harde schijf ratelt

Pagina: 1
Acties:

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07
hallo beste Tweakers,

mijn oude Seagate harde schijf wil niet meer opstarten. De schijf wordt niet herkend door de BIOS, ook als ik de harde schijf via een externe behuizing op een usb poort aansluit, blijft hij he niet doen. De harde schijf ratelt steeds een korte tijd, dan valt hij weer uit, ik heb een filmpje op Youtube gezet, met het betreffende geluid.
Ik heb de filmpjes bekeken over datarecovery, zoals uit de FAQ op dit forum. Ik kom er nog niet uit. Is er hier misschien iemand die nog enige tips heeft, of die dit probleem herkent?
Het is een 20,4 GB Seagate ST320423A harde schijf.

Graag zou ik weer aan me Operation Flashpoint mods komen :'(

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 12:42
Probeer het is op een andere IDE \ SATA aansluiting aan te sluiten incl. andere molex \ sata power :)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40
Dat klinkt als een stuiterende kop. Mijn advies: niet onnodig aanzetten! Je maakt je problemen er alleen maar erger mee.

Als de schijf nog gedetecteerd werd in het BIOS zou je een recoveryprogramma zoals GetDataBack kunnen gebruiken. Nu dat niet het geval is kun je de diepvriesmethode gebruiken of een recoverybedrijf inschakelen. Beide zijn eigenlijk last resorts, en de laatste kan aardig in de centen lopen. Het is dus maar de vraag of je data dermate waardevol is.

Anders is het uithuilen en de volgende keer wel backups maken ;)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dat klinkt als een dode disk, heb ik hier ook een keer gehad, klonk precies zo maar dan veel harder omdat het een nogal oude disk was, je data kan je eventueel terug krijgen door middel van een donor schijf vinden. En ik denk niet dat het veel gaat helpen hem op een andere poort aan te sluiten maar je kan het proberen.

Wat Fauna zegt klopt wel van die data recovery bedrijven, het is leuk wat ze doen maar heb jij 2000 euro over voor een paar mods voor een game?

Misschien kun je een advertentie in de V&A zetten voor een donorschijf.

Signature

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De 2000 euro welke BGB4rn aanhaalt is naar mijn idee enigszins overdreven. Voor een anderhalf jaar geleden heb ik voor een klant een 40GB laptop hardeschijf verzonden naar Palmer DataRecover in Londen. Daar hebben ze de data kunnen redden door de platters geheel over te zetten naar een nieuwe hardeswchijf behuizing. In principe hebben ze op dat moment 40GB aan data recovered, ondanks dat de schijf natruulijk niet geheel vol was.

Dit alles heeft 600 dollar gekost, incl. een nieuwe hardeschijf. Palmer DataRecovery werkt overigens op een "no cure, no pay" basis. Verder wil ik de TS graag doorverwezen naar het Sticky topic dat wij sinds kort tot leven hebben geroepen welke direct onder de FAQ's is terug te vinden. Er kan er in iedergeval vanuit gegaan worden dat de hardeschijf defect is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07
bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik heb er veel aan, wat ik inderdaad al vermoedde, de harde schijf zal he begeven hebben, ik ga overwegen of ik de harde schijf ga opsturen, voor de komende tijd gaat er niets mee gebeuren.

dan maar uit de voeten komen met ArmA2 :Y)
Pagina: 1