'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Je moet de bootvolgorde aanpassen zodat hij boot vanaf de schijf in je pc, en niet van een USB drive
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Je kunt USBlegacy support uitzetten, dat wil in sommige gevallen nog wel eens helpen.
In veel gevallen is het echter iets dat niet op te lossen is, behalve dan de USBdisk niet aan te sluiten tijdens de boot en pas te doen op het moment dat het OS opstart.
Overigens doen tweakers elkaar permanent de groeten, dus grtz, $user mag je onder je post weglaten
In veel gevallen is het echter iets dat niet op te lossen is, behalve dan de USBdisk niet aan te sluiten tijdens de boot en pas te doen op het moment dat het OS opstart.
Overigens doen tweakers elkaar permanent de groeten, dus grtz, $user mag je onder je post weglaten
Bootvolgorde staat netjes ingesteld:Snake schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:40:
Je moet de bootvolgorde aanpassen zodat hij boot vanaf de schijf in je pc, en niet van een USB drive
1. Dvd drive
2. Hd
3. Usb
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
De bootvolgorde komt ook pas later aan de beurt. Als hij direct in het begin van de post blijft hangen dan ligt het gewoon aan een incompatibility tussen de USBcontroller op het moederbord en het USBapparaat.
'Vervelende' is dat mijn mp3's e.d. allemaal op de externe staan en ik deze schijf dus praktisch altijd wel gebruik en vervolgens vergeet er uit te halen. Kom ik thuis, denk ik: pc aan, koffie halen en wanneer ik terug kom kan ik tweakers opstarten, blijft dat ding hangen in het boot menu...TERW_DAN schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:41:
Je kunt USBlegacy support uitzetten, dat wil in sommige gevallen nog wel eens helpen.
USB legacy had ik inderdaad al overwogen alleen mijn keyboard + muis zijn usb dus dat leek mij geen geschikte oplossing
Vreemde is trouwens ook dat ik dit probleem met mijn vorige externe hd (lacie 500g) dit probleem nooit had
Daar heb ik helaas ook last van bij een oud systeem van mij (Athlon 2100+)... Die kan niet met 1TB overweg in de POST. Erg vervelend bij een Windows update reboot oid...TERW_DAN schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:51:
De bootvolgorde komt ook pas later aan de beurt. Als hij direct in het begin van de post blijft hangen dan ligt het gewoon aan een incompatibility tussen de USBcontroller op het moederbord en het USBapparaat.
Ik had er met een 250GB ook geen last van, 1TB welSwitcherd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:53:
[...]
Vreemde is trouwens ook dat ik dit probleem met mijn vorige externe hd (lacie 500g) dit probleem nooit had
[ Voor 22% gewijzigd door plofkip op 09-07-2009 21:55 ]
Zo'n groot probleem is dat toch niet? Althans, ik heb bijna nooit m'n keyboard nodig in de post bij normaal gebruik van m'n systeem.Switcherd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:53:
USB legacy had ik inderdaad al overwogen alleen mijn keyboard + muis zijn usb dus dat leek mij geen geschikte oplossing
Het ligt ook puur aan de controller en met een beetje pech ook nog aan je moederbord.Vreemde is trouwens ook dat ik dit probleem met mijn vorige externe hd (lacie 500g) dit probleem nooit had
Maw. puur hardwarematig?TERW_DAN schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:57:
[...]
Zo'n groot probleem is dat toch niet? Althans, ik heb bijna nooit m'n keyboard nodig in de post bij normaal gebruik van m'n systeem.
[...]
Het ligt ook puur aan de controller en met een beetje pech ook nog aan je moederbord.
Net even gekeken op de site van Asus en ik heb hem al geflashed naar de laatste bios versie dus daar valt ook weinig mee te bereiken...
Ben bang dat er dus maar 2 keuzes zijn?
1. toch aanleren om af te koppelen voor het afsluiten
2. usb legacy uitschakelen ?
Heb je 2 al geprobeerd dan? Bij mij werkte het namelijk volgens mij niet...Switcherd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:05:
[...]
Maw. puur hardwarematig?
Net even gekeken op de site van Asus en ik heb hem al geflashed naar de laatste bios versie dus daar valt ook weinig mee te bereiken...
Ben bang dat er dus maar 2 keuzes zijn?
1. toch aanleren om af te koppelen voor het afsluiten
2. usb legacy uitschakelen ?
Waarom afsluiten? Gebruik stand-by of hibernate!
Dit topic zou trouwens beter in OM passen zie ik nu, gezien het echt een issue is met betrekking tot de USBcontroller.
PMG > OM
PMG > OM
Pagina: 1