ik niet verwacht dat je dit over een simpele adsl of kabel verbinding kan doen. Dus ergens een relay stream service gebruiken als "bijvoorbeeld" http://ustream.tv , of je moet beschikken over een eigen server op een datacenter (of locatie met meer dan 10mbit/s upload).

• Swanfield
Zit nu inderdaad te kijken naar een dienst: primcast.com De vraag is inderdaad of mijn upload voldoende is : ;(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je zou het uit kunnen rekenen en eventueel minder fps over de lijn versturen of de resolutie aanpassen (wanneer mogelijk). Uitgaande dat je bijvoorbeeld per frame 100KB* nodig hebt dan zal een 1Mbit upload best snel vol zitten bij meer dan 1fps.

*: Zal wel stuk minder zijn gezien de resolutie van de meeste webcams.

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 10-07-2009 14:37 ]

☻/
/▌
/ \

• Swanfield
Kixtart schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:36:
Je zou het uit kunnen rekenen en eventueel minder fps over de lijn versturen of de resolutie aanpassen (wanneer mogelijk). Uitgaande dat je bijvoorbeeld per frame 100KB* nodig hebt dan zal een 1Mbit upload best snel vol zitten bij meer dan 1fps.

*: Zal wel stuk minder zijn gezien de resolutie van de meeste webcams.
Ja het is gewoon even kijken wat nu het beste werkt. Ik vrees gewoon dat ik te weinig bandbreedte heb ;(

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:39
Je moet zoeken naar live/web conferencing (wiki). Ik denk dat Stickam wel geschikt is, aangezien het een soort Hyves/MSN is, maar wel de stream buffert.

Overigens zou ik het zelf niet fijn vinden als de bonte avond bekeken wordt door anderen (ouders?), want dan kunnen de remmen ook niet echt los.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr.Qips op 10-07-2009 17:02 ]

Pagina: 1