Opladen accu gaat erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Lantalume
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Na drie jaar was mijn accu van de Acer Aspire 5630 kapot. Via Battery Kings een nieuwe aangeschaft. Nu gaat het laden van de accu zeer langzaam, denk aan 2% per kwartier ofzo. Als de stroom eraf dan geeft de accu op normale wijze stroom.

Battery Kings heeft geen idee waar het aan ligt, maar zou het aan het volgende kunnen liggen?
* Defecte accu-aansluiting in laptop?
* Defecte transformator/oplader?
* Ik heb ooit het programma Batterydoubler gebruikt en volgens mij heeft die mn oude accu gesloopt. Het programma is van m'n laptop af voordat ik de nieuwe accu erin deed, maar zou het kunnen zijn dat dat progamma voor problemen zorgt dmv een instelling in windows?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik zou eerst eens kijken of hij ook zo traag laadt als de laptop uit staat (steek hem er in voor een uurtje en kijk of je dan wel meer dan ~10% extra hebt). Ook zou ik even een Linux Live Cd proberen zoals Ubuntu om er zeker van de te zijn dat het niet aan windows ligt.

Hardwarematig kan ook. Maar de adapter denk ik niet omdat je laptop wel gewoon werkt. Als je ergens 1 kan lenen ofzo, altijd doen uiteraard (let wel op voltage en amperage). Ook intern in de laptop zou kunnen, maar dan wordt het lastig.

Heb je verder een originele accu, of een chinees namaak ding? En wat zijn de specs van die accu (en geef dan dus ook de specs vna je oude)

• Lantalume
Traag laden gebeurt ook als de laptop uit staat.

M'n orginele accu doet het ongeveer nog 12 minuten, maar na 2 minuten valt de laptop al uit :|
Als ik deze weer oplaad gaat het in het begin ook wel langzaam, maar dan schiet het percentage opeens van 60% naar 100%. Niet echt een betrouwbare graadmeter dus.

Beide accu's worden ook niet warm tijden het opladen, als staat die de hele dag aan.

Model van m'n accu is: BATBL50L6. Bij BatteryKings hebben ze overigens nog nooit van dit probleem gehoord.

Ik heb het idee dat het aan de interne oplader van de laptop ligt. De vraag is dan hoe ik dat kan fixen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Lantalume schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:58:
De vraag is dan hoe ik dat kan fixen.
Niet, tenzij je extreem handig met elektronica bent. Dat zit op je moederbord en gezien het typenummer is het ook niet meer waard om die door Acer te laten repareren.

maar verder, heb je een orginele accu nu, of is het een namaak ding? En met specs bedoelde ik niet het typenummer eigenlijk. Zal wat duidelijker zijn: Wat zijn de waarden van je accu (Voltage, Amperage (Ah) en eventueel Vermogen (Wh)) en wat zijn die waarden van de oude accu.

• Lantalume
GENETX schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Niet, tenzij je extreem handig met elektronica bent. Dat zit op je moederbord en gezien het typenummer is het ook niet meer waard om die door Acer te laten repareren.

maar verder, heb je een orginele accu nu, of is het een namaak ding? En met specs bedoelde ik niet het typenummer eigenlijk. Zal wat duidelijker zijn: Wat zijn de waarden van je accu (Voltage, Amperage (Ah) en eventueel Vermogen (Wh)) en wat zijn die waarden van de oude accu.
Ik ben nu op mn werk. Vanavond post ik dat ff. Thanks tot zo ver :)

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
in het bios van mijn moederbord kun je je accu ook calliberen miss kun jij dat ook en verhelpt dat jou probleem

• Lantalume
Lubbers92 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:37:
in het bios van mijn moederbord kun je je accu ook calliberen miss kun jij dat ook en verhelpt dat jou probleem
In de BIOS van mijn Laptop kan ik dat niet vinden. Met batterydoubler kan het eventueel wel.

• Lantalume
GENETX schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Oude accu:
Voltage: 11.1V
Ah: 4000m
Charging Current: 3.2A

Nieuwe accu is hetzelfde.

Verwijderd

Doe het calibreren volgens de instructies van Acer zelf. Normaal is dat (maar kan je nog eens opzoeken) alle powerbeperkende instellingen uitzetten (helderheid scherm, downspin hd) en automatische stand-by of sleep bij x % accu uitzetten zodat hij tot 0% blijft doorgaan en dan hardwarematig uitvalt. Met die instellingen volledig vol -> volledig leef met uitval -> volledig vol (blijven doorladen zolang hij nog aan het laden is, ook al staat hij reeds op 100% terug).
Pagina: 1