Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WMP11 verdwijnt na enige tijd

Pagina: 1
Acties:

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb een vervelend probleem: Als ik WMP11 opstart, verdwijnt het venster na een paar minuten spontaan. Het proces blijft wel actief, maar het venster is nergens te vinden. Als ik vervolgend WMP opnieuw probeer te starten krijg ik nul op het rekest(er gebeurt niks). Ik kan 'm enkel weer aan de praat krijgen door het proces te beeindigen en het opnieuw te starten.

Ik weet vrijwel dat dit probleem veroorzaakt is door een virus, of een programma dat dit virus heeft verwijderd:
Ik ontdekte enkele dagen geleden dat mijn computer "raar" deed. ik kan niet precies omschrijven wat er precies raar was, maar ik had een vermoeden dat er iets mis was. Vervolgens heb ik een volledige scan gedaan met AVG Free, deze vond niks. Ik heb toen de draaiende processen gecheckt en zag daar 2 processen staan met dezelfde naam die er niet hoorden(random naam, 0 hits op Google). Aangezien AVG niks had gevonden, kreeg ik het vermoeden dat het een rootkit betrof. Vervolgens heb ik RootkitRevealer gedraaid, deze vond een aantal discrepanties en samen met ComboFix heb ik deze verwijderd(de rootkit heette SKYNET als ik me niet vergis(ik kan nergens een log vinden met wat er is verwijderd precies)).

Ik heb WMP11 al een keer volledig opnieuw geïnstalleerd(ik heb alles wat met WMP te maken had hardhandig verwijderd en vervolgens de installer gedraaid), maar dit heeft geen resultaat.
Als ik WMP minimaliseer naar de minispeler in de taakbalk, dan verdwijnt 'ie niet, maar dan reageert geen enkele knop(ik kan wel zien dat de knop ingedrukt wordt, maar het heeft geen enkel effect).

Ad-Aware heeft naderhand ook een aantal dingen verwijderd:

================================================================================
Boot Cleaner
================================================================================
[~] Cleaning started at 2009-07-08 22:03
[~] Preparing to execute queued commands
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\iColorFolder\CMExt.dll
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\Uninst.exe
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\ERDNT\Hiv-backup\ERDNT.EXE
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\NIRCMD.exe
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\PEV.exe
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\SWREG.exe
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\SWSC.exe
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\system32\CmdLineExt03.dll
[~] Deleting file: C:\WINDOWS\system32\minimp3.exe
[~] Finished processing queued commands

Boot Cleaner
[~] Cleaning started at 2009-07-08 22:11

Ik kan eventueel nog wel hijackthis/whatever logs posten als dat helpt.

Ik kan met behulp van Google echt niks, maar dan ook niks vinden over een "verdwijnende" WMP...

Tevens kreeg ik last van een andere probleem dat mogelijk gerelateerd is:
FireFox "hing" soms bij het laden van een pagina, als ik dan bijvoorbeeld vanuit mijn bookmarks Tweakers aanklikte, dan stond er linksonderin "Gestopt", geen enkele pagina wilde dan laden, tot een aantal minuten later meestal, een herstart van FireFox had geen zin. IE had nergens last van.
Na een reinstall en deïnstallatie van een aantal extenties lijkt dit probleem verdwenen te zijn.

Windows XP SP3
AMD Athlon 64 X2 6400+
Gigabyte MU-790X-UD4P
3GB RAM

Ik zou echt niet weten wat ik nog meer zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen, wie heeft er suggesties?

[ Voor 28% gewijzigd door Sefyu op 09-07-2009 23:47 ]