Sitecom WL-161 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb van de sitecom site de nieuwe firmware willen installeren op de Sitecom WL-161, precies gedaan wat er stond maar nu kan ik middels 192.168.0.1 de router niet meer benaderen.
Heb al spanningsloos gehad voor een paar minuten, reset kort en heel lang ingedrukt gehouden, maar geen verschil kan er niet bij.
Kan ik hier nog iets aan doen of is het jammer/helaas?
(reden van de firmware upgrade was dat icm Ziggo de verbinding draadloos zeer traag was, rechtstreeks op de modem van Ziggo geen problemen)

Indien het laatste is het mogelijk om een experiabox van KPN aan te sluiten op de Ziggo modem om deze te gebruiken als draadloze router of?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het ip veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:08:
Misschien is het ip veranderd?
Staat nergens weergegeven dat dit zo zou zijn op de sitecom site, 192.168.0.1 zou de juiste moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Hoe probeer je verbinding te maken? Je hebt je pc wel via een kabeltje aangesloten op de router? Als je draadloos de firmware geflashed hebt kan dat wel eens je probleem zijn.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:21:
Hoe probeer je verbinding te maken? Je hebt je pc wel via een kabeltje aangesloten op de router? Als je draadloos de firmware geflashed hebt kan dat wel eens je probleem zijn.
Had draadloos uitgeschakeld en met een Cat5 kabel direct op de router de firmware geupdate.
Helaas krijg ik hem nu niet meer via 192.168.0.1 te pakken?
Indien ik op 1 of andere manier hem weer kan benaderen hoor ik het graag.
Zoals gezegt heb ik nog zo'n experiabox liggen zou ik die achter de Ziggo modem kunnen plaatsen? Op de ziggo modem zit nl. geen draadloos dus moet een extra router aansluiten om draadloos van het netwerk gebruik te kunnen maken.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
knipperen de lampjes en dergelijke wel? Ik heb laatst wat problemen gehad met mijn WL-108, die bleef lange tijd onbereikbaar door een firmware flash probleempje ;) Uiteindelijk heeft het geholpen om een heel aantal keer te resetten (zowel korte resets als terug naar fabrieksinstelling) en een aantal keer een aantal minuten de stroom eraf te houden. Kwestie van eigenwijzer zijn dan de router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:24:
knipperen de lampjes en dergelijke wel? Ik heb laatst wat problemen gehad met mijn WL-108, die bleef lange tijd onbereikbaar door een firmware flash probleempje ;) Uiteindelijk heeft het geholpen om een heel aantal keer te resetten (zowel korte resets als terug naar fabrieksinstelling) en een aantal keer een aantal minuten de stroom eraf te houden. Kwestie van eigenwijzer zijn dan de router ;)
Ja die knipperen wel, ben al aardig eigenwijs geweest met de router, maar tot op heden wint ie 't :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
ik bedenk mij net iets. Met mijn range extender (ook een sitecom) moet ik mijn pc een bepaald ip geven (192.168.0.3 uit mijn hoofd) om via LAN een verbinding te krijgen met het apparaat (dat zelf ip 192.168.0.254 heeft geloof ik). Als ik dit niet doe mag ik op geen enkele manier verbinding maken. Heb het ding al een aantal keer verrot gescholden omdat ik geen verbinding kon krijgen omdat ik vergeten was de pc in te stellen ;-). Nadat het ingesteld is is het niet meer nodig, dan kan je vanaf elk ip verbinden.

ik zou zeggen kijk eens wat er gebeurd als je jou pc op 192.168.0.2 zet en dan direct aansluit op de router.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 14-07-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb nu het zelfde probleem met een Sitecom router (WL-607) en vroeg me af hoe jij het hebt opgelost?

Heb van alles geprobeerd.... Helaas geen effect, ook zie ik niet echt duidelijk of een reset nu wel of niet lukt?!

*sorry voor het kicken van een oud topic, maar hoopte zo een ervaring te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Subtiel schopje, het niet hebben van een werkende router begint vervelend te worden....

Iemand op GOT ervaring met het resetten van een WL-607? Of een tip om mijn router weer tot leven te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Om dan ook maar ff een schop te geven ik heb exact hetzelfd met mijn wl-306.

Nieuwe firmware erop gezet daarna heeft ie nog goed gewerkt, na veel in de settings klooien een factory reset gedaan en daarna onbereikbaar, alles knippert alsof het goed werkt, maar niks werkt meer.

Ik heb de factory reset gedaan nadat ik helemaal geen wireless signaal meer had overigens.

Hij is nu 2 dagen van de stroom afgeweest, dus probeer het nog 1x daarna gaat ie ws de kliko in. En ik had me zo voorgenomen nooit meer een sitecom te kopen... :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Rupi al schreef moet je de pc even bedraad aansluiten op de router en een vast IP-adres geven in dezelfde reeks als je router (dus 192.168.0.x).

Bij Ziggo is het soms ook nodig om na een firmware upgrade van een router welke direct aan het Ziggo modem hangt na de upgrade zowel het modem als de router spanningsvrij te maken en dan eerst het modem opnieuw van spanning te voorzien en nadat deze volledig online is de router van spanning te voorzien.
De router moet n.l. een nieuw IP-adres krijgen van het modem. Zelf heb ik dit ervaren met mijn Ubee modem en Sitecom WL-351 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:03:
Zoals Rupi al schreef moet je de pc even bedraad aansluiten op de router en een vast IP-adres geven in dezelfde reeks als je router (dus 192.168.0.x).

Bij Ziggo is het soms ook nodig om na een firmware upgrade van een router welke direct aan het Ziggo modem hangt na de upgrade zowel het modem als de router spanningsvrij te maken en dan eerst het modem opnieuw van spanning te voorzien en nadat deze volledig online is de router van spanning te voorzien.
De router moet n.l. een nieuw IP-adres krijgen van het modem. Zelf heb ik dit ervaren met mijn Ubee modem en Sitecom WL-351 router.
Al geprobeerd en werkt ook niet, ik zit overigens niet bij Ziggo, ik krijg ook geen enkel draadloos netwerk in beeld, ook al zou mijn IP adres niet in de goede range liggen, het draadloze gedeelte zou iig zichtbaar moeten zijn lijkt me, daadwerkelijk connecten is een tweede. Maar ik ga nog 1 poging wagen vanavond.

will be continued.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:58:
[...]

Al geprobeerd en werkt ook niet, ik zit overigens niet bij Ziggo, ik krijg ook geen enkel draadloos netwerk in beeld, ook al zou mijn IP adres niet in de goede range liggen, het draadloze gedeelte zou iig zichtbaar moeten zijn lijkt me, daadwerkelijk connecten is een tweede. Maar ik ga nog 1 poging wagen vanavond.

will be continued.
Daarom toch nog eens bedraad proberen... je radio kan uitstaan na de upgrade. Gevolg is dat er geen draadloos signaal uitgezonden wordt en er ook geen SSID zichtbaar is.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:08:
[...]

Daarom toch nog eens bedraad proberen... je radio kan uitstaan na de upgrade. Gevolg is dat er geen draadloos signaal uitgezonden wordt en er ook geen SSID zichtbaar is.

Suc6!
Zelf heb ik een Sitecom WL-143 nadat ik deze had geupgrade kon ik ook geen (bedraad) verbinding maken maar hij zond wel een (standaard) SSID uit (Sitecom). Door me hiermee te verbinden kon ik wel bij de settings komen van mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:18:
[...]

Zelf heb ik een Sitecom WL-143 nadat ik deze had geupgrade kon ik ook geen (bedraad) verbinding maken maar hij zond wel een (standaard) SSID uit (Sitecom). Door me hiermee te verbinden kon ik wel bij de settings komen van mijn router.
Dat kan ook altijd nog inderdaad. Het is goed mogelijk dat de door jou ingestelde SSID is vervangen door een default SSID van Sitecom. Dan herken je het netwerk niet meer dat voorheen een voor jou bekende naam had.

Prima bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou helaas, alles nog een keer geprobeer but to no avail.

Op dit moment staat ie te knipperen alsof tie een (factory) reset aan het doen is en dat doet ie al 10 minuten.

Voor die tijd even geprobeerd verbinding te maken (vast IP adres in de goede range geprobeerd etc etc) ik kon hem pingen, ik was verbonden met het juiste netwerk en alle ledjes waren harrrrtstikke leuk aan het knipperen.

Het lijkt erop dat de software op het kreng zelf geen sjoege meer geeft. En ik heb geen idee hoe je dat een rotschop zou kunnen geven zodat ie het weer doet. Hij heeft meerdere dagen uitgestaan en van de voedeing af, dus "uiter" :p kon niet.

Ben nu toch fresh out of options geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Probeer eens de stroom eraf te halen, reset knop ingedrukt te houden en dan stroom erop en dan een tijdje vasthouden totdat de lampjes gaan knipperen. Je moet dit even met twee handen doen maar zorg ervoor dat je de reset knop niet loslaat. Houd hem net zolang vast tot je iets ziet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ook geprobeerd en geen enkele reaktie.

Gisteravond weer een factory reset gedaan en vanmorgen stond hij nog steeds te knipperen.

Ik heb gewoon geen geluk met Sitecom produkten, moet het ook gewoon niet meer kopen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Flagg schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:26:

Ik heb gewoon geen geluk met Sitecom produkten, moet het ook gewoon niet meer kopen. :p
Mwa, heeft weinig met Sitecom te maken denk ik. ;)

Die frmware update is wel goed gegaan of staat ie er half op? Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken, hij gaat niet stuk uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

chim0 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Mwa, heeft weinig met Sitecom te maken denk ik. ;)

Die frmware update is wel goed gegaan of staat ie er half op? Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken, hij gaat niet stuk uit zichzelf.
Dank je. Ook al ligt het aan mij het is alleen icm met Sitecom :p

Lijkt idd dat de firmware update mis is gegaan, ook al heb ik geen foutmelding oid gehad alles ging goed, daarna nog een keer opnieuw opgestart (reset) maar na de factory reset was het Bye bye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Flagg schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:57:
[...]

Ook al ligt het aan mij het is alleen icm met Sitecom :p
Sitecom routers zijn dus allergisch voor jou. :+

Maar ook niet meer bekabeld te benaderen? Ook niet als je je netwerkkaart een statisch IP adres geeft?
Pagina: 1