[Word 2007] Nieuw document starten met sjabloon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Mijn collega zit met het volgende probleem;

Zij wil dat als zij Word 2007 start, en er een nieuw document opent dat dit document al gebaseerd is op een standaard sjabloon die wij hebben gemaakt en opgeslagen.

Ik heb rondgekeken in de mogelijkheden van Word maar heb tot op heden niets relevant kunnen vinden. Ik weet wel dat ik een Sjabloon kan opslaan, en die dan openen e.d. Maar de bedoeling is, dat als zij Word opent, zij direct met dat sjabloon begint.

Hebben jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tweetal mogelijkheden :

- het sjabloon dat je nu hebt opslaan als normal.do??
- een autoexecutemacro aanmaken in de huidige normal.do?? die het aangemaakte sjabloon opent bij opstarten van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:39
Of een shortcut (linkje) maken naar het betreffende sjabloon en deze op je bureaublad plaatsen. Als je dan dubbelklikt op de shortcut wordt ook een nieuw document gebaseerd op dat template geopend.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:00:
Beste leden,

Mijn collega zit met het volgende probleem;

Zij wil dat als zij Word 2007 start, en er een nieuw document opent dat dit document al gebaseerd is op een standaard sjabloon die wij hebben gemaakt en opgeslagen.

Ik heb rondgekeken in de mogelijkheden van Word maar heb tot op heden niets relevant kunnen vinden. Ik weet wel dat ik een Sjabloon kan opslaan, en die dan openen e.d. Maar de bedoeling is, dat als zij Word opent, zij direct met dat sjabloon begint.

Hebben jullie hier een oplossing voor?
Via gpo het workgroup templates path definieeren en zorgen dat daar minimaal een normal.dotx of normal.dotm staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters