Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mobiele oplossing voor server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben we een cursus omgeving voor bepaalde registratiesoftware.
Deze omgeving bestaat uit een Low-end win2003 servertje (tower) en 6 laptops.
Doormiddel van een accesspoint kunnen de laptops inloggen op de cursusomgeving.

Omdat we een groot bedrijf zijn, willen we de cursussen op lokatie gaan geven, waarvoor we de server "mobiel" willen maken. We dachten aan een soort karretje of trolly, waar we de server en de laptops + alle bekabeling in kwijt kunnen voor vervoer in de auto.

Met enig googlen kwam ik al uit op de oplossingen van Kelsystems (www.kelsystems.nl).
De goedkoopste oplossing is hier echter ruim 900 euro en bovendien wegen die kasten 100 kilo.
Heeft iemand ervaring met goede oplossingen?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:41:

Omdat we een groot bedrijf zijn, willen we de cursussen op lokatie gaan geven, waarvoor we de server "mobiel" willen maken. We dachten aan een soort karretje of trolly, waar we de server en de laptops + alle bekabeling in kwijt kunnen voor vervoer in de auto.

Met enig googlen kwam ik al uit op de oplossingen van Kelsystems (www.kelsystems.nl).
De goedkoopste oplossing is hier echter ruim 900 euro en bovendien wegen die kasten 100 kilo.
De low-end server herinstalleren op een laptop? Of als VMware image meegeven op een laptop? Vervolgens kun je idd kiezen of je dat geheel in een koffer ofzo wilt vervoeren of dat je gewoon 7 laptoptassen hebt. Mijn ervaring is dat het laatste vaak toch praktischer is omdat dat in iedere auto past. Zo'n krat/koffer voor zoveel apparatuur wordt vaak toch groter en minder handelbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 10-07-2009 11:45 ]

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Misschien een 19" muziekrack, en daar de server inhangen en platen inhangen voor de laptops?

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:41:

Waarom gebruik je niet een laptop als "server"? Moet je enkel 7 laptops meenemen.

ALs die laptop krachtig genoeg is moet jee probleem zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb een paar keer een Cisco training gehad waarbij de 6500`s en Callmanagers gewoon in flightcases zaten. Daar zou ik dus naar op zoek gaan. Of gewoon een extra laptop/vmware met de server software erop.

Verwijderd

Topicstarter
De huidige laptops zijn in elk geval niet krachtig genoeg.
We hebben de server overigens ook speciaal voor dit doel aangeschaft en ik ben bang dat een laptop toch net iets te low-end is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt zo'n ding natuurlijk ook gewoon in een flightcase duwen. Hoewel die ook niet echt goedkoop zijn is het wel een solide oplossing (en als je tower in een 19" past zijn die dingen best goed te vinden).

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:49:
De huidige laptops zijn in elk geval niet krachtig genoeg.
We hebben de server overigens ook speciaal voor dit doel aangeschaft en ik ben bang dat een laptop toch net iets te low-end is.
6 gebruikers op een test registratiesysteem? Kan me nu moeilijk inbeelden dat dit zoveel load geeft.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14
Wat zijn de specs van de huidige laptops en van je huidige server? Dan hebben we een indicatie van de power die nodig is voor je pakket. Ik vermoed dat een recente laptop met Core 2 Duo processor, 7200 RPM schijfje en 4 GB ram prima gaat voldoen. Ben je onder de €800,- klaar. Als het budget hoger is: pricewatch: Sony Vaio VGN-SR19VN (Minder dan 2 Kilo :P)

Heb zelf op mijn werk weleens cursussen gevolgd omdat er een nieuw systeem werd uitgerold. Daar was de demonstratie server ook altijd een laptop.

[ Voor 58% gewijzigd door Terror op 10-07-2009 12:21 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, ik zou zelf gaan denken aan een trolley kopen die groot genoeg is en daar een 19"rekje op monteren waar je de server + switch + stroomverdeler in hangt. Misschien een paneel daar boven en de overgebleven ruimte bekleden met schuim zodat je daar de laptops kwijt kan?

En als een 19"rackje te zwaar is, misschien iets van MDF bouwen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Voor demonstraties heb ik zelf een koffermod gemaakt. Alleen een server, zonder de laptops. Maar wel met 8,4" scherm erbij. Door een kind te tillen en alles zit in het koffertje.

Als je aan je server vastzit heb je hier natuurlijk niets aan. Maar een zware server met beschermend omhulsel wordt alleen maar zwaarder. Om het mobiel te houden zou een laptop dus wel ideaal zijn. Een pittige laptop met veel geheugen kan volgens mij wel heel veel taken aan.

Je cursus-laptops (met of zonder server) kun je misschien kwijt in zo'n standaard vakantiekoffer met wieltjes. Als je ergens zachte vulling vandaan kunt halen (van die klittenbanddingen zoals in een laptoptas) blijft het ook netjes.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Mobiele server heb je toch geen 19" rackmount server voor nodig van duizende euro's??

Gewoon een Simple desktop. met genoeg Power C2D 4 Gb 320 Gb HDD. en deze inrichten als 2003 server. Machine moet dat makelijk aan kunnen.

Daarnaast zijn er diverse bedrijven in nederland die custom build Flight Casses maken. Ik heb vorig jaar 5 FlightCasses laten maken bij lejan.

Kosten per koffer 700 Euro.

Bestemd voor 6 Laptops en toebehoren. + Trolly systeem.

Koffers zijn zo sterk dat ze makkelijk in een vliegtuig gedumpt kunnen worden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een groot bedrijf bent, zul je vast ook dataverbindingen (al dan niet via VPN) hebben tussen de locaties. In dat geval ga ik er ook vanuit ga dat er een hoop gecentraliseerd is, en de mensen die al met het registratiesysteem werken, dat over die dataverbindingen doen. Ergo: de infrastructuur is aanwezig om mensen op locatie met een server elders te laten werken.

Waarom dan niet de server gewoon laten staan en zorgen dat de cursisten daarmee verbinden :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1