[Browser plugin] - Webapplicatie als semi-standalone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo,

Laatste tijd zijn we steeds meer bezig met ontwikkeling van webapplicaties. Sommige van de applicaties die we maken, worden de hele dag door gebruikt. In dat geval zou het voor de gebruiker handig kunnen zijn, wanneer hij de applicatie in een eigen scherm heeft draaien (dus niet als onderdeel van de een rij tabs), dat hij de applicatie kan minimaliseren naar de systray en dat het programma een eigen icoontje krijgt.

Nu heb ik geen enkele ervaring met plugins voor de diverse browsers, maar zou het mogelijk zijn om zoiets voor elkaar te krijgen met - bijvoorbeeld - een plugin voor FF. Het zou een extra functionaliteit zijn voor de die-hard users. Wat dat betreft kan het in mijn optiek best beperkt blijven tot één browser.

Overigens twijfelde ik voor dit topic tussen "programming" en dit forum ... moderators ... voel je vrij om hem te verplaatsen al naar gelang jullie gevoel daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Google Chrome kan dit standaard al. Voor Firefox/Mozilla heb je Prism. Voor IE kun je een eenvoudige HTA bouwen. Mogelijkheden te over.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

En als aanvulling op Bosmonster: Out of Browser apps middels Silverlight 3.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

En als aanvulling weer op TeeDee in diezelfde richting: Adobe AIR heb je ook :)

Maar mijnsinziens zijn de eerste opties wel veruit de eenvoudigste. De Google versie is echt 1 muisclick (in het menu zit gewoon een optie 'Create application shortcut').

De mogelijkheden zijn wel wat beperkter (minimize to systray zit er niet in), al weet ik niet hoe Prism door-ontwikkeld is tegenwoordig, al een tijdje niet meer naar gekeken.

[ Voor 69% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

Bosmonster schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:10:
En als aanvulling weer op TeeDee in diezelfde richting: Adobe AIR heb je ook :)
offtopic:
:D

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
kan je niet ook zoiets maken met javaFX tegenwoordig? ik dacht dat juist een van de grote sellingpoints van javaFX was dat het makkelijk ook zonder browser te gebruiken was :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
XULRunner/Weave. Kun je meteen een fatsoenlijke GUI maken. Zelf ben ik ook wel te spreken over Java Webstart. Het combineert imo veel van de voordelen van een webbased app en een desktop app.
Pagina: 1