Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kaal
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06-2023
Hoi allen,

Ik werk over een paar weken als vrijwilliger bij een kinderkamp en daar willen we een verfcentrifuge hebben, aangezien het vrijwilligerswerk is moet het dus zo goedkoop mogelijk en willen we er zelf eentje maken.

Nu wil ik van jullie wat verstand lenen qua motor/adapter/eventuele toebehoren. Ik heb zelf op Conrad al wel een beetje gekeken, en met het beetje verstand wat ik heb een aantal dingen bij elkaar gezocht en nu wil ik dus weten of dit met elkaar gaat werken.
Als motor:

IGARASHI-MOTOREN N2738-48
Gem. stroomverbruik: 3.2 A
Afgiftevermogen: 12.5 W
Nominale spanning: 6 V/DC

Daar moet dus nog een voeding bij voor 6 Volt als ik het goed begrijp. En voor het motortje moet ik nog iets hebben om er een plankje aan vast te maken waar het papier op kan. Dit kan door middel van een as of iets?

Graag zou ik hulp van iemand willen krijgen die er meer verstand van heeft dan mij zodat ik het project tot een goed einde kan brengen. Qua bouw kan ik zelf wel een hele hoop alleen het uitzoeken van de spullen lukt dus niet. ;)

Gr. Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
je kan hierbij een standaard adapter kopen die 6 volt gelijkspanning levert. Als je die erop aansluit moet het gaan werken. Wel even kijken of het motortje geen extra controle/snelheid/filter circuitje nodig heeft om te werken.

Qua uitwerking hoe je het vast maakt: wees creatief. je kan bijvoorbeeld een metalen stripje op de as vastzetten en hier gaatjes inmaken. zo kan je je schilderij hierop vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337