Ik heb hier een heatsink vaneen 486 afgehaakd (er stond een fannetje op heb ik afgehaald) en wel nu vraag ik mij af voorwat kan dit heatsinkje zoal dienen en hoeveel temperatuurverchil zal er zijn? en hoe werkt een heatsink (link met uitleg mischien?) eigenlijk?
je kan hem op je chipset 'schroeven'.
Het temperatuur verschil kan ik je niet vertellen, maar mischien kan je dat zelf ff meten?
Het temperatuur verschil kan ik je niet vertellen, maar mischien kan je dat zelf ff meten?
een heatsink is heel makkelijk:
het vergroot gewoon het oppervlak waar lucht langs kan komen en dus waar warmte afgifte moglijk is. je vergroot gewoon het oppervlak door er ribben op te zetten. dit is het principe. je kan de fan en heatsink wel op je videocard maken.
heb ik ook gedaan.
bij mij zat er namelijk al 1 op mijn chipset abit kt7
)
het vergroot gewoon het oppervlak waar lucht langs kan komen en dus waar warmte afgifte moglijk is. je vergroot gewoon het oppervlak door er ribben op te zetten. dit is het principe. je kan de fan en heatsink wel op je videocard maken.
heb ik ook gedaan.
bij mij zat er namelijk al 1 op mijn chipset abit kt7
en vastmaken kan met? of wat doe ik best tussen sink en videokaart ofdergelijke? want die gaat toch afvallen ofzo?
(TY)
(TY)
een heatsink is heel makkelijk:
heb ik ook gedaan.
bij mij zat er namelijk al 1 op mijn chipset (abit kt7
)
heb ik ook gedaan.
bij mij zat er namelijk al 1 op mijn chipset (abit kt7
je kan het met thermal tape doen
dat plakt
je kan het ook gewoon vastijmen (aan de buitenkant van de heatsink wat bisonkit)
en dan aan de binnenkant: waar hij contact maakt met de chip daar doe je wat pasta op.
meestal zit er al eeen heastink op je chipsets. Dan moet je de fan er gewoon op schroeven
dat plakt
je kan het ook gewoon vastijmen (aan de buitenkant van de heatsink wat bisonkit)
en dan aan de binnenkant: waar hij contact maakt met de chip daar doe je wat pasta op.
meestal zit er al eeen heastink op je chipsets. Dan moet je de fan er gewoon op schroeven
gebruik PATTEX transparent glasheldere kontaktlijm, deze is namelijk zeer hitte bestendig, 70 graden en hoger
P.S hij wordt gemaakt door Henkel
P.S hij wordt gemaakt door Henkel
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Pagina: 1