Hoe voeg ik een stop in, in PhP?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, ik heb een PhP script op mijn webpagina (niet zelf gemaakt overigens) waarmee middels een contact formulier een mailtje naar mijn emailadres wordt gestuurd.

Als er op verzenden is geklikt krijg je even het scherm te zien "uw bericht is succesvol verstuurd blablabla" en vervolgens keer je terug op de contact pagina. Ik vind alleen de tijd dat je dit "succesvol verzonden scherm" ziet te kort. Is iets van 3 seconden ofzo. Weet iemand waar ik in het script de tijd kan instellen zodat je dit scherm iets langer ziet?

Of (nog mooier) kan ik een commando invoegen waarmee je bereikt "druk op een toets om verder te gaan"? En dat je na deze handeling weer in het contact scherm komt?

Vr Gr Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Waarschijnlijk is dit een meta refresh, zoek de code eens door naar dat element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:19:
Weet iemand waar ik in het script de tijd kan instellen zodat je dit scherm iets langer ziet?
ja regel 10 en dan moet dit veranderen... Hier kunnen we natuurlijk niks mee he ;)

[ Voor 56% gewijzigd door DeluxZ op 09-07-2009 20:23 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
André schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:21:
Waarschijnlijk is dit een meta refresh, zoek de code eens door naar dat element.
Dat is volgens mij de enige HTML-Tag die zoiets kan doen (na 3 seconden). Zoek dus idd naar een Meta Refresh, en pas daar het aantal seconden aan.
ja regel 10 en dan moet dit veranderen... Hier kunnen we natuurlijk niks mee he ;)
Is met slechte reacties op slechte topics. Probeer hem dan in ieder geval een duwtje in de rug te geven of uit te leggen welke informatie je mist.

[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 09-07-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

Het kan natuurlijk ook een javascript redirect zijn, dan lijkt het hier op:

JavaScript:
1
  setTimeout("location.href='redirect'", 5000);

[ Voor 49% gewijzigd door BCC op 09-07-2009 20:29 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:19:
Of (nog mooier) kan ik een commando invoegen waarmee je bereikt "druk op een toets om verder te gaan"? En dat je na deze handeling weer in het contact scherm komt?
Een toets indrukken om verder te gaan, gaat je niet lukken met basic HTML/PHP. Je kan wel een button (knop) maken waarop iemand kan klikken om vervolgens naar de contacpagina te gaan. Dan moet je wel nadenken of zo'n button toegevoegde waarde heeft boven een 'gewone' hyperlink.

Daarnaast is het misschien inderdaad een stukje code te posten, dan kunnen we zien wat voor een script het is...
BCC schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:28:
Het kan natuurlijk ook een javascript redirect zijn, dan lijkt het hier op:

JavaScript:
1
  setTimeout("location.href='redirect'", 5000);
Dit kun je makkelijk checken, namelijk bij deze optie laadt de pagina niet volledig (hij blijft aan het laden, totdat hij redirect).

[ Voor 31% gewijzigd door Cadezo op 09-07-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Meta refresh kan.

Andere optie is je verdiepen in hoe het script werkt, en zorgen dat het zoiets doen:
- HTML pagina contactformulier: simpele form waar bezoeker bericht en een e-mailadres kan invullen. Dit formulier doet een POST naar een mail script.
- mail script controleert de invoer.
- was de invoer goed, wordt het mailtje verstuurd en als dat ook lukt redirect het mail script naar een HTML pagina met een melding dat alles ok is.
- was de invoer slecht of is het versturen mislukt dan redirect het mail script naar een HTML pagina met een melding dat er iets fout is.
- de HTML pagina met een melding (goed of fout) kan weer een simpel formulier met action="get" zijn met alleen een knop 'verder gaan', of desnoods alleen en linkje naar het contactformulier.
(dit is met wat moeite natuurlijk ook allemaal in 1 script te krijgen)

[ Voor 4% gewijzigd door Cascade op 09-07-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar "meta refresh" en "setTimeout" maar beiden niet kunnen vinden.

Omdat de totale code nogal lang is heb ik hier wat delen gezet wat ik denk wat van belang is, maar ik ben een PhP leek, dus ik weet het niet zeker:

-------------------------------------------------------
unset($naam, $email, $onderwerp, $bericht);
setcookie("formulier", 1, time() + ( $cfg['spam'] * 60 ) );

echo "
<p>
Uw bericht is succesvol verzonden, ik reageer zo spoedig mogelijk.<br />
<br />
U keert over enkele seconden terug naar het contactscherm...<br />

<br />
Met vriendelijke groet,<br />
<b>".$cfg['naam']."</b>
</p>
";
}
else
{
echo "Er is een fout opgetreden bij het verzenden van de email";
}
header("refresh:3;url=".$cfg['url']."");
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
echo "
<p>
U kunt maar eens in de ".$cfg['spam']." minuten een e-mail versturen!<br />
U wordt nu automatisch doorgestuurd.
</p>";
}
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
header("refresh:3;url=".$cfg['url'].""); weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
http://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh

Dat is precies wat dit doet:
PHP:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrFoce en Cascade zeer bedankt voor de reacties.
Welke oplossing het wordt weet ik nog niet precies, ik heb die van mrFoce geprobeerd en die vind ik eigenlijk prima dat je gewoon de goedmelding kunt lezen en zelf verder kunt gaan op de pagina.

En een ieder bedankt, natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nofi, maar het woord 'refresh' kwam al langs in het topic, en je had zelf de 3 seconden goed gegokt, dus hoe kan je dat dan niet zelf vinden? Ook zonder PHP kennis kan je hele stukken uitsluiten, dus het uitzoektaakje kan nooit zo lastig geweest zijn. :>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als er op verzenden is geklikt krijg je even het scherm te zien "uw bericht is succesvol verstuurd blablabla" en vervolgens keer je terug op de contact pagina.
Waarom keer je terug naar de contactpagina als je net een contact hebt verstuurd? Ik denk dat jouw probleem nml helemaal niet bestaat. Je moet een bezoeker helemaal niet doorsturen na een bedankmelding, omdat dat niet nuttig is. Natuurlijk wil je de bezoeker wel een bevestiging geven, maar dat kun je eleganter oplossen met een speciale pagina waarop in twee of drie zinnen wordt uitgelegd wat er met het contact wordt gedaan, wat de bezoeker evt alvast kan doen om zelf naar een antwoord te zoeken, etc. En dan eronder een link die terugleidt naar de voorpagina of iets waar het contact over ging.

Een delayed refresh is helemaal ultra-vies, omdat je ermee de back-knop kapot maakt. Maar buiten dat is het usability-wise ook onverstandig.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos, ik had de drie seconden echt gegokt, en ik had die drie ook wel aangepast, maar ik had toen niet door dat dit werkelijk wat deed. Volgens mij had dit met het cachen van mijn browser te maken, ik had het in ieder geval niet ontdekt....

En thanos, ik neem je opmerkingen mee. Doorsturen is inderdaad niet handig (maar dat idee had ik daarboven ook al iets aangegeven). Maar bedankt voor de opmerkingen.

Vriendelijke groet!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:10:
Voutloos, ik had de drie seconden echt gegokt, en ik had die drie ook wel aangepast, maar ik had toen niet door dat dit werkelijk wat deed. Volgens mij had dit met het cachen van mijn browser te maken, ik had het in ieder geval niet ontdekt....
Je browser cachet ongetwijfeld je php-code niet, dus daar moet je het niet zoeken ;)

Je hebt overigens een zeer simpel script gebruikt, dat je niet snapt. Google gewoon eens wat functies, vooral php.net heeft een prachtige lijst met functie-omschrijvingen. Daar leer je van!
Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 13% gewijzigd door StephanVierkant op 10-07-2009 18:42 ]

Pagina: 1