USB Disk blijft draaien tijdens slaapstand van Vista

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Sinds kort heb ik een Conceptronic Esata / USB externe behuizing. Als ik echter mijn pc in slaapstand zet dan blijft de harddisk gewoon draaien. Er zit een WD 500GB disk in. Ik heb ook nog een Externe USB disk met een 160GB Maxtor PATA disk (ik weet ff het merk van de behuizing niet meer) en deze schakelt zichzelf wel uit bij slaapstand het lampje op de behuizing gaat ook van branden over op knipperen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft ? Ik wilde juist overstappen op eSata maar ik denk niet met deze behuizing of ligt het aan de Harddisk ?

• raymonvdm
Vandaag nog even een 80GB SATA Maxtor disk in de Conceptronics behuizing geplaatst, maar ook deze blijft draaien tijdens de slaapstand. Daarom ga ik nu op zoek naar een nieuwe behuizing die dit wel ondersteund.

Heeft iemand ervaringen met behuizingen die wel spin-down ondersteunen in de slaapstand. Mn USB-IDE digiconnect kan het in iedergeval wel.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Welke slaapstand hebben we het over? Draai je Vista of XP? 'Slaapstand' in Vista is eigenlijk zoals stand-by in XP he, PC staat nog deels aan, voornamelijk om geheugen te refreshen. Je zou sluimerstand kunnen proberen, als je Vista draait tenminste?

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Als de schijf niet in de slaapstand gaat en de rest van het systeem wel ligt dat meestal aan de externe behuizing. De meeste behuizingen ondersteunen niet de slaapstand, dus voor je een nieuwe aanschaft moet je er effe achterkomen of de nieuwe behuizing wel deze de mogenlijk heeft om de schijf in standby te zetten

• raymonvdm
Ik maak gebruik van Windows Vista Ultimate Media center.

De conceptronics disk gaat niet in slaapstand. Ik heb de 500GB WD disk al vervangen voor een 80GB Maxtor maar ook die wil niet slapen. Ik hoor wel dat de disk probeerd te down-spinnen maar hij gaat gelijk weer aan.

Omdat we het hebben over een mediacenter staat deze ongeveer 20 uur per dag uit. Het is dus zonde om al die tijd de harddisk te laten draaien. Ik heb ook een USB-IDE behuizing van DigiConnect en die kan wel in slaapstand. Daarbij gaat het harddisk lampje ook knipperen net als op mn mediacenter.

Ik ben er dus zeker van dat het aan de behuizing ligt. Maar nu zoek ik dus een wel goed werkende behuizing. En er is geen garantie dat een usb-sata digiconnect behuizing wel naar behoren functioneerd...

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 19-07-2009 13:01 ]