• Dekar3
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb hier dus een moederbord met kapotte elcos.

Kan dit een oorzaak zijn dat mijn systeem constant vastloopt? (Zie andere topic van mij).

Mijn 2e vraag:
Kan dit andere hardware beschadigen? De elcos die gelekt hebben zitten vlakbij de processor, maar de computer start nog wel gewoon goed op. Dus het lijkt me niet dat de CPU beschadigt is.Maar ik wil toch wel even zeker weten voordat ik een nieuw moederbord van dit type ga halen. (Het is een socket 478 moederbord)

[ Voor 12% gewijzigd door Dekar3 op 10-07-2009 00:58 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daar wordt het systeem inderdaad erg onstabiel van. Met een soldeerbout en een paar nieuwe elco's kan je hem weer repareren.

Ik zou even GoT doorzoeken, er zijn heel wat (wel erg oude) topics waar uitvoerig beschreven staat hoe je zoiets kan fixen :Y)

Je andere hardware zal er niet zo'n last van hebben. Maar het beste is natuurlijk om zsm alles te repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 10-07-2009 01:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Op beide vragen is mijn antwoord; ja. maar het hoeft niet per see kapot te zijn, het mobo is stervende, dat zou ik verder niet meer gebruiken. Je kunt je cpu ook in een ander systeem testen om te kijken of die nog werkt.

Signature

• Dekar3
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Daar wordt het systeem inderdaad erg onstabiel van. Met een soldeerbout en een paar nieuwe elco's kan je hem weer repareren.
Mjah, maar ik denk toch dat ik liever voor een vervangend moederbord ga als het mogelijk is. Ik denk toch dat deze zijn tijd wel gehad heeft. (6 jaar!)
fsfikke schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:00:
Je andere hardware zal er niet zo'n last van hebben. Maar het beste is natuurlijk om zsm alles te repareren.
Klopt.
Mocht het inderdaad dit zijn dan wil ik zsm een nieuw moederbord kopen. Maar als inderdaad blijkt dat de CPU ook kapot is dan ga ik gelijk voor een socket 775 moederbord zodat ik een snellere CPU erin kan doen. Maar als ik gewoon mijn huidige CPU kan gebruiken dan scheelt me dat een hoop geld (wat ik toch al niet veel heb :P)

[ Voor 21% gewijzigd door Dekar3 op 10-07-2009 01:10 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Meestal kan je met een mailtje naar de fabrikant van het moederbord wel een setje nieuwe Elco's krijgen. Dat is natuurlijk de goedkoopste oplossing ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik op GoT op de titel van dit topic ("Kapotte Elcos") zoek, vind ik 22 topics, waar veel info in staat. Maak je van het zoekterm "Elco Kapot", dan vind je 142, waaronder een aantal zeer uitgebreide incl pics en bespreking van risico's en mogelijkheden.

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Kom je er niet uit? Doe dan de moeite een volledige topicstart te openen, dus geef aan waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen vond (links), wat je zelf geprobeerd hebt aan de hand daarvan en wat er toen gebeurde.

Aangezien je niets van dien aard meldt lijkt het sterk alsof je zelf niet veel gedaan hebt. Daarom gaat dit topic dicht - GoT is geen helpdesk :o

Edit:
Het is ook niet duidleijk waarom dit niet gewoon in je eerdere topic kan. Maar ook daar geldt dat het de bedoeling is dat je je inleest voor je vragen stelt.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 10-07-2009 02:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.